Senaste nytt

Doha, Qatar. Var ska man bo?

Iron

Medlem
Hej!
Kom över bra prisade biljetter med Finnair till Doha på höstlovet. Nu återstår hotell. Någon som bott på St. Regis och varit nöjd? Eller annat bra tips vid havet? Fru o tonårsdotter som är med där sol och god mat+frukost är prio samt gärna rymligt rum så man får lite space:)
Bonusfråga är om man behöver ta ut cash för att åka taxi mm. eller om kort räcker om man inte skall på marknad?
 

lillemannen

Medlem
Hej!
Kom över bra prisade biljetter med Finnair till Doha på höstlovet. Nu återstår hotell. Någon som bott på St. Regis och varit nöjd? Eller annat bra tips vid havet? Fru o tonårsdotter som är med där sol och god mat+frukost är prio samt gärna rymligt rum så man får lite space:)
Bonusfråga är om man behöver ta ut cash för att åka taxi mm. eller om kort räcker om man inte skall på marknad?
Har varit där nu ett par gånger sedan sommaren för stopover.

Uber fungerar utmärkt där och jätte billigt. Om det är taxi är det cash. Jag växlade pengar i ankomst hallen, men har inte använt dessa ännu. Kort fungerar utmärkt. Jag har varit på Hilton Doha med sin egen strand. Rixos med egen strand. Mövenpick och Pullman Doha West Bay med pool.

Om du åker med Finnair landar du sent på kvällen så du missar en del om du väljer dyrare hotell och man flyger hem tidigt på morgonen. Att tänka på om man vill ha valuta för pengarna. Hotellen jag nämnde ligger typ 25 min ifrån flygplatsen. Tänk på alkohol är dyrt och säljs nästa bara uteslutande på hotellet.
 
Last edited:

backflip

Medlem
Hej!
Kom över bra prisade biljetter med Finnair till Doha på höstlovet. Nu återstår hotell. Någon som bott på St. Regis och varit nöjd? Eller annat bra tips vid havet? Fru o tonårsdotter som är med där sol och god mat+frukost är prio samt gärna rymligt rum så man får lite space:)
Bonusfråga är om man behöver ta ut cash för att åka taxi mm. eller om kort räcker om man inte skall på marknad?
Bott på St.Regis Doha i 3 nätter samt Ritz Carlton Doha i 3 nätter. Vi föredrog Regis! (Parsemester utan barn)
Grym pool med bar och en liten strand. Frukosten är amazing. Perfekt ställe att bara relaxa en vecka.
Ha så trevligt!

Enkelt och smidigt att ta sig runt med Uber, testa aldrig vanlig taxi.
 

Iron

Medlem
Blev till slut Intercontinental för boende då större boende/svit o lounge blev rimligare där. Testade dock st regis steakhouse enligt rekommendation och köttet kvalar in på åtminstone topp 5 för min del.
Kan också rapportera att Finnair ”endast” tog 3200kr för uppgradering till business från ekonomy light. Blev dock inget då de endast lastat mat för en extra och vi var 3. Hemresan stoppfull men ger ändå Finnair tummen upp.
 
Toppen