Senaste nytt

Ditt reseår 2024

jerixon

Medlem
Vi kör även iår!
14:e upplagan =)

Blev lite taggad då jag satt och kikade lite på årets resor.

Hur har ditt reseår 2024 varit?

TRÅDAR FRÅN TIDIGARE ÅR:

MALL
  1. Hur många flygningar har du gjort?
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året?
  3. Vilka flygbolag har du flugit?
  4. Nya flygplatser besökta under året?
  5. Nya flygbolag testade under året?
  6. Nya besökta länder?
  7. Antal hotellnätter/övernattningar?
  8. Bästa hotellvistelse?
  9. Sämsta hotellvistelse?
  10. Bästa reseminnet?
  11. Sämsta reseminnet?
  12. Största överraskningen?
  13. Annat "första gången" under året?
  14. Mål för 2025?
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2024?
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse?
  2. Bästa loungen?
  3. Sämsta loungen?

1. Hur många flygningar har du gjort? 71 stycken och ett par kortare kvar
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 56908 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Air Baltic, Wizz Air, Ryan Air, Lauda, Buzz, SAS, Norwegian, Finnair, LOT, KLM, Iceland Air, Swiss Air, Delta, Jet Blue, Air Canada, Lufthansa, Austrian, Air France, United Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? Kaunas, Charleston, Montreal, Tirana, Pisa,
  5. Nya flygbolag testade under året? Jet Blue
  6. Nya besökta länder?  Albanien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Ett hundratal
  8. Bästa hotellvistelse? Hilton Waterfront Wien
  9. Sämsta hotellvistelse? Något enkelrum på konferens med jobbet
  10. Bästa reseminnet? 3x USA för att träffa saknade vänner och familj. NFL London var grymt också!
  11. Sämsta reseminnet? Inga speciellt dåliga minnen tbh
  12. Största överraskningen? Charleston är grymt najs!
  13. Annat "första gången" under året? Första gången Senstor med Lufthansa
  14. Mål för 2025? Flyga mindre, se 2-3 nya länder och behålla Marriot Plat
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2024? LH Senator och kuska LOT inrikes i Polen
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Resorna med @Tonton & @trekker
  2. Bästa loungen? Cathay First, Finnair Platinum Wing
  3. Sämsta loungen? inget riktigt dåligt iår vad jag kan minnas.....

MALL
  1. Hur många flygningar har du gjort? 41 (plus lite lösöre med fulflyg som jag kommer att förneka under förhör)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? ca 45k (tyvärr är M&M appen inte lika bra som SAS som kan ge detta tydligt)
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SK, LH, LX, LO, TK
  4. Nya flygplatser besökta under året? PVG
  5. Nya flygbolag testade under året? Inga
  6. Nya besökta länder? Inga
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? ca 40
  8. Bästa hotellvistelse? JW Marriott Shanghai (men nu skippar jag Bonvoy härifrån)
  9. Sämsta hotellvistelse? Holiday Inn Express Allentown:eek:
  10. Bästa reseminnet? Ej räknat semestrarna i sig, hela familjen uppgraderad på semesterresan hem från Grekland
  11. Sämsta reseminnet? Skärde upp näsan i en poololycka i Grekland och var tvungen att bekanta mig med det grekiska hälsovårdssystemet
  12. Största överraskningen? Alla galna flygbolagskampanjer under året som följd av SAS alliansskifte
  13. Annat "första gången" under året? Dåligt med det, lite av ett mellanmjölksår flyg & resemässigt
  14. Mål för 2025? Återkvalificera Senator
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2024? Allt? hade sannolikt missat både EBD-challenge och SEN challenge
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Varje dag man får logga in och ta del av alla bra tips, vettiga människor och intressanta upplevelser
  2. Bästa loungen? Senatorloungen MUC G28 (mest pga att det har inte varit några riktigt exotiska resmål i år)
  3. Sämsta loungen? Star Alliance loungen på WAW veckorna under utbyggnad

1. Hur många flygningar har du gjort? 42
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 120 217 miles eller 193 471 kilometer enligt FlightRadar24
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Turkish Airlines, Starlux Airlines, All Nippon Airways, British Airways, Norwegian, Ryanair, United Airlines, Qantas, SAS, Ethiopian Airlines, Air Seychelles, Qatar Airways, AirLink.
  4. Nya flygplatser besökta under året? TPE, MEL, PPT, SEZ, PRI
  5. Nya flygbolag testade under året? Starlux Airlines, Air Seychelles
  6. Nya besökta länder? Taiwan, Seychellerna
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 49
  8. Bästa hotellvistelse? Hotel 50 Bowery. Fräscht, trevligt och fint för att vara ett New York-hotell. Väldigt bra läge för att ta sig runt i stan.
  9. Sämsta hotellvistelse? Mango House Seychellerna. Inte nödvändigtvis för att hotellet var dåligt utan för att de inte levde upp till förväntningarna, samt inte kunde leverera den nivå av service som man förväntar sig på den typen av hotell.
  10. Bästa reseminnet? Min avskedsturne på Star Alliance där jag spenderade 100 timmar på flygplan back-to-back under en vecka. En tokig resa som gick från Stockholm till Melbourne, vidare till San Francisco, Papeete, tillbaka till San Francisco, Tokyo, Sydney, Melbourne och hem igen till Stockholm.
  11. Sämsta reseminnet? Medical diversion på Norwegian från Gran Canaria till Stockholm. Äldre herre som fick dubbla hjärtstopp vilket resulterade i en diversion till Casablanca och ytterligare ett stopp i Alicante för att byta besättning. En flygning på 6 timmar blev till 14 timmar. En av mina värsta flygningar.
  12. Största överraskningen? Mängden EuroBonuspoäng som jag lyckats samla på mig tack vare diverse kampanjer och Amex-värvningar.
  13. Annat "första gången" under året? Rest mer long haul än short haul detta år.
  14. Mål för 2025? Återkvala EBG och prova fler av flygbolagen i SkyTeam.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2024? Nu har jag en 5-årsförbrukning av tvättmedel hemma.

1. Hur många flygningar har du gjort? 33
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 30,015
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, LOT, Austrian, Aegean, Thai, EVA, Swiss, Lufthansa, Ryanair,
  4. Nya flygplatser besökta under året? RMO, VNO, WMI och HKG
  5. Nya flygbolag testade under året? Aegean
  6. Nya besökta länder? Moldavien, Nordirland
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 56
  8. Bästa hotellvistelse? Hilton Millennium Bangkok
  9. Sämsta hotellvistelse? Radisson Blu Heathrow
  10. Bästa reseminnet? Hemresa från Thailand och dubbeldippa BKK via BKK-HKG-TPE-BKK-LHR
  11. Sämsta reseminnet? Dublin, skitstad.
  12. Största överraskningen? Belfast som stad, magiskt bra i jämförelse med släktingen i söder!
  13. Annat "första gången" under året? Första BC-träffen utanför Sveriges gränser.
  14. Mål för 2025? Inga specifika, hålla tummarna att ens bokade resor inte får fler equipment/schedule changes.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2024? Hade inte av misstag råkat prata skit om @jerixon till min sambo när han satt bredvid mig i loungen på Arlanda utan att veta att det va han!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? När @GOTBound crashade ett Indiskt bröllop på Radisson Heathrow.
  2. Bästa loungen? EVA Air på BKK
  3. Sämsta loungen? Krakow Business Lounge.

1. Hur många flygningar har du gjort? 36
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 46,939 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Swiss, Turkish Airlines, Lufthansa, Delta Airlines, American Airlines, United Airlines, Air Canada, Southwest
  4. Nya flygplatser besökta under året? Istanbul, Geneve, Nice, Bergen, Bologna, Trondheim
  5. Nya flygbolag testade under året? Turkish Airlines
  6. Nya besökta länder? Turkiet
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 32
  8. Bästa hotellvistelse? Marriott Franklin
  9. Sämsta hotellvistelse? Radisson Trondheim
  10. Bästa reseminnet? Sommar i USA med min partner
  11. Sämsta reseminnet? Inga dårliga reseminnen
  12. Största överraskningen? Mycket imponerat över Istanbul’s nya flygplats
  13. Annat "första gången" under året? Senator hos Lufthansa
  14. Mål för 2025? Försöka hinna med fler besök hos min partner i USA
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2024? Hittat Statusmatch info efter SAS utträde av *A
Bonusfrågor:

1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Att uppleva all entusiasm från alla aktiva användare och mängden av vettig information och råd. Det er mycket inspirerande.
  2. Bästa loungen? Turkish lounge i Istanbul
  3. Sämsta loungen? SAS Gold Arlanda

1. Hur många flygningar har du gjort? 44
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 44,592
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SK, LH, LX, OS, AC, SN, AF, TF
  4. Nya flygplatser besökta under året? AGH, BGO, CPT, YUL, LYO, BCN (har besökt år 1992 men räknar ändå som ny bekantskap)
  5. Nya flygbolag testade under året? AC
  6. Nya besökta länder? Litauen
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 58
  8. Bästa hotellvistelse? Hilton Garden Inn Vilnius City Centre - God standard, trevlig service och allting bara funkade - trevlig välkomstbricka också
  9. Sämsta hotellvistelse? Jess Hotel Krolewski Gdansk Old Town - Ingen A/C, svettigt, myggigt och mycket oljud.
  10. Bästa reseminnet? Två veckors bilsemester runt södra Östersjön - Highlight var att få gå in i den kvarvarande Flaktürmen i Berlin med Berliner Unterwelten
  11. Sämsta reseminnet? Språngmarschen på CDG för att ta sig från T2E-M till T2-B. Fy as.
  13. Annat "första gången" under året? Swiss C tronsäte, på ZRH-YUL. Första A220-resan.
  14. Mål för 2025? Återkvala till EBD,
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2024? EBG på 3,5 månader + Bjudit min polare på sin första USA-resa (i Plus pga tillgång) med award
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse?
  2. Bästa loungen? Zürich Terminal E Senator Lounge - Med stor marginal.
  3. Sämsta loungen? Vad än de hävdar var en lounge i Lyon. Fransk ost räddade lite.

1. Hur många flygningar har du gjort? 18
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 15,960
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SK, OS, DY
  4. Nya flygplatser besökta under året? OSL
  5. Nya flygbolag testade under året? OS
  6. Nya besökta länder?
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 34 (En till bokad innan årsskiftet)
  8. Bästa hotellvistelse? Losby Gods utanför Oslo
  9. Sämsta hotellvistelse?
  10. Bästa reseminnet? Solsemester i Thailand i två veckor med familjen
  11. Sämsta reseminnet? Inte speciellt stort men när jag kom till Arlanda T4 och kollade inte gate först utan bestämde mig att gå till säkerhetskontrollen vid T5 för att sedan notera att man fick vända tillbaka och gå tillbaka till T4 klocka 6 på morgonen..
  13. Annat "första gången" under året?
  14. Mål för 2025? Försöka nå status på Eurobonus för första gången med hjälp av lite resande via jobbet.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2024? Business class resa med familjen på 4 pers till Thailand.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Att få all information som man önskar på ett och samma ställe
  2. Bästa loungen? Singapore Airlines Lounge på BKK
  3. Sämsta loungen? Business Class loungen på Vienna Airport

1. Hur många flygningar har du gjort? 32st
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 30 240
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SK,LH,TK,UA,EN
  4. Nya flygplatser besökta under året? IAH, CUN, VRN
  5. Nya flygbolag testade under året? UA,TK,EN
  6. Nya besökta länder? Mexiko
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Inte riktigt koll men runt 45-50 nätter kanske mera?
  8. Bästa hotellvistelse? Beloved Playa Mujerez, med råge bäst
  9. Sämsta hotellvistelse? La aldrig namnet på minnet men det var hotellet SAS gav oss när dom ställde in flyget hem från ORD
  10. Bästa reseminnet? Mexiko resan. LH first till IAH gjorde den ännu bättre
  11. Sämsta reseminnet? Striden med SAS efter dom ställde in flyget hem från ORD
  12. Största överraskningen? Turkish 787 som jag gillar i C
  13. Annat "första gången" under året? Lufthansa First!
  14. Mål för 2025? Ja kanske behålla Senator status trots dåliga odds.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2024? 2ggr LH First!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Alla otroligt bra tips och tricks, samt alla roliga resor man får läsa om
  2. Bästa loungen? LH First terminalen på FRA
  3. Sämsta loungen? SAS GOT är ju inget vidare

1. Hur många flygningar har du gjort? 58 st
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 45 500
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Sas, Lufthansa, Turkish Airlines, British Airways, American Airlines, Norwegian, KLM, Air France, Eurowings, Brussels, Wizz, ITA
  4. Nya flygplatser besökta under året? Mycket nytt p.ga första året med resande tjänst. Seoul, Miami, Amsterdam, Istanbul, Stavanger, Berlin, Gdansk, Milano, Dusseldorf, Bergen, Bryssel m.fl
  5. Nya flygbolag testade under året? American, Turkish Airlines, Brussels, Wizzair, KLM
  6. Nya besökta länder? Sydkorea
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? ca 90
  8. Bästa hotellvistelse? Four points Myeongdong Seoul. Otrolig utsikt från rummet och den trevligaste personalen jag stött på.
  9. Sämsta hotellvistelse? Prizeotel Munich Airport, bokad av lufthansa efter cancellation av sista benet på en låååång hemresa från Seoul. Inget fel på hotellet men min minst frivlilliga hotellnatt någonsin.
  10. Bästa reseminnet? Panikresan till Miami nu i november med 7 timmar från beslut till avresa för första flyget. Älskar spänningen att åka till något nytt ställe med korta beslutsvägar i kombination med spännande arbetsuppgifter.
  11. Sämsta reseminnet? Alla cancellations av Lufthansa under året.
  12. Största överraskningen? Hur självständig och hur mycket självförtroendet ökar genom att resa jorden runt med den ringa åldern på 25.
  13. Annat "första gången" under året? Första soloresorna till Asien och Nordamerika, första gången i något annat än economy. Första inställda avgången med flera.
  14. Mål för 2025? Skramla ihop guldstatus hos SAS, maximera intjäning av poäng.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2024? Första awardresan med SAS
Bonusfrågor:
  1. Bästa loungen? Asiana Business Lounge Seoul
  2. Sämsta loungen? Sala Lounge Malaga, så jävla underkänt

Toppen