Då var första dagen av Dubai Airshow över. Är det någon annan som är på platts?
Måste säga att jag personligen är mest intresserade av A350. Där Airbus på ett väldigt smidigt sätt "tvingar" flygboalgen att göra ekonomistolarna lite bredare. Lite som Bombardier har gjort med mittenstolen på sin CS100.
Och det ligger långt inne att säga en sådan sak då jag själv kör Boeing till vardags
Då var första dagen av Dubai Airshow över. Är det någon annan som är på platts?
Måste säga att jag personligen är mest intresserade av A350. Där Airbus på ett väldigt smidigt sätt "tvingar" flygboalgen att göra ekonomistolarna lite bredare. Lite som Bombardier har gjort med mittenstolen på sin CS100.
Jag trodde A350XWB skulle gå att pressa in 3+4+3 med 16" stolar?
Det beställdes flygplan för ca $ 180 miljarder under söndagen i Dubai rapporterar olika nyhetsmedia.
Boeing fick in beställningar för ungefär $130 miljarder & Airbus för ca $50 miljarder
Kan i allafall säga att det fina vädret vill absolut inte vara med på Dubai Airshow iår.
Jätte tråkigt att det inte serut som att A350 kommer komma hit. Har test flugit lite i deras simulator de har här. Som boeing människa är det fasiken svårt att vänja sig med "joystick". och bara 4 flaps lägen...whats up with that?!?!
Igår var det fint, idag molning och nästan lite ruggigt (30c)