Nice!Några bilder från i tisdags, ni får First boardingkort i CPH
Serveras lite tilltugg före middagen, bestående av kyckling och lammspett
Visa bifogad bild 90204
Sjävklart Caviar
Visa bifogad bild 90206
Skippade förrätt.
Visa bifogad bild 90201
Visa bifogad bild 90199
Jag tog biff som var perfekt stekt, rosa i mitten
Visa bifogad bild 90202
Ost som avslutning
Visa bifogad bild 90205
Till frukost Scandinavia plate
Visa bifogad bild 90203
Läste mitt inlägg igen alldeles nyss (innan ditt inlägg postades) och insåg att jag var lite otydlig så jag la till en liten text
Anmäl helt enkelt att ni vill ha 30 min massage så fort ni anländer till loungen. Ni kan ju också fundera på om ni vill ha nackmassage eller fotmassage![]()
Tack för utförligt svar! Jo - med tanke på att det också är smekmånad, känns det riktigt bra att slå till med detta.Ni bör kunna få nya SQ F boarding pass printade i gaten i Köpenhamn. Tror inte de kan ordna detta på Arlanda, men jag har inte provat så jag vet ej säkert.
Kör BtC på SIN-DPS. Brukar vara bättre mat än det man får ombord, och vad jag vet tillagas de i ett annat kök.
Frukosten ombord upplever jag som riktigt tråkig. Kör The Private Room. Den är inte "to die for", men tillagas i ett riktigt kök. Det enda du går miste om är Krug, eftersom de "bara" har Dom i loungen.
Som nämnt får ni 30 minuters massage. Om ni vill hinna med det så gå dit direkt och registrera er, så ni får en köplats.
På Changi kommer ni inte få någon form av transport. SQ har i princip helt obefintlig ground service. Med det sagt så är det dock väldigt enkelt, och snabbt, att ta sig runt på flygplatsen.
Om du inte provat BtC tidigare - kör Lobster Thermidor. Kan vara lite hit or miss, men när den är bra är den riktigt bra. Annars kan det vara bra att känna till att det för F också finns C-alternativ i BtC, så du inte väljer "fel" av misstag.
Ni sätter ribban högt med SQ F som first First! Bara att gratulera!
Något jag brukar göra, när tillfälle ges, är att ha en liten vinprovning ombord. Särskilt kul att jämföra champagnerna. Just nu serverar de Dom Perignon 2009 samt Krug Vintage 2004. Ett tips på SQ är att prova deras Jamaica Blue Mountain kaffe. Väldigt gott, och kanske det mest exklusiva kaffet i världen (även om de på Bali kommer försöka övertyga er om att det är "Kopi Lawak" som är det).
Kan intyga total avsaknad av ground service på Changi (inte ens eskort från Private Room till gate) och mycket riktigt serveras Dompa
i Private Room samt Dompa och Krug ombord. Flög SIN-CPH så sent som för några timmar sen bara
Är ni två som flyger tipsar jag om platserna 1C och 1D. Har ni tur är ni ensamma i kabinen och kan be om att få sova på platserna 1A och 1F. Ni har väl förbokat platser?
Härliga bilder - det ser vi fram emot!Några bilder från i tisdags, ni får First boardingkort i CPH
Serveras lite tilltugg före middagen, bestående av kyckling och lammspett
Visa bifogad bild 90204
Sjävklart Caviar
Visa bifogad bild 90206
Skippade förrätt.
Visa bifogad bild 90201
Visa bifogad bild 90199
Jag tog biff som var perfekt stekt, rosa i mitten
Visa bifogad bild 90202
Ost som avslutning
Visa bifogad bild 90205
Till frukost Scandinavia plate
Visa bifogad bild 90203
Bra tips, det har jag inte hört tidigare! Flest provade champagne vinner - eller hur?En till sak angående Private Room, i first class loungen serveras Piper Rare Millésime 2002, kan vara värt att testa den också.
Vid gaten alltså? Det låter som att det vore det smidigaste. Siktar på SAS-incheckningen på Arlanda därmed.Nya fina boardingpass ligger och väntar färdigutskrivna i Köpenhamn.
Bara att gå ut och hämta dom.
jag medJag fick mina förstaklass-boardingkort utbytta i gaten när jag åkte från Köpenhamn.
Med en connection time på 1 h 10 min är jag tveksam till om vi är så sugna på sådana "äventyr" - snarare att gå direkt från gate till gate med tanke på security på vägen och allt.@Sander
Nej inte vid gaten, utan vid incheckningen utanför security.
Du får ju fast track så är ju inne snabbt igen.![]()
Då låter det som att vi kan få det "som vi vill"!Jag fick mina förstaklass-boardingkort utbytta i gaten när jag åkte från Köpenhamn.
När ni kommer från ARN så är det igen säkerhetskontroll på CPH bara pass,kontroll, och det finns maskiner det tar max 3 minuter att passera som EU medborgare.Med en connection time på 1 h 10 min är jag tveksam till om vi är så sugna på sådana "äventyr" - snarare att gå direkt från gate till gate med tanke på security på vägen och allt.
Då låter det som att vi kan få det "som vi vill"!![]()
Ja, vi har bokat 1C och 1D. Kollade på expert flyer/singapore airlines hemsida och där såg det ut som att de två andra platserna är lediga - så hoppas på att vi får egen kabin. Vi flyger på en tisdag, så känns inte helt omöjligt att att det bara blir tvi två i kabinen![]()