Senaste nytt

Dubai hotel kring påsk 2015

@Magnus_K
Vi mer eller mindre bara åt på St Regis Saadiyat så jag kan inte säga så mycket om det. Maten var mycket bra i alla fall. Ikväll bär det iväg till Emirates Palace för lite käk, blir spännande att se spektaklet.

Men som sagt, GH är mitt/vårt favirithotell än så länge. Fantastisk service, enastående club lounge och ett riktigt bra läge. Dessutom mycket "billigare" än LRM och då förmodligen för avsaknad av "egen" strand. Men vad gör det när man har tillgång till LRM strand?

Abu Dhabi är mycket lugnare än Dubai och det var en fördel på T.ex Ferrari world. Inte en människa nästan! Lite kusligt men väldigt bra ur åksynpunkt.

Instämmer. LRM är grymt och sedan har GH allt man söker från kl 17:00 och framåt.
Det står just nu mellan 4st hotell i Dubai.
GH bor jag alltid på så är sugen att testa något nytt.
One & Only hotellen är jag frestad att testa, både Palm och på fastlandet.
Westin är också ett alternativ men det kommer nog längst ner på listan just nu.
Är ganska sugen på att ta en natt på Four Seasons bara för att se hur det är.
Emirates Palace i Abu Dhabi verkar soft men hört att det ligger i en bukt så vattnet blir lite lidande. Detaljer, jag vet men :)

Hade personligen valt One & only eller FS, WESTIN är inte på kartan enl mig. One & only på Palmen ligger ju rätt off men det beror på vad man ska hitta på.

Åker till Maldiverna i höst och tänker då ta en eller två nätter på ena eller andra hållet i Dubai. Får se vad det blir. Tänkte försöka få till ngt riktigt bra. Håller koll på denna och andra trådar här.

Jag kommer har ca 17 nätter i Dubai så tänkte göra en lite hotell guide från mina vistelser.
One & Only är bra och min bror är där i skrivande stund och njuter.
När man tittar på One & Only Palm så ska man veta att det finns en privat båt mellan Palm och fastlandet :) det minskar avståndet drastiskt.
Den går dock inte 24*7 men fram till 23:00 tror jag det var.
Min tanke är att man tar den för en kvällsdrink på Jetty på O&O fastlandet och sedan taxi därifrån då har man skurit 40min i restid ena hållet.
Angående Westin är jag lite av samma inställning därav att sista placering på listan.
FS är ju nybyggt men hört att det varit lite barnsjukdomar efter att det öppnat men så är det med allt iofs. Don't be the first to try.. :)

Sådär då har man bokat hotell för 14 nätter i Dubai och 3 nätter i Abu Dhabi.
Efter att ha kollat på hotell varje dag i typ 1.5 månad så har man hittat rätt.
Dessutom har man sparat rejält med pengar.
Har dammsugt hela webben för att hitta något bra och när man hittade bra priser sköt man från höften och sparade ytterliggare ca 7000kr genom en tät dialog med hotellet och ett mail till deras VD vilket löste allt :)
@agehall budord om att undvika resebyrå lönade sig efter hårt arbete.
Kan rekommendera strategin!

O&O verkar rätt nice faktiskt.
Kommer en recension såklart.
Består ju av tre hotell inom samma område. Jag fick Palace som är nice.
Många trevliga resturanger. Min bror bodde där för typ 1 mån sedan och han var väldigt nöjd med service och hela upplägget för barn osv.
Åker ju inte dit för fest utan mer slapp därav är området nice och nära till vattnet.
Royal Meridien renoverar receptionen därför jag valde bort det.
Skulle man bo på GH så skulle man sparat typ 20K SEK men varför spara när man är på semester? Har bott där ett antal ggr så måste våga testa nytt.
En outsider som är bra prissatt om man åker med familj och inte söker något super fancy är Double Tree på Beachen bredvid Sheraton.
Såg att dom fått private beach och kan erbjuda bra lägenheter, inte prime men ok i alla fall.

Toppen