Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Och här är det för mig (mfl?) helt uppenbart att DOEL menar Star Alliance eller i varje fall något helt annat än South African Airlines som Agehall förmodligen refererar till ("höhö"), så vi försöker lösa knuten med hjälpsamhet:
Problemet är att vi inte kan anta sådant. Om vi börjar anta vad folk menar kommer det bli väldigt mycket fel i slutändan. Det enda som fungerar är att om man är det minsta osäker på hur saker ska förkortas, gör det inte utan skriv ut vad man menar. Star Alliance förkortas inte till "SA" här utan möjligen till "*A".

Om du vill vidare från NYC till västkusten i USA med Star Alliance (United) behöver du byta flygplats från JFK, personligen skulle jag i så fall välja att ta stopover med en natt (eller flera) på hotell.
Stopover är inte tillåtet på bonusresor med Eurobonus, vilket jag antar är det som diskuteras. En layover på upp till 24 timmar går dock bra, men flera hotellnätter fungerar inte om det inte är köp av separata biljetter som du föreslår.

Har i dagsläget en bokning senare i oktober för 2 passagerare med SAS Business ARN-ORD-ARN. Vill gärna boka om till first med Lufthansa om möjligt. På utresan vill jag gärna flyga ARN-FRA/MUC-New York - ORD med layover i New york. Hur söker jag smidigast efter en sådan lösning? Varje leg separat eller hela resan i ett svep? Är det fortfarande Uniteds hemsida som är bäst lämpad att söka via?

Har i dagsläget en bokning senare i oktober för 2 passagerare med SAS Business ARN-ORD-ARN. Vill gärna boka om till first med Lufthansa om möjligt. På utresan vill jag gärna flyga ARN-FRA/MUC-New York - ORD med layover i New york. Hur söker jag smidigast efter en sådan lösning? Varje leg separat eller hela resan i ett svep? Är det fortfarande Uniteds hemsida som är bäst lämpad att söka via?
Ben för ben alla gånger enklast. Uniteds verktyg, eller sas eget (visar ju faktisk EB tillgänglighet, vilket jag antar är programmet i fråga)?

Expertflyer finns ju också annars.

Har haft koll i ett par veckor via awardfares över Lufthansa first från framförallt FRA. Tycker det har släppts en hel del, men senaste tiden har det sjunkit för varje dag och tittar man nu för det kommande 14 dagarna så finns där i princip ingenting. Skall tilläggas att jag söker på 2 personer, men det har jag gjort hela tiden. Är det nån blackout period på gång, eller är det så att sidan inte fungerar för tillfället, där är ju ett felmeddelande på första sidan? Nån som tror sig veta?

Har haft koll i ett par veckor via awardfares över Lufthansa first från framförallt FRA. Tycker det har släppts en hel del, men senaste tiden har det sjunkit för varje dag och tittar man nu för det kommande 14 dagarna så finns där i princip ingenting. Skall tilläggas att jag söker på 2 personer, men det har jag gjort hela tiden. Är det nån blackout period på gång, eller är det så att sidan inte fungerar för tillfället, där är ju ett felmeddelande på första sidan? Nån som tror sig veta?
Kolla med Uniteds awardsearch och se vad du får för resultat där

Toppen