Senaste nytt

Doha och Dubai, hur är flygplatserna

Roligaste flygplatsen för mellanlandning

• Doha

Votes: 5 71,4%
  • Dubai

Votes: 2 28,6%

• Total voters
    7
Hej,

Jag kommer flyga med Emirates eller Qatar snart med mellanlandning i Dubai respektive Doha.
Min fråga är, hur "roliga" de flygplatserna är för mellanlandningar? Vilken är bäst både om man har eller inte har tillgång till lounger.

Jag tänker då på tillgång till restauranger, affärer och andra nöjen under de 2-4 timmarna jag är på flygplatsen.
Jag kommer inte gå utanför säkerhetskontrollen.

De är flygplatser - ingen av dem är roliga om du frågar mig. Det var länge sedan jag var i Doha, men i Dubai finns massor av affärer och en del mat.

Håller med, flygplatser är inte direkt roliga. Men det finns bättre och sämre flygplatser i världen att spendera några timmar på. :)

Håller med, flygplatser är inte direkt roliga. Men det finns bättre och sämre flygplatser i världen att spendera några timmar på. :)
Jag kan säga så här.
När jag besökte Singapore Changi för första gången tyckte jag att det var intressant och spännande ställe. Det var inga problem att spendera 2-3 timmar där då.
Men numera spenderar jag inte mycket tid där i onödan. I slutändan flygplats är fortfarande en flygplats.

Har inte varit den del av Dubais flygplats där Emirates flyger från men har varit i Doha. Mitt intryck var att det var dåligt med restauranger och att det var mörkt inomhus. I slutändan tror jag inte det är någon större skillnad mellan de båda utan det är förmodligen din egen personliga åsikt om taxfree- och restaurangutbudet som kommer att avgöra. Tyvärr vet man inte det förrän man varit där.

Jag skulle därmed välja billigaste/smidigaste flyg.

Är på på båda flygplatserna i stort sett varje månad.
Personligen föredrar jag Doha före Dubai.
Sitter just nu i Cape Town på G mot Doha och Sverige igen. Idag blir det övernattning på Hamad.

Föredrar Doha över Dubai, Doha känns fräshare och Al Mourjan är mycket trevlig om man flyger business. Har inte besökt Emirates lounger i Dubai men slagit ihjäl fyra timmar en natt i Marhaba lounge. Bra lounge med tanke på att det är en tredjepartslounge. Kom in med mitt Diners Club.

Tycker Doha interiörmässigt är trevligare och känns nyare, många bra lounger. Finns även ett bra spa som vi spenderade några timmar på senast. När det gäller taxfree/shopping/restauranger föredrar jag Dubai.

Toppen