Senaste nytt

DoubleTree by Hilton Malta

Någon som testat DoubleTree by Hilton Malta och kan dela några tips både om hotellet och ön (utflykter, bra pubar, restauranger i närheten)? Ska åka dit i oktober. Tack på förhand!

Jannes

Medlem
Någon som testat DoubleTree by Hilton Malta och kan dela några tips både om hotellet och ön (utflykter, bra pubar, restauranger i närheten)? Ska åka dit i oktober. Tack på förhand!
Kan rekommendera att ta den korta färjan över till lilla ön Gozo, finns tillräckligt att se för en hel dag där. Häftiga naturformationer, häftiga byggnader och katedralen också trevlig. Den lilla byn Xlendi på Gozos västra sida är ett trevligt stopp för lunch eller middag eller ett dopp. Man kan boka tuk-tuks med chaufförer också, men osäker om det är en säsongsgrej eller året om.

I Valetta/St Julians så gillade jag Salumeria Gardens för god mat i ganska avslappnad atmosfär, en typ av "hidden garden". Inte kanske i allas smak, men värt att kolla in. Och Valetta/gamla staden är ju ett måste.

airac

Medlem
Tack! Kollat Tripadviser och det är mest positiva kommentarer om.hotellet, men litar inte alltid riktigt på vad som skrivs.....
Artikeln jag länkade till säger att personal följde med när hotellet byggdes om till DoubleTree, och nämner även tidigare namnet. Människorna gör mer skillnad än namnet på porten, så kolla upp reviews för gamla konceptet är mitt tips.

Toppen