Senaste nytt

Drinking History, unik upplevelse av riktigt gamla viner

011430121

Medlem
Kollade deras hemsida, verkligen imponerande.
Undrar hur mycket lagervärdet är på alla dessa viner?
Är Gävle en tillräcklig stor marknad för detta utbud?
Målsättning för mig är att locka med några personer till Gävle för att besöka restaurangen.
Personlig har jag uppenbarligen haft dåliga kunskaper om utbudet av drycker från Gävle, trodde det bara var Mackmyra Whisky och Gevalia kaffe.

Hem - Verovin | Vinbar i Gävle
 

Per N

Medlem
Fan så fint! Antar att det är Robert som är experten? Var Vesna på plats också? :)
Det stämmer, Vesna (Ve) var ansvarig för maten och Robert (Ro) är experten. Robert är inte bara expert på vinerna, han är dessutom ett livs levande uppslagsverk och berättar historien bakom vinerna med vinmakare, slott, årtal mm. Hans otroliga kunskaper gjorde middagen till en fantastisk upplevelse.
 

Per N

Medlem
Kollade deras hemsida, verkligen imponerande.
Undrar hur mycket lagervärdet är på alla dessa viner?
Är Gävle en tillräcklig stor marknad för detta utbud?
Målsättning för mig är att locka med några personer till Gävle för att besöka restaurangen.
Personlig har jag uppenbarligen haft dåliga kunskaper om utbudet av drycker från Gävle, trodde det bara var Mackmyra Whisky och Gevalia kaffe.

Hem - Verovin | Vinbar i Gävle
Robert har jobbat med vin i många år och driver Gefle Vinkällare som levererar i huvudsak äldre viner till restauranger runt om i Sverige. Min gissning är att restaurangens vinlista är kopplad till hans verksamhet. Vesna och Robert startade VeRovin för ett antal år sedan men Robert är inte längre aktiv i driften av restaurangen. Dock har han vinprovningar och diverse events där.
 
Toppen