Senaste nytt

Dubai under Corona (februari 2021)?

Resa bokad med TK. Får jaga PCR test på Västkusten. Verkar vara min 48h innan pga resa via Turkiet. Hem verkar oklart om PCR test det behövs. Får google vidare om det.

Vi behövde inget test på hemvägen via Istanbul. Nej jag laddade inte ner appen, de borde sagt det när de tog testet om svaret kom därifrån. Aja shit happens when you party naked

Min lillebror åkte ner i söndags som en del av Innvasjon Norges delegation till Expo. PCR-testades i lördags i Norge, men gick ut lördagskvällen i hemstaden Bergen. Negativt test, och ingen testning vid ankomst. Artisten han hade med sig testade positivt, så han fick leta ny artist i söndags. Däremot testning i tisdag på plats inför ett framträdande och han testade positivt. Han sitter nu i isolation på Kempinski Hotel Mall of the Emirates tills imorgon innan han flyttas till en lägenhet för isolering i en vecka till. Efter 10 dagar släpps han ut, men kan testa ut sig efter sju dagar.

Han har milda symptom. Vi skulle ha träffats imorgon ombord SK269 OSL-BGO.

Så ta med kläder och annat för 10 dagar är mitt tips om man åker nu och inte har genomgått en infektion.

Min reslust ökade inte direkt av detta. Får tänka till lite när jag packar. Inte bra för din brorsa. Vem flyttade han till en lägenhet?

Verkar som att Dubai tar bort krav på PCR-test för fullvaccinerade nu: UAE Scraps Predeparture PCR-RT For Fully Vaccinated (Arrival One In Abu Dhabi & None In Dubai) - LoyaltyLobby

Dock fortsatt risk att få ge ett random test vid ankomst.
Bra. Förenklar verkligen nästa beckas resa. Kan åka hemifrån på morgonen istället för att krångla med PCR test i Göteborg med övernattning. Jag hoppades på detta eftersom Qatar ändrade till liknande för några dagar sedan.

Toppen