Senaste nytt

Drömresemål, ännu ej besökta

Nationalparken Redwood i Kalifornien och titta världens högsta träd är något jag velat göra sen jag var liten.

USA är bra på nationalparker, jag har bara besökt några, men det är svårt att bli missnöjd! Är du ändå i Californien så missa inte Yosemite, bland det mäktigaste jag varit med om! Finns tid så passa på att besöka Death Valley också!

Har två som jag verkligen vill besöka men har tyvärr inte haft tiden eller rättare sagt....den andra hälften har inte delat intresset....än...:
Rewenzori mountains i Uganda och Cocos Islands.

USA är bra på nationalparker, jag har bara besökt några, men det är svårt att bli missnöjd! Är du ändå i Californien så missa inte Yosemite, bland det mäktigaste jag varit med om! Finns tid så passa på att besöka Death Valley också!
Yosemite ser riktigt spektakulärt ut.

Leka, på Trøndelagskysten....

6a0d8b0037cb002aa1b4f909c7eeca22.jpg

Foto: Leka Kommune

Yosemite ser riktigt spektakulärt ut.

Så är det, prickar man in en solig dag i maj som jag gjorde när vattenfallen står i högsta flödet så grinar man lite när man bara hade en dag att spendera där. I en manöver för att damma av högstadietyskan språkade jag med två tyskar som varit fyra dagar i parken, det skulle helt klart vara häftigt att få gå någon av de "trails" som finns i parken. Trösten var att dagen efter fick jag rulla söderut längs Highway 1, det smakade också bra :D

Nordkorea och Tjernobyl är väl resmål jag drömt om ett tag. Får göra slag i saken snart!

Toppen