ResenärenLars
Medlem
Med undantag för pandemiåret så var detta mitt sämsta reseår på länge.

Till sist så kan man inte göra ett bokslut utan att också stämma av ifall man nådde sina mål.
Mål för 2023? Att återkvala till EBG för att säkra LTG.
Och detta lyckades jag med, så då får man väl vara nöjd.
- Hur många flygningar har du gjort? 13
- Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 12232
- Vilka flygbolag har du flugit? SAS (inkl.deras olika underleverantörer)
- Nya flygplatser besökta under året? -
- Nya flygbolag testade under året? För att inte sätta ett tråkigt streck så svarar jag SmartLynx som agerade underleverantör till SAS under året.
- Nya besökta länder? -
- Antal hotellnätter/övernattningar? 9
- Bästa hotellvistelse? Hotel C, Stockholm
- Sämsta hotellvistelse? Hotel Harrington, Washington DC
- Bästa reseminnet? Tjänsteresa till Tjeckien då vi bl a fick en oerhört bra guidning genom Prag.
- Sämsta reseminnet? Med ganska få resor under året så blir det inte mycket att jämföra med så då får jag säga resan till Washington. Mest pga att jag var där ensam och egentligen hade ganska tråkigt.
- Största överraskningen? Egentligen ingen överraskning, men jag kan ändå inte låta bli att förvånas över att hotellpriserna även på de billigaste hotellen är så höga både i New York och Washington, trots sin dåliga kvalitet.
- Annat "första gången" under året? Att resandet i premiumkabin (PLUS eller Business) varit fler till antalet än resande i Economy.
- Mål för 2024? Att klura ut varför jag ska fortsätta resa med SAS nu när jag nått Lifetime Gold men ligger på en resande nivå att jag högst troligt inte kommer att nå Diamant. Kopplat till detta är också att definiera bästa kreditkortsuppsättningen för mig framöver.
- Detta hade inte hänt utan BC under 2023? Inget specifikt.
- Bästa BusinessClass.se-upplevelse? -
- Bästa loungen? Med årets begränsade resande så blir urvalet inte så stort. Jag säger därför SAS Guldlounge på Kastrup.
- Sämsta loungen? Med samma begränsade utbud får det bli Turkish Airlines lounge i Washington.
Till sist så kan man inte göra ett bokslut utan att också stämma av ifall man nådde sina mål.
Mål för 2023? Att återkvala till EBG för att säkra LTG.
Och detta lyckades jag med, så då får man väl vara nöjd.