Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

JonW: enl min uppfattning har man rätt till både och.
Hittar dock inget rättsfall på just detta.

När du säger det så är jag nog böjd att hålla med. Ersättningen har man ju rätt till utöver att man även har rätt till om/avbokning.

Man kanske skulle börja köpa lite billiga Norwegianbiljetter på 787-rutter och sedan bråka lite. Om man inte ens behöver resa för att få ut ersättning kan det bli ganska lönsamnt.

Det är nog delvis Boeings leveranskapacitet/pålitlighet som kan ses som ett skämt. Utom avseende EI-LNA som fortfarande inte verkar få flyga till USA då det är något DY har skapat (nästan) på egen hand.

Det är Norwegian som lagt halva sin intercontflotta i ett bolag varifrån dom inte får flyga till USA. Det var ingen nyhet varken när dom registrerade LNA eller senare LND i den irländska entiteten att det inte skulle vara tillåtet att operera dom på USA så den tabben har dom stått för helt själva.

Gick nyss förbi norwegians desk på 5:an avgångshall. Där stod 3 skyddsvakter och smockan hängde i luften...
De har nog fortfarande problem...stackars kunder och personalen på desken, jag lider med dem!
På väg till Rom med SAS' morgonflight för trevligheter med fru Jaws

Nya problem för Norwegians Dreamliners.
DY 7088 kommer 18.20 4,5 tim försenad och
Returen DY7067 är satt till avgång 20.10
De har iallafall hyfsat tiderna

Försökte skaffa mig en bild av hur många långdistanslinjer Norwegian har nu. Deras linjekarta på webben är inte helt uppdaterad, men följande kunde jag få fram för nästa vecka

ARN-JFK 1-3-5-7
ARN-LAX 1-3-5--
ARN-OAK -2---6-
ARN-FLL ---4--7
ARN-BKK -2-4-6-
CPH-JFK 1-3-5-7
CPH-LAX -2-4-6-
CPH-FLL 1-3-5—
OSL-JFK -2-45-7
OSL-FLL -2---6-
OSL-BKK 1-3----

Bara utresa från Skandinavien. En överslagsberäkning visar att inte ens med 5 plan skulle de kunna täcka upp denna tidtabell - i alla fall inte med någon marginal. Jag antar att det 5 planet EI-LNE kommer i drift inom kort men att vi kommer få se inhyrda plan under flera månader framåt. Och fortsatt strul i form av kedjeeffekter så fort något inte går enligt plan!

Det finns ju de som kallas ambulance chasers i USA, du får väl kallas "late arrival chaser" samt dela ut flygblad vid Norwegians disk på ARN. :)

Är på Arlanda nu och ska åka till Zürich med Swiss och här vid gaten bredvid så håller de nu på att dela ut måltidsvouchers till de som ska åka med DY7067 idag (för närvarande 5h försenat till 21.30).

Antar att Swiss går från gate 16 och Norwegian från 17 om man ska tro informationen på Swedavia. Men delas vouchers ut där eller i Schengenområdet. Det måste bli en del springande genom passkontrollen annars...

Toppen