Senaste nytt

Dr. Miles Workshop i Stockholm: lördag 2015-OCT-10

Som sagt, det var ju en fråga om vem man skulle fakturera, ansvarsfördelning, liability etc.
Avtal var inte heller förhandlade, granskade eller påskrivna. ;)

Det verkade ju som att det var något fel på VGA-kontakten då det fungerade bra med DVI.

Vad har vi lärt oss och hur kan vi undvika situationen i framtiden?
0. Nästan alla har en macbook.
1. Till varje projektor bör det finns en mindre väska/påse med DVI, HDMI och VGA-kabel. (Det fanns)
2. Har man en Apple-produkt som evolverat förbi VGA, DVI och dylikt får man själv ta med adapter (Det hade ingen gjort?)
2a). Det kanske vore värt att ha en adapter i påsen med sladdar.

Avsaknaden av adapter var nog vårt största problem. :p

Jag var dock lite besviken på nivån av IT support under workshoppen trots att nästan hälften av deltagarna jobbade inom IT branschen som IT konslut eller dylikt. ;)

Ingen lyckades att koppla min laptop till projektorn. :eek:

Vanlig missuppfattning att konsulter kan saker.

consult-insult-consultant-dilbert-600x184-400x300.png

Jag var dock lite besviken på nivån av IT support under workshoppen trots att nästan hälften av deltagarna jobbade inom IT branschen som IT konslut eller dylikt. ;)

Ingen lyckades att koppla min laptop till projektorn. :eek:

Just laptops och projektorer faller utanför supportkontraktet, tyvärr.

Som sagt, det var ju en fråga om vem man skulle fakturera, ansvarsfördelning, liability etc.
Avtal var inte heller förhandlade, granskade eller påskrivna. ;)

Det verkade ju som att det var något fel på VGA-kontakten då det fungerade bra med DVI.

Vad har vi lärt oss och hur kan vi undvika situationen i framtiden?
0. Nästan alla har en macbook.
1. Till varje projektor bör det finns en mindre väska/påse med DVI, HDMI och VGA-kabel. (Det fanns)
2. Har man en Apple-produkt som evolverat förbi VGA, DVI och dylikt får man själv ta med adapter (Det hade ingen gjort?)
2a). Det kanske vore värt att ha en adapter i påsen med sladdar.

Avsaknaden av adapter var nog vårt största problem. :p

Man har ju MacBook med HDMI-utgång på! Då slipper man adapters i många fall. Men i de fall de behövs finns minst en av varje alltid i datorväskan...

Toppen