Senaste nytt

Ditt reseår 2022

NotRyan

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 103 varav 12 i tjänsten
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 109 517
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Air Canada, Austrian Airlines, SAS, British Airways, Air France, KLM, Finnair, Thai, United, American, Alaska, Iberia, Lufthansa
  4. Nya flygplatser besökta under året? Wien, "Nya" La Guardia, Washington Reagan, Sarasota, San Jose, Vancouver, Milwaukee, Porto, Lissabon
  5. Nya flygbolag testade under året? Austrian, Alaska, Iberia
  6. Nya besökta länder? Portugal
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Kanske 80
  8. Bästa hotellvistelse? Doubletree West Edmonton
  9. Sämsta hotellvistelse? Hilton Garden Inn Edmonton Airport
  10. Bästa reseminnet? Träffa vänner i Filippinerna, och släktingar och vänner i Kanada/USA
  11. Sämsta reseminnet?
  12. Största överraskningen? Hur smidigt och snabbt(!) allt gick när jag ankom Manila trots omständlig procedur med kontroll av Covid-dokument. DET hade jag inte väntat mig.
  13. Annat "första gången" under året? Uppnådde Gold Guest List på British Airways
  14. Mål för 2023? Behålla GGL
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Kanske att köra för GGL

Mina flighter, Multipla resor till samma destination har jag bara tagit med en gång :)

 
  1. Hur många flygningar har du gjort? 60 st
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 62 867
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Lufthansa, EVA Air, Thai Airways, United Airlines, ANA, Finnair & British Airways.
  4. Nya flygplatser besökta under året? Bergen, Nice, Umeå, Astana & Almaty
  5. Nya flygbolag testade under året? EVA Air
  6. Nya besökta länder? Kazakstan
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 189 nätter varav 149 av dessa på Scandic :oops:
  8. Bästa hotellvistelse? Conrad Bangkok
  9. Sämsta hotellvistelse? Scandic Umeå, nedgånget hotell som behövt en renovering sen långt före pandemin. Flera frukostboxar kom med utgångna matvaror m.m och mörkläggningsgardinerna var värdelösa när jag bodde där mitt på sommaren.
  10. Bästa reseminnet? Jorden runt på 7 dygn. Besökte Washington D.C, Chicago, och Tokyo (flög via London på utresan, via Taipei, Bangkok och Helsingfors hem).
  11. Sämsta reseminnet? Hemresa från Nice via Munchen till Stockholm och Lufthansa blir försenade så jag missar min anslutning. Sen försöker dom ljuga mig rakt upp i ansiktet att det inte finns någon plats på morgonflighten dagen efter utan säger att jag är ombokad 30h senare. När jag sedan ber dom att boka om mig på Emirates som landar före lunch i Stockholm dagen efter så trollar man fram en plats på den tidigare fullbokade morgonflighten. Sen försökte dom slingra sig från EU kompensationen också när det var uppenbart att det var deras egna crew som var försenade i Nice.
  12. Största överraskningen? Frukosten på Åmål Stadshotell, fantastiskt genuin och äkta. Inga halvfabrikat så långt ögat når.
  13. Annat "första gången" under året? Uppnådde RED Level på Scandic och flög över stilla havet för första gången.
  14. Mål för 2023? Bli Lifetime Gold på SAS, år nr 10 börjar 1 Februari 2023
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Hade inte träffat @PRJml2ENIpiC1e3L i Tokyo.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Reunion och middag med många av dom första medlemmarna som man känt i över 10 år nu. Ni vet vilka ni är :)
  2. Bästa loungen? Cathay Pacific First Class på LHR.
  3. Sämsta loungen? Överfulla SAS loungen på Arlanda.....
 

Bengalen

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 16
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 17.710
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, British Airways, American Airlines, Finnair, LOT, Lufthansa
  4. Nya flygplatser besökta under året? SLC, PDX, DFW, HEL, WAW, FCO
  5. Nya flygbolag testade under året? Finnair, LOT
  6. Nya besökta länder? Finland, Vatikanstaten
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 30
  8. Bästa hotellvistelse? The View, Monument Valley, AZ
  9. Sämsta hotellvistelse? Motel 6, Rock Springs, WY
  10. Bästa reseminnet? 600 mil road trip i västra USA
  11. Sämsta reseminnet? -
  12. Största överraskningen? Rom, fantastiskt trevlig stad att besöka
  13. Annat "första gången" under året? Första året där alla flygningar varit i business class. EBG.
  14. Mål för 2023? Kap Verde och Mexiko under vintern/våren. Sen blir det att 40-årsdagen på något trevligt ställe nere i Frankrike eller Tyskland.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Fått en del inspiration härifrån
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse?
  2. Bästa loungen? American Airlines Flagship Lounge i Dallas
  3. Sämsta loungen? Qantas Lounge LHR (fruktansvärt dålig service)
 

Abbs

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 31
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 36.699
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, United Airlines, Lufthansa, Swiss, Karhu Aero, Finnair
  4. Nya flygplatser besökta under året? ORD, SLC, SFO, LAX, HEL, POR
  5. Nya flygbolag testade under året? UA, AY, W2, LX
  6. Nya besökta länder? 0
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 59
  8. Bästa hotellvistelse? Casa Al Sole Ortisei
  9. Sämsta hotellvistelse? Hilton ORD
  10. Bästa reseminnet? Vandring i Dolomiterna
  11. Sämsta reseminnet? Sjuk och inkvarterad på Hilton Garden Inn i San Mateo i 3 dagar.
  12. Största överraskningen? CU på CPH-LAX
  13. Annat "första gången" under året?
  14. Mål för 2023? Meningsfullt resande och mindre USA
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? SAS Diamond Event och förträff
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? SAS Diamond event
  2. Bästa loungen? Swiss Senator
  3. Sämsta loungen? Pontus vid vissa tillfällen :)
 

helgonet

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 40
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 68625
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Austrian, American, Royal Jordanian, Qatar Airways, Indigo, Buddha Air, Thai Smiles, VietJet Air, ANA, Cambodia Angkor Air, Air Asia, Air Canada, VivaAerobus, Copa Airlines, Avianca, Air Inuit
  4. Nya flygplatser besökta under året? Beirut, Amman, Varanasi, Kathmandu, Chiang Mai, Angkor Wat, Vancouver, Mexico City, Puerto Escondido, Panama City, Bogota, Medellin, Kuujjuaq, Minneapolis
  5. Nya flygbolag testade under året? Royal Jordanian, Buddha Air, Cambodia Angkor Air, VivaAerobus, Copa Airlines, Avianca, Air Inuit
  6. Nya besökta länder? Libanon, Jordanien, Nepal, Cambodja, Mexico, Panama, Colombia
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 164
  8. Bästa hotellvistelse? Hotel Mystic Mountain, Kathmandu
  9. Sämsta hotellvistelse? Zaina Plaza Hotel, Amman
  10. Bästa reseminnet? 3 månaders resa jorden runt, Petra, Angkor Wat & Himalayas bergskedja
  11. Sämsta reseminnet? -
  12. Största överraskningen? Mexico City
  13. Annat "första gången" under året? Nattåg mellan Mumbai-Varanasi
  14. Mål för 2023? Nå SKG på ett kul sätt, giftermålsresa följt av honeymoon
http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-vi...y-bog-mde-pty-yyz-lhr-arn&MS=bm&MP=rect&DU=mi
 

Mikado

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 10
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 18021
  3. Vilka flygbolag har du flugit? ANA, SAS, Austrian, Air Asia och Vings flygbolag
  4. Nya flygplatser besökta under året? BKK, HKT, DUB
  5. Nya flygbolag testade under året? ANA
  6. Nya besökta länder? Irland
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 27
  8. Bästa hotellvistelse? Conrad Bangkok
  9. Sämsta hotellvistelse? Har bara bott på kanonställen i år så kan inte utse något
  10. Bästa reseminnet? En vecka i ett 25-gradigt Dublin och Kilkenny, perfekt resa som jag rekommenderar alla att göra
  11. Sämsta reseminnet? Bilresa till Västervik där 1,5-åringen fick totalpanik och skrek otröstligt.
  12. Största överraskningen? Hur enkelt det är att resa med vårt barn
  13. Annat "första gången" under året? Att resa långt med snart-2-åring
  14. Mål för 2023? Spendera mindre pengar på resor och resa lite mindre.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Bokat resa till mamma i försenad 60-årspresent, och förstås vår resa till Thailand i business.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Hade stor behållning av Tontons reserapport "Tonton på fossilfri tur i Östeuropa"
  2. Bästa loungen? Gillade verkligen EVA Airs nattklubbsliknande lounge i Bangkok
  3. Sämsta loungen? SAS lounge på Arlanda är verkligen tråkig men perfekt för barnet.
 

Hafermann

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 89
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? Många
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, United Airlines, Lufthansa, Swiss, Wizz, Finnair, Ryan, British, Austrian, Norwegian, Air France, KLM, Turkish, Vueling, ITA, Iberia, American, Delta, TAP, LOT
  4. Nya flygplatser besökta under året? GRU och PMO
  5. Nya flygbolag testade under året? American och ITA
  6. Nya besökta länder? 1 Brasilien.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Ca 80-90
  8. Bästa hotellvistelse? Älskar Hilton Belgrad. Även grym recognition på Hilton Millenium Bankan
  9. Sämsta hotellvistelse? Tre timmar på Centre Esplai Albergue
  10. Bästa reseminnet? 1 månads bilsemester med familjen i Europa.
  11. Sämsta reseminnet? Nekad boarding till ORD med LH pga ej godkänt recoveryintyg. 3 andra bolag hade godkänt innan.
  12. Största överraskningen? Nya sätet AY C
  13. Annat "första gången" under året? Platinum AY. Mkt trevligt.
  14. Mål för 2023? Tillbaka över 100
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Statusmatch SK till AY
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? 13
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 20388
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Turkish airlines, SAS
  4. Nya flygplatser besökta under året? Dammam i Saudiarabien
  5. Nya flygbolag testade under året? -
  6. Nya besökta länder? -
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 13
  8. Bästa hotellvistelse? Sofitel Abu Dhabi Corniche
  9. Sämsta hotellvistelse? Sofitel New York
  10. Bästa reseminnet? Det måste bli min enda privatresa i år med min hustru. Trots dålig hotellvistelse så var helheten ändå bäst. Jag hade ju trevligt sällskap. :)
  11. Sämsta reseminnet? Min första resa efter ett långt pandemiuppehåll gick till Abu Dhabi. Jag var så ringrostig att jag tyckte att allt mest var jobbigt. Tur att hotellet trots allt var bra, som vanligt.
  12. Största överraskningen? Det var en överraskning, men ingen positiv sådan, att Sofitel i New York höll så låg nivå.
  13. Annat "första gången" under året? Jag flög för första gången i SAS A321LR mellan OSL och EWR.
  14. Mål för 2023? Att återkvala till EBG för att säkra LTG.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? -
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? -
  2. Bästa loungen? Turkish Airlines lounge i Istanbul är den bästa loungen jag besökt under 2022.
  3. Sämsta loungen? Den sämsta loungen som jag besökt under 2022 är SAS lounge på EWR.
 

Tomas E

Medlem
Dags att summera 2022!
  1. Hur många flygningar har du gjort? 51 segment, varav 28 på standardrutten LHR-ARN
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 56222
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, BA, Finnair, Iberia
  4. Nya flygplatser besökta under året? LAX, Belfast City (BHD), PMI, Madeira (FNC)
  5. Nya flygbolag testade under året? -
  6. Nya besökta länder? -
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 26, varav en oplanerad p.g.a. inställt flyg
  8. Bästa reseminnet? Första utomeuropeiska resan på nästan fyra år gick till Los Angeles i januari! Riktigt trevligt att komma iväg längre igen, och första gången i LA för mig.
  9. Sämsta reseminnet? En inrikes resa som behövde ställas in dagen innan p.g.a. uppdykande omständigheter (vilket numera kan vara annat än covid, upptäckte jag)
  10. Annat "första gången" under året? Besökte Madeira för första gången, vilket var en resa som jag planerat men fått ställa in tre gånger under 2020-2021 p.g.a. covid-restriktioner på olika håll
  11. Mål för 2023? Ta mig tillbaka till Japan igen (var även mål för 2022...)
Bonusfrågor:
  1. Bästa loungen? Cathay First på LHR T3
  2. Sämsta loungen? Norrsken på ARN T5
map.gif
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? 136 segment, varav 90%+ mellan LLA och ARN
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? Ca 170-200k
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, RyanAir
  4. Nya flygplatser besökta under året? -
  5. Nya flygbolag testade under året? -
  6. Nya besökta länder? -
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? cirka 35
  8. Bästa reseminnet? Chicago kring midsommar i SAS Business, smidigaste passkontrollen någonsin och magisk utsikt från Fairmont Millennium. Alla ”no questions asked” när man vill byta avgång etc med SAS tack vare Travel Pass Unlimited inom Sverige.
  9. Sämsta reseminnet? SK016 som haft ca 10% on-time departure
  10. Annat "första gången" under året? Svituppgraderingar på Nordic Choice
  11. Mål för 2023? Hitta jobbuppdrag som ”kräver” förlängning av Travel Pass Unlimited
Bonusfrågor:
  1. Bästa loungen? SAS Gold Lounge Arlanda
  2. Sämsta loungen? SAS Gold Longe Arlanda
 
Toppen