Senaste nytt

Dr. Miles, palmen, Palazzi testar Turkish Airline Business class inom Europa

vicce

Medlem
Dom säger att de är förbud men de händer inget om du använder den! Jag har flugit många gånger och personalen har promenerat förbi o inte sagt en grej. Till och med på en av flighterna med Qatar satt vi vid nödutgången och då blev den kvinliga personalen som satt mittemot mig intresserade o vi prata massa foto och sånt under taxing och take-off ;) Handlar om att smyga med de annars!

En anledning till att man inte ska använda mobiltelefon med kamera eller vanlig kamera är att det vid en eventuell hård inbromsning kan vara så att du tappar kameran/telefonen så någon medpassagerare får den på sig, men skada som följd.
 

palmen

Moderator
Incheckad på park inn, hamnade bakom ethiopians crew så det tog närmre 10 minuter innan jag kunde checka in. Uppgradering av rummet blev det också, dock ingen frukost. Totalt 5 nätter uppgraderade utav 5 möjliga på 3 olika hotell. Får se hur mycket poäng det ger med trippelkampanjen.
Har lyckats dra på mig någon form av förkylning så man är inte på topp tyvärr, försöker bota med en guiness.
 

palmen

Moderator
Fungerar det inte med en så repetera tills du lyckas :D

Är lite piggare även om förkylningen sitter i och imorgon är det tillbaka till jobbet som gäller. Bara hoppas man är någorlunda pigg i kroppen då.
Drack en födelsedagsöl med brorsan som jag tog med från London, 1 av 8 flaskor hade de dock lyckats ha sönder i bagagehanteringen, som tur var den billigaste flaskan som det dessutom fanns 2 av. Min whisky höll som tur va.
Ska attackera förkylningen lite mer med lite whisky innan kvällen är slut
 

Dr. Miles

Expert
Jag antar att luftfuktigheten var hög så planet kan ha dragit på sig is vid tidigare landning eller så ville kaptenen skydda sig mot isbildning och körde en anti-icing för att förhindra isbildning vid start.

Aha, det är en förklaring. Tack!
Är det vanligt att köra de-icing medan bakdörren är öppet?
 

Sofia

Medlem
det är den inte, iaf inte spårvagnarna på bilden. tvärbanan är modell A32 av märket bombardier.

ah, såg nu att folk redan kommenterat spårvagnarna :)
 
Last edited:
Toppen