Vaniljvodka
Medlem
Ett problem det pratades om tidigt var att Norwegian endast hade reservdelar / tekniker på en flygplats vilket gjorde reparationer av planen väldigt omständiga och tidskrävande. Vet ej om detta fortfarande stämmer.
Kanske avhandlats tidigare i den här tråden, ber om ursäkt isf. Men, är Dreamliner verkligen såhär dåligt? Det är ju ganska vanligt nu hos ”vanliga” flygbolag och där är det väl inte så frekventa problem? Är det Norwegian som är problemet?![]()
Vill man va konspiratorisk så låter 4 timmar och 15 minuters försening som en förhoppningstid, det kanske löser sig och då klarar vi att flyga in dryga kvarten för att undvika EU kompensation, låt oss börja med att anslå det.kompis som ska flyga imorgon och försenat till Ft Lauderdale.
We're sorry to inform you that your Norwegian flight DY7035 from Stockholm (ARN) to Fort Lauderdale (FLL) on 19.11.2017 at 13:00 is delayed due to late incoming aircraft. Your new estimated departure time is 17:15,
Håller den nya tiden?
kompis som ska flyga imorgon och försenat till Ft Lauderdale.
We're sorry to inform you that your Norwegian flight DY7035 from Stockholm (ARN) to Fort Lauderdale (FLL) on 19.11.2017 at 13:00 is delayed due to late incoming aircraft. Your new estimated departure time is 17:15,
Håller den nya tiden?
Eller åtminstone i samma klass.Tror SAS haft mer strul med sina longhaulkärror det senaste året än Norwegian
Dessutom hade de dem väl på en flygplats som de inte själva flög till med 787... Det är väl åtgärdat nu.Ett problem det pratades om tidigt var att Norwegian endast hade reservdelar / tekniker på en flygplats vilket gjorde reparationer av planen väldigt omständiga och tidskrävande. Vet ej om detta fortfarande stämmer.
Vill man va konspiratorisk så låter 4 timmar och 15 minuters försening som en förhoppningstid, det kanske löser sig och då klarar vi att flyga in dryga kvarten för att undvika EU kompensation, låt oss börja med att anslå det.
Det får man verkligen hoppas. Den typen av mer pressade scheman är ju numera mer eller mindre standard i branchen -- de som inte har det idag, går mot det. Och det är ju rätt många bolag som har flottor i den storleken ungefär. Så om den delen ordentligt går ut över säkereten så kommer det nog tyvärr synas tydligt i statistiken -- men det tar säkert ganska många år innan det börjar dyka upp.Man kan ju hoppas att ett pressat schema med en liten flotta inte i slutändan innebär sämre säkerhet.
Japp man kan konstatera att SAS opererar 16 Long haul maskiner och Norwegian 20.Man kan ju hoppas att ett pressat schema med en liten flotta inte i slutändan innebär sämre säkerhet.