Senaste nytt

Doubletree by hilton london heathrow

Hotellet ligger ju väldigt långt bort ser jag nu när man har tillgång till en karta. Tror inte det är ett direkt bra alternativ att ta gratisbussen då du bara kommer till gula markeringen på skärmdumpen.

Varför inte välja Hilton Garden Inn istället. Det är mitt förstaval när det kommer till hotell inom Hilton-kedjan ute vid Heathrow. Frukosten är bra för att vara gratis som Diamond och ligger några 100 meter från Hatton Cross tunnelbanestation. Lite drygt att betala 5£ för en enkel resa dit dock.
Från detta hotell kan man ha tur och få inflygningen till södra banan precis utanför fönstret också.
Visa bifogad bild 61583
Kollade inte så noga när jag bokade, är redan incheckad ikväll så rapporterar vilket färdmedel det blev senare. Mycket beror nog på hur många castelnau jag fått i mig vud landning. Tack för all hjälp allihop.

Hotellet ligger ju väldigt långt bort ser jag nu när man har tillgång till en karta. Tror inte det är ett direkt bra alternativ att ta gratisbussen då du bara kommer till gula markeringen på skärmdumpen.

Varför inte välja Hilton Garden Inn istället. Det är mitt förstaval när det kommer till hotell inom Hilton-kedjan ute vid Heathrow. Frukosten är bra för att vara gratis som Diamond och ligger några 100 meter från Hatton Cross tunnelbanestation. Lite drygt att betala 5£ för en enkel resa dit dock.
Från detta hotell kan man ha tur och få inflygningen till södra banan precis utanför fönstret också.
Visa bifogad bild 61583

Går även att ta sig till Hilton Garden Inn med gratisbussar
Jurys Inn på Heathrow blir Hilton Garden Inn | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Men om man ska till/från T5 är mitt tips att ge fn i Hiltons, bo på Sofitel om de ska vara riktigt bra
eller något av hotellen efter Bath Road som ligger närmare T5, det finns massor, och betala för
frukost om det är viktigt.

Går även att ta sig till Hilton Garden Inn med gratisbussar
Jurys Inn på Heathrow blir Hilton Garden Inn | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Men om man ska till/från T5 är mitt tips att ge fn i Hiltons, bo på Sofitel om de ska vara riktigt bra
eller något av hotellen efter Bath Road som ligger närmare T5, det finns massor, och betala för
frukost om det är viktigt.
Det är ju trippel eller fyrdubbel dipp just nu med hilton så det går inte.

Eftersom det krävs ofantliga mängder poäng för att boka något förnuftigt så är det du tjänar på såna här billiga
ställen som piss i mississippi ;)
Jag erkänner, jag gjorde ingen eftetforskning och bokade billigaste hilton runt heathrow. Var fortfarande sjukt dyrt för att nu se hur långt bort det ligger men iallafall £50 billigare än hilton t5. Borde kanske bokat thistle men det är så sunkigt.

Svaret är: 3 minuter gratis heathrow express till heathrow central bus station följt av 12 minuter på buss 105 till waye avenue för kostnaden £1.50. Skål.

20170228_222631.jpg

Hilton Terminal 5 är ju inte direkt smidigt att ta sig till heller - man måste åka de där fruktansvärda Hoppa-bussarna som dessutom kostar pengar och dessutom stannar precis överallt. Mycket frustrerande.

Toppen