Senaste nytt

DoubleTree by Hilton Lisbon - Fontana Park

ulagun

Medlem
Bott där flertal gånger genom åren.
Främsta anledningen är att det varit enda Hilton hotellet i Lissabon området.
Hotellet är tydligen en f.d fabrik, Modern inredning och färgsättning, subjektivt inte riktigt vår stil.
Ligger i ett bostadsområde bra bit utanför centrala delarna runt Rossio. Vi har inte funnit några trevliga restauranger, caféer på gångavstånd. Har fått bli taxi ner till centrum.
Är HHG men aldrig någon uppgradering eller annat som Gold.
Positiva är bra sängar, trevlig personal och utmärkt frukost.
Nästa gång prövar vi Hilton Curio, . Bättre beläget och fått bra recensioner.
 

fcx

Medlem
Jag har bott där och varit mycket nöjd. Bra frukost. Sviterna med uteplats brukar vara vettigt prissatta (150-200€/natt före corona), så jag brukar ta dem och får bra valuta för pengarna. Man får räkna med en lång promenad eller t-bana (som ligger nära) om man ska någonstans.

Har även testat Curio, men föredrar DT. Curio ligger i teorin mer "centralt", men det är långt till kollektivtrafik om man faktiskt ska någonstans. Curio är dock inget dåligt hotell, bägge hotellen är bra val.
 
Nu har jag bott 5 nätter på Double Tree Lisbon - Fontana Park och vill verkligen varna för detta hotell (eller hade jag bara maximalt oflyt?). Otrevlig, nonchalant personal i incheckningen, ingen som helst återkoppling på att jag är HDD. Fick ett rum som var mycket nedgånget och t o m smutsigt. Försökte byta varje dag, men fick bara till svar att det inte fanns andra rum vilket jag antar bara är ett påhitt för så mycket folk verkade det inte vara. Frukosten var ok, men samma sak med personalen. 5 personer kunde bara stå och titta utan att ha någon koll. Nej, aldrig mer detta hotell! Det behöver både en rejäl renovering (iallfall rummen) och personalen behöver utbildas att de jobbar i ett service yrke. Som natt och dag när jag bodde där för 4 år sedan.

 
Toppen