Jag hoppas att @Flygadvokaten piskar dom riktigt ordentligt i rätten, för det här var bland det dummaste jag läst...
AABack2ARN skrev:Suck! Det är inte ofta jag försvarar advokater men denna gång hoppas jag Norwegian får ordentligt stryk inklusive deras försök att påverka advokatsamfundet.Klicka för att utvidga...
Om domen inte blir prejudicerande lär dom väl få göra om hela proceduren med nya personer som blivit nekade betalning.seat56f skrev:Dom mot Norwegian – passagerarna fick rtt | Allt om resor | ExpressenDock verkar Norwegian ha undvikit att domen ska vara prejudicerande genom att betala i tid, var det dessa utbetalningar@Flygadvokatennämnde för ett par veckor sen? (Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut | Sida 112 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resorKlicka för att utvidga...
miknil skrev:Om domen inte blir prejudicerande lär dom väl få göra om hela proceduren med nya personer som blivit nekade betalning.Klicka för att utvidga...
Bergling skrev:Precis. Uttalandet från Norwegian känns ju helt uppåt väggarna: "Bara för att man har varit på samma flyg så innebär inte det att alla ärenden är identiska, utan att det finns andra omständigheter än själva flyget som har betydelse för rätten till kompensation, kommenterar Norwegians informationschef Charlotte Holmbergh Jacobsson."Så de passagerarna längst fram i planet blir inte lika försenade som de längst bak, eller vad menar hon egentligen? Sopprötter...Klicka för att utvidga...
WF789 skrev:"Hei Magnus,Norwegian følger normalt settalle vedtak fra ARN selv om de ikke er rettslig bindene, men i dennesaken er vi så prinsipielt uenig at vi har benyttet oss av muligheten til å ikkeimøtekomme ARN’s anbefaling."Vet ikke helt hva jeg skal si....Klicka för att utvidga...
Bergling skrev:Så de passagerarna längst fram i planet blir inte lika försenade som de längst bak, eller vad menar hon egentligen? Sopprötter...Klicka för att utvidga...