Senaste nytt

Du bor 1 natt, vi räknar det som 2

Brandten

Medlem
Skulle precis boka 2 nätter när det här dök upp i mailkorgen - jo man tackar!

Boka en hotellvistelse och se när din medlemsnivå skjuter i höjden! Nu räknas nämligen varje natt som du bor hos oss som 2 kvalificerande nätter vid bokningar som genomförs senast 27 mars 2025, kl. 23:59. Ta en genväg till nästa medlemsnivå – men glöm inte att vara inloggad på ditt medlemskap när du gör din bokning.
  • Gäller bokningar 25 - 27 mars 2025
  • Gäller vistelser 28 mars - 31 augusti 2025
  • Gäller alla webb- och appbokningar på samtliga hotell och rumstyper, förutom på Copperhill Mountain Lodge, Farris Bad, Kämp Hotel, Icehotel, Lily Country Club, Sommerro, St George, Strömstad Spa & Resort och Yasuragi.

Så här funkar det​

Sover du 1 kvalificerande natt, räknar vi det som 2 kvalificerande nätter (och vet du inte vad en kvalificerande natt är, så är det nätter som gör att du tar dig till nästa medlemsnivå). Är du en sprillans ny medlem, alltså med 0 kvalificerande nätter på medlemskontot, kan det till exempel se ut såhär: Sov 3 nätter hos oss och bli uppgraderad direkt till Silver-medlem. Sov 15 nätter och du blir Gold-medlem. Sov 30 nätter och du blir Platinum-medlem.
Hitta din nästa drömvistelse som vanligt på startsidan – dina dubbla kvalificerande nätter registreras automatiskt på ditt konto efter att du har checkat ut. Boka senast 27 mars 2025 och bo när du vill mellan 28 mars - 31 augusti 2025.
Är du redan Platinum-medlem? Då har du nu chans att säkerställa din nivå till nästa medlemsperiod.

Borde även gälla bonusnätter.
Detta är det enda infon som finns. T&C

ALLMÄNNA VILLKOR​

• Gäller endast bokningar som görs mellan 25 och 27 mars 2025 för vistelser mellan 28 mars 2025 och 31 augusti 2025, med sista möjliga utcheckningsdatum 31 augusti 2025.
  • Gäller endast bokningar som görs på strawberry.se eller i appen.
  • Gäller alla webb- och appbokningar på alla rumstyper på alla Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Home Hotel, Clarion Hotel® och fristående hotell, förutom Copperhill Mountain Lodge, Farris Bad, Kämp Hotel, Icehotel, Lily Country Club, Sommerro, St George, Strömstad Spa & Resort och Yasuragi.
  • Gäller inte bokningar som ändras efter ordinarie bokningsdatum.
  • Gäller inte vid köp av presentkort eller hotellpass.
  • För att de kvalificerande nätterna ska registreras måste du vara inloggad när du gör bokningen.
  • De dubbla kvalificerande nätterna får du efter utcheckning.

Borde även gälla bonusnätter.
"Vad är en kvalificerande natt och hur samlar jag dessa?
Kvalificerande nätter hjälper dig att klättra i medlemsnivå och ta del av fler förmåner. Du samlar kvalificerande nätter genom att bo hos oss. Du får kvalificerande nätter på alla nätter, oavsett om du betalar med pengar (inklusive presentkort), tar en bonusnatt eller betalar eller delbetalar betalar med Spenn."

Jag gjorde min första x2 natt tisdag till onsdag. Men eftersom jag blev uppgraderad på hotellet så föll x2 kampanjen bort från min bokning. Kundtjänst hävdar att det har gjorts en ändring på bokningen och är alltså inte gilltig för att få dubbla nätter.
Så blir man uppgraderad vid ankomst så har man inte rätt till dubbla nätter verkar det som.
Vilket skämt..

Jag gjorde min första x2 natt tisdag till onsdag. Men eftersom jag blev uppgraderad på hotellet så föll x2 kampanjen bort från min bokning. Kundtjänst hävdar att det har gjorts en ändring på bokningen och är alltså inte gilltig för att få dubbla nätter.
Så blir man uppgraderad vid ankomst så har man inte rätt till dubbla nätter verkar det som.
Vilket skämt..
Låter inte rätt. Har blivit uppgraderad på tidigare kampanjer, dom har inte fallit bort pga det. Kravet för kampanjen är väl att den ska ha gjorts på web/app under en specifik period. Det förändras inte av att dom uppgraderar. Ring tillbaka.

Vilket skämt..

Håller med om att det är riktigt irriterande när kampanjer inte fungerar. Många bolag slarvar med genomförandet, utan att riktigt förstå hur mycket badwill det skapar. Ungefär som att gasa och bromsa samtidigt i bilen. Kostar massor att göra och allt som uppstår är friktionsvärme.

Med det sagt, just i ditt fall kanske inte dubbla kvalificerande nätter spelar så stor roll?

... Jag bor ca 120 nätter på Strawberry hotell runt om i landet på ett år.

Toppen