Senaste nytt

Doubletree Hilton Krakow

Har någon här på forumet besökt detta hotell? Och i så fall, hur är det?

Jag läser att det ska finnas en lounge, Är det något att hänga i granen? Finns det fika? :D

Är det bökigt att ta sig in till stan? Tänker då det ligger utanför om jag förstått det rätt.

Undrar också hur spar är.

Tanken med vistelsen är att turista på dagen och slappa på hotellet eftermiddag/kväll.

Blev många frågor och funderingar, tacksam för alla svar!
 
Håller med @Senator här! Riktigt trevligt hotell och oftast riktigt bra pris. Har bara ätit frukost i loungen och den var bra i höstas när jag var där. Resa downtown kan man ta Uber, det är riktigt billigt i Krakow.

Passa på att åka till Auschwitz om du har några dagar i stan. Ligger ungefär 1 timmes bilväg från Krakow.
 

ulagun

Medlem
Bodde på Hilton Garden när vi besökte julmarknaden.
Gångavstånd till centrum om vädret tillåter, flygbussar någon minut från hotellet. Typiskt Hilton Garden hotell. Inga lounger, men trevlig och hjälpsam personal, bra rum och sängar, likaså frukost samt minishop vid receptionen och bar med överkomliga priser. Bra val med hänsyn till läge, pris och value for money. Dock inget lyxhotell.
 

lillemannen

Medlem
Har bott där några gånger. Lounge är riktigt bra med dricka och varm mat på kvällen. Gillar spa avdelningen som finns på hotellet som är fri för hotellgästerna. Enkelt att få några stay då det ligger ett annat Hilton Garden hotell vägg i vägg
 
Jag har också bott där, och tyckte det var riktigt bra pang för pengarna.
Det ligger lite utanför stan, men det går snabbt med Uber. Första dagen så tog vi spårvagnen vilket var dumt eftersom det var dyrare än Ubern.
Det fanns fika i loungen, men jag tror att det bara fanns kvällstid under cocktail hours.
 
Toppen