Senaste nytt

Dubai eller Kanarieöarna med treåring i februari

Lite sent svar, men om jag skulle till Gran Canaria för solsemester i februari med en treåring, skulle jag nog välja Puerto de Mogan. Brukar vara lite varmare där, vilket inte skadar i februari. Dessutom är det mycket mindre och lugnare än de största turistorterna.En fördel för en treåring är att den lilla badstranden har vågbrytare, så att mindre barn faktiskt kan bada i havet (men det lär vara svinkallt). Se dock till att boka något av de små hotellen/lägenheterna vid marinan, med utsikt över havet.

Vill man bo turistgetto + all inclusive skulle det få bli Seaside Sandy Beach. Mycket bra mat, vilket är ovanligt för AI i dessa trakter (i alla fall var det bra för 6 år sen).

Transfer bokas förslagsvis med CanaryLimousine - Gran Canaria Limousine Service Det har funkat när vi varit där, och de har bilbarnstolar.

Annars föredrar jag andra kanarieöar framför GC. Valle Gran Ray på La Gomera är mycket trevligare, men det är knökigt att ta sig dit, kanske inte värt för en kort resa med ett litet barn. VgR ligger skyddat, inramat av berg, så här kan det nog bli rätt trevlig värme även i februari. Puerto de la Cruz i Norra Teneriffa är en rätt charmig stad, fast lite sliten. I PdlC är det dock ingen säker solsemester, risken är att det blir typ 17-18 grader, och kanske även mulet.

Som kanske framgår mellan raderna är jag inte så mycket för solsemester, för sol o värme kanske Dubai är ett bättre val?

• Gilla
Reactions: FCT
Toppen