Med tanke på att det inte existerar någon B747-800 så bör du kanske känna viss oro om du tänkt flyga med en sådan.Vaniljvodka skrev:Min avgång den 25:e är listad som B747-800 på ExpertFlyer, men borde jag vara orolig?Klicka för att utvidga...
Med tanke på att det inte existerar någon B747-800 så bör du kanske känna viss oro om du tänkt flyga med en sådan.Vaniljvodka skrev:Min avgång den 25:e är listad som B747-800 på ExpertFlyer, men borde jag vara orolig?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Med tanke på att det inte existerar någon B747-800 så bör du kanske känna viss oro om du tänkt flyga med en sådan.Klicka för att utvidga...
Orolig kan man alltid vara, men finns inget du kan påverka i vilket fall som helst. Byte av flygplan kan ju alltid ske och du skulle säkert i så fall få erbjudande om ersättning eller något annat alternativ på resväg i First.Vaniljvodka skrev:LH716 mellan FRA och HND lyfte idag med en B747-400. Vilket jag antar är utan First. Min avgång den 25:e är listad som B747-8i på ExpertFlyer, men borde jag vara orolig?Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Orolig kan man alltid vara, men finns inget du kan påverka i vilket fall som helst. Byte av flygplan kan ju alltid ske och du skulle säkert i så fall få erbjudande om ersättning eller något annat alternativ på resväg i First.Klicka för att utvidga...
Finns väl möjlighet att åka via Shanghai/Peking i First och sen en extra conenction.Vaniljvodka skrev:OK, jag förstår. Erbjudande om alternativ resväg i First hade ju varit trevligt i så fall.Klicka för att utvidga...
Jonas Larsson skrev:Jag ankommer München den 6 januari med Lufthansa First kl 16,20. Inga vettiga anslutningsflyg så jag kommer att övernatta i München och åka den 7 jan kl 14:10 dagen efter. Har jag flyt och har tillgång till FCL den 7 januari?Klicka för att utvidga...
Jonas Larsson skrev:Jag ankommer München den 6 januari med Lufthansa First kl 16,20. Inga vettiga anslutningsflyg så jag kommer att övernatta i München och åka den 7 jan kl 14:10 dagen efter. Har jag flyt och har tillgång till FCL den 7 januari?Klicka för att utvidga...
fcx skrev:Nej.Klicka för att utvidga...
Det kostar ju inget att fråga. Jag återkopplar hur det gick!Senator skrev:Hade detta varit i Frankfurt hade jag sagt: "das geht überhaupt nicht"men nu är du i Munchen.Om det är på samma bokning, och om du förklarar läget är det ingenting som säger att du inte kan fråga. Regeln är samma dag ankomst. Men det billigaste som finns är en fråga i ditt fall, men blir det nej så blir det nej. Spara ditt F-boardingkort.Klicka för att utvidga...
Någon som har koll på denna frågeställning.palmen skrev:Vad är bagage-reglerna för en Lufthansa First resa (award om det spelar roll)?Om Lufthansa First är sista flighten i en bokning, gäller ändå Lufthansas regler då för bagage?Som det är nu har jag Thai som första flight och det står 50kg bagage tillåtet på utresan. Hemresan där SAS Business är första flight står 4x32kg (2 extra väskor som EBD).Klicka för att utvidga...
Loungen i SIN är tråkigt ordinär, om man jämför med FCT/FCL.Tostarp skrev:Finns det några extra 'perks' som LH F vid ankomst/avgång på Chiangi förutom lounge?Klicka för att utvidga...
Jonas Larsson skrev:Det kostar ju inget att fråga. Jag återkopplar hur det gick!Klicka för att utvidga...
Jonas Larsson skrev:Min tyska är inte hundra men jag förstod att dom inte var helt eniga.Klicka för att utvidga...
Mangostan skrev:Jag har faktiskt läst hela denna tråd, men har ändå en fråga som jag inte har sett behandlats: Resan jag söker kommer att avgå på en söndag. Måste jag då vänta tills måndag morgon för att kunna boka den, eller kan SAS vanliga kundtjänst göra detta redan på söndagen 14 dagar före avgång? Blir en jobbig väntan annars. Är EBG om det spelar roll.Klicka för att utvidga...