A
A380*G
Guest
Va? Diskussionen handlar om LH och du hänvisar till att du ju mer man betalar desto bättre mat ska man ha.
Stefan62 skrev:Det håller jag inte med om, eftersom jag då valt att resa i en annan klass och just detta exempel med LH är ju inte riktigt representativt för utgångspunkten i resonemanget.Klicka för att utvidga...
Stefan62 skrev:Många kommentarer kring mitt inlägg och det är kul, men jag skulle vilja försvara mig med att många förträffliga rese-rapporter från framförallt Jacob, men även många andra, skruvar upp förväntningarna. Men självklart förstår jag budskapet - håll ned förväntningarna!Samtidigt har jag svårt att förstå varför mat av yppersta klass inte ska kunna serveras - jag är ingen expert, men nog måste det finnas tillagningmetoder som gör det möjligt. Om jag går från C till F och betalar 30 000 SEK mer för en biljett så menar jag att det inte bara är utrymme, markservice etc som jag betalar för utan även förtäring ombord.Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:och när det gäller kulinarisk upplevelse, kan jag tipsa kinesisk ordspråk."Allting smakar gott när man inte har ätit tre dagar". (先饿上三天,吃什么都香)Klicka för att utvidga...
Andreas Eriksson skrev:Dusch-ansvarig meddelar att man slutat med gummi-ankor. Uppfattade det dock som att det skall finnas och han skulle göra ett försök att ordna fram en.Systerdottern fyllde ju år igår... fast jag ersätter den nog med något annat och tar ankan själv.Klicka för att utvidga...
Andreas Eriksson skrev:Hon sa något i stil med "Westlisko" (finns det något som heter så?)Asiat-tysk med lite halvtaskigt uttalande. Någon som vet vad det skall vara?Klicka för att utvidga...
Jonas C skrev:Veuve Cliquot kanske?Klicka för att utvidga...
Glenn E skrev:Det är en liten plast anka för 10 kronor. Tror inte de är på den mikronivån i första klass.Klicka för att utvidga...