Senaste nytt

DOHA stopover 2 nätter tips önskas

plover

Medlem
Hej, tänkte ta två dagar i Doha på vägenhem från ZNZ i februari, då är det eu inte tokvarmt, men jag undrar om någon har tips på lämpliga hotell för vuxet par i bra klass som vi kan varva med lite pool- eller strand-häng ? Kolla deras hemsida och Stopover erbjudandet, men det finns ju massor att välja på, Intercontinental, St Regis, Hilton osv - lätt att gå fel för en nybörjare.

Jag har familj nere i Doha så jag är där nere regelbundet.

Mitt favorithotell är The Ned, den ligger lite off men det är ruggigt bekvämt till en skön prislapp. Men jag är biased då det är nära besläktat med Soho House.

Bortom det så kan jag rekommendera i ordning:

- Katara Hills
- Waldorf Astoria Lusail
- St Regis i The Pearl
- Raffles

Hade försökt undvika West Bay i allra största mån då det är brist på saker att göra där. Domineras främst av det diplomatiska området.

Hellre ut mot Pearl/Lusail vilket är det nya heta området. Men sedan beror det också på vad du vill göra.

Uber funkar riktigt bra, men det är marginellt billigare med Karwa som är Qatars variant.

De tar kort överallt så cash behövs ej.

Hojta om du vill ha fler tips

The Ned från tidigare iår
d46a739cbe92beb0c54e1810d9558847.jpg

Tackar Vallfardaren, låter kanon, vi kommer från Tanzania vid 23, så jag tar två heldar i Doha, dag 1 tänkte jag någon rundtur och det fanns hos Qatar i stopover hotell/uutflyktsprogrammet. Sedan dag 2 fkinns det en ökentur i soluppgången med frukost, ca 6 timmar som låter spännande. Dag tre blir det morgonflighten till Stockholm. Superturistigt men har aldrig varit där - varför tyckte du Ned låg lite off ?

Tackar Vallfardaren, låter kanon, vi kommer från Tanzania vid 23, så jag tar två heldar i Doha, dag 1 tänkte jag någon rundtur och det fanns hos Qatar i stopover hotell/uutflyktsprogrammet. Sedan dag 2 fkinns det en ökentur i soluppgången med frukost, ca 6 timmar som låter spännande. Dag tre blir det morgonflighten till Stockholm. Superturistigt men har aldrig varit där - varför tyckte du Ned låg lite off ?

Såg inte att du skrev här hehe! Låter ju trevligt. Jag personligen hade besökt Museum of Islamic Art, Katara för arkitekturens skull men smaken är ju som baken. Beror helt och hållet på vad du är ute efter.

Ned ligger längs Corniche vilket är deras paradgata. Så du kommer illa tvunget behöva beställa Uber/Karwa var du än ska gå. Sen så är inte Qatar som land så gångvänligt oavsett. Hade nog inte heller velat gå ute när det är 42 grader

Toppen