jan-petterson
New member
Utgår inte DY's Fort Lauderdale-flight från CPH så ankomsten borde vara dit?
Jan Petterson skrev:Utgår inte DY's Fort Lauderdale-flight från CPH så ankomsten borde vara dit?Klicka för att utvidga...
TorbjornMieden skrev:korrekt..landar 11:43 på CPHKlicka för att utvidga...
Jan Petterson skrev:Lyckades det bli fiasko med båda rutterna?Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:När de gråtit klart i kvällspressen och det gått ett tag kommer de glömma bort eländet och nästa gång de bokar biljett har de på något sätt fått för sig att Norwegian är billigast varvid de bokar en ny biljett med dem...Klicka för att utvidga...
Även SL har väl restidsgarant vad jag vet. Och den måste väl gälla buss...fcx skrev:Både ja och nejMed buss får man väl ingen ersättning vid försening, på sin höjd pengarna tillbaka för biljetten (om man inte använder den). Att man faktiskt får ersättning vid tågförsening hade jag helt enkelt glömt.Står dock fast vid att reglerna kring flyg är tuffare än för andra transportslag (och att man bör undvika DY om alternativ finns)Klicka för att utvidga...
Lindberg skrev:Någon som har hängt i alla svängar och har lite kontroll på vad den totala førseningen hamnade på?Klicka för att utvidga...
Planet till Köpenhamn fick vända efter 2 timmar på grund av övervikt!!! Om detta är sant är det nästintill skandal.Nemo skrev:Om man ska tro på Aftonbladet blir det 31h 15min. Skulle landat 23dec kl 0330, landade 24dec kl 1045.Nu har Floridaresenärerna kommit hem | Nyheter | AftonbladetKlicka för att utvidga...
ski skrev:Planet till Köpenhamn fick vända efter 2 timmar på grund av övervikt!!! Om detta är sant är det nästintill skandal.Klicka för att utvidga...
Nemo skrev:Om man ska tro på Aftonbladet blir det 45h 45min. Skulle landat 22dec kl 1300, landade 24dec kl 1045.Nu har Floridaresenärerna kommit hem | Nyheter | AftonbladetEDIT: Ursprunglig ETA.Klicka för att utvidga...
Se mitt inlägg #77 . Aftonbladet skrev först fel flightnummer (BI isf DY) och jag räknade sedan på DY7056, men ursprunglig flight var ju DY7036, och då blev det några timmar till att addera.AABack2ARN skrev:Såg nu att du rättat att den urpsrungliga tiden var 22dec kl1300. Hade annars tänkt göra att ett näbbigt inlägg om att man generellt sett inte ska tro på Aftonbladet... Men nu behövdes inte detKlicka för att utvidga...
Förseningar | NorwegianVi beklagar de olägenheter som har uppstått om resan inte kunde genomföras som planerat. För frågor angående avvikelser, vänligen läs igenom vår information på vad du kan ha krav på innan du skickar in ditt krav.Om ditt flyg har blivit försenat, har du rätt till bistånd i enlighet med EU:s förordning 261/2004.(...)Beredskapsplan för försening vid flygning till/från USAOm en längre försening uppstår då flygplanet står på rampen och passagerarna befinner sig ombord säkerställer vi att alla passagerare blir behandlade enligt vårTarmac delay plan(...)In such event, Norwegian will not permit an aircraft to remain on the tarmac for more than four hours without allowing passengers to disembark. However, if it is established by the pilot that there is a safety or security related reason to prevent passengers from disembarking or if air traffic control should inform that disembarkation would significantly disrupt airport operations, passengers will be asked to remain onboard.Norwegian will provide adequate food and potable water no more than two hours after the aircraft leaves the gate or touches down, unless the pilot determines that safety or security reasons preclude such service from being provided.Norwegian will ensure that operable lavatory facilities are available and will provide adequate medical attention, if needed, while the aircraft remains on the tarmac.Our crew will provide information to passengers regarding the reason for the delay, if known, and updated information regarding the status of the flight beginning 30 minutes after the scheduled departure and every 30 minutes thereafter. (...)Klicka för att utvidga...