Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Davve

Ny medlem
Testar att väcka denna tråd då ämnet passar. Är det någon som vet om reparation/utbyte av de strulande motorerna på Norwegians Dreamliners är avklarat nu? Ringde och frågade men fick det underbara svaret att "du får ringa motortillverkaren och fråga". Nåja, alla kan ha en dålig dag på jobbet. Tänkte boka en resa Arlanda till Fort Lauderdale och som jag förstår det är det deras 787-8 som flyger dit. Vill gärna slippa inställd flygning eller byte till nåt gammalt ersättningsplan om reparationer fortfarande pågår och så är det ju skönt att veta att motorerna är fixade såklart. Någon insatt som vet hur det ligger till? Eller ska man skippa Norwegian över Atlanten?
 

fly4fun

Medlem
Jag tror Norwegian har 2-4 kärror på marken. +1 som pajade idag. DY7142 BOS-FCO nödlandade i CDG tidigare idag och nu är passagerapas fast där utan assistans. FCO-EWR inställd idag.
 

danielhog

Medlem
Testar att väcka denna tråd då ämnet passar. Är det någon som vet om reparation/utbyte av de strulande motorerna på Norwegians Dreamliners är avklarat nu? Ringde och frågade men fick det underbara svaret att "du får ringa motortillverkaren och fråga". Nåja, alla kan ha en dålig dag på jobbet. Tänkte boka en resa Arlanda till Fort Lauderdale och som jag förstår det är det deras 787-8 som flyger dit. Vill gärna slippa inställd flygning eller byte till nåt gammalt ersättningsplan om reparationer fortfarande pågår och så är det ju skönt att veta att motorerna är fixade såklart. Någon insatt som vet hur det ligger till? Eller ska man skippa Norwegian över Atlanten?
Fundera över norwegians ekonomi också, om du vill riskera ev konkurs.
 

varva77

Medlem
Testar att väcka denna tråd då ämnet passar. Är det någon som vet om reparation/utbyte av de strulande motorerna på Norwegians Dreamliners är avklarat nu? Ringde och frågade men fick det underbara svaret att "du får ringa motortillverkaren och fråga". Nåja, alla kan ha en dålig dag på jobbet. Tänkte boka en resa Arlanda till Fort Lauderdale och som jag förstår det är det deras 787-8 som flyger dit. Vill gärna slippa inställd flygning eller byte till nåt gammalt ersättningsplan om reparationer fortfarande pågår och så är det ju skönt att veta att motorerna är fixade såklart. Någon insatt som vet hur det ligger till? Eller ska man skippa Norwegian över Atlanten?
Jag skulle saga skippa. En kompis som skulle aka fran Denver till Gatwick kom ivag tva dagar senare eftersom de vagrade boka om till annat bolag an de sjalva da flighten blev installd. Inte forsta gangen jag hort liknande... skulle aldrig satta min fot pa ett av deras plan, ivf inte long haul.
 

Davve

Ny medlem
Tack för input alla. Bekräftar väl det jag också känner, att det i detta fall kanske tyvärr är motiverat med en mellanlandning och längre restid med annat bolag.
 
Toppen