Senaste nytt

Ditt reseår 2021

Hachans

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? Vet inte exakt, ganska många.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? Återigen - vet inte exakt. Mestadels inom Europa dock.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? AeroMexico, KLM, Air France, Austrian, Lufthansa, SAS, Delta
  4. Nya flygplatser besökta under året? MTY, MEX
  5. Nya flygbolag testade under året? AeroMexico och Delta
  6. Nya besökta länder?
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 50
  8. Bästa hotellvistelse? Är väl inget som står ut direkt. Adina i Nürnberg var väldigt fint dock. Annars har jag valt billigaste/närmaste hotell utan mögel typ.
  9. Sämsta hotellvistelse? Scandic Haymarket. Som ett slitet scandic fast mycket dyrare. Herregud vilken totalt ointresserad personal. Ostädat trots hur mycket de lovar kring covid. Detta var mitt enda undantag från min regel ”bo inte på Scandic för i helvete” på väldigt länge.
  10. Bästa reseminnet? Turerna till Mexiko och familjen där.
  11. Sämsta reseminnet? Alla covidrelaterade grejer och inskränkningar.
  12. Största överraskningen? Hur många gånger jag lyckats råka ut för bagagerelaterade incidenter under året.
  13. Annat "första gången" under året? Transfer i Mexico City. Vilket kaos. Och just ja, högsta status i samtliga tre allianser. Jag har ingen illusion om att kunna behålla dem men det ger sig.
  14. Mål för 2022? Inte bli pank på att besöka tre bröllop varav ett i Cancun under högsäsong. Och hälsa på familjen i USA.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Jag hade kanske missat FlyingBlues kampanj om dubbla XP.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Reseberättelserna är roliga.
  2. Bästa loungen? Air France Schengen på CDG. Och en av PP-loungerna i MEX.
  3. Sämsta loungen? AeroMexico i MEX.
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Boston. Åker årligen annars. Och New York.
  2. Bokade resor som fått ställas in? Alla jobbresor från januari till augusti.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Ja, jag har varit i Mexiko men det är av familjeskäl så inte så mycket semester.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Ingen direkt som jag tänker på.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Jobbar hemifrån och glor på tv.
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Jag har slutat jaga Diamond hos SAS och lägger krutet på andra allianser.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Pappersarbetet var lättare. Mask osv kan jag stå ut med. Det som är krångligt är att ha koll på vilka tester och papper som krävs var.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Nya Zeeland hade varit roligt.
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? - >100
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? - Oklart
  3. Vilka flygbolag har du flugit? - SAS, LH, Swiss, Austrian, KLM och AF
  4. Nya flygplatser besökta under året? - BLQ, KRK och PRG
  5. Nya flygbolag testade under året? - Nej
  6. Nya besökta länder? - Polen och Tjeckien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? - ca 200
  8. Bästa hotellvistelse? - Hotel 11, Nitra Slovakien. Upprätthållit bra service och utbud trots corona och lock down
  9. Sämsta hotellvistelse? - Hilton MAN under corona. Makalös trist upplevelse och service
  10. Bästa reseminnet? - Milage run till KRK med deltagare på forumet bl.a
  11. Sämsta reseminnet? - Alla generella försämringar i coronas tecken
  12. Största överraskningen? - Hur någon kan bygga en så makalöst dålig trappa som i AF loungen i CDG 2F
  13. Annat "första gången" under året? - Milage run
  14. Mål för 2022? - Behålla EGD och behålla FB status..
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? - Flying Blue Ultimate!! Tack @Berglund
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? - CDG 2F Ultimate loungen tillställning med tillhörande resa
  2. Bästa loungen? - Ingen som varit riktigt bra.
  3. Sämsta loungen? - Riktigt dåligt generellt under året bitvis så vill inte hänga ut nån specifikt
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? - Se punkt 8
  2. Bokade resor som fått ställas in? - Malasien samt Ryssland
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? - Ja
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? - Inget speciellt
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? - N/A
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? - Ja, bytt till Flying Blue som primära program
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? - Slippa corona alla corona test och bökiga regler/dokumentation för inresa
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? - Thailand, Brasilien och Mexico hade jag nog varit sugen på
 

Mr Basic

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 14 (samtliga from augusti)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? -
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, BA, Swiss
  4. Nya flygplatser besökta under året? ATH, BIO, NCE
  5. Nya flygbolag testade under året? -
  6. Nya besökta länder? Monaco
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Ca 30
  8. Bästa hotellvistelse? Familjerum Clarion Amaranten för träff med barndomsvänner när Corona-situationen var som tyngst samt Ystad Saltsjöbad.
  9. Sämsta hotellvistelse? Hampton Inn Manhattan-Times Square North
  10. Bästa reseminnet? New York-resan med brorsan.
  11. Sämsta reseminnet? Inget faktiskt, uppskattar när man väl kommer iväg som planerat.
  12. Största överraskningen? Bilbao (inkl Michelin-restaurang), vilket guldkorn.
  13. Annat "första gången" under året? Swiss business (long och medium haul), SAS A350, BA business (medium haul), middag på Michelin-krog (bästa matupplevelsen i mitt liv!)
  14. Mål för 2022? Att komma iväg på de resor som bokas. Siktar på road trip Denver-Houston i höst.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Hade sannolikt inte varit lika förberedd med krav/dokument vid resandet.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Alla tips och tricks, både underlättar och förhöjer resandet, samt alla reserapporter.
  2. Bästa loungen? Får nog bli SAS ARN T5 (känns lyxigt att få tillgång till ”Guld-utbudet”) :D
  3. Sämsta loungen? Ingen direkt dålig men SAS EWR var en trött historia (god öl dock).
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Tiblisi, Saigon, St Petersburg….listan kan göras lång.
  2. Bokade resor som fått ställas in? Boston samt Tibilisi som bokades om till Nice.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Blev bilsemester i Västergötland och Skåne.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Restaurang Verovin Gävle.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Bokat om ändrade/inställda flighter….
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Inte i år.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Det bekymmersfria resandet.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Har en Costa Rica-resa bokad i januari och går den att genomföra är jag mer än nöjd.
 
  • Hur många flygningar har du gjort? 26
  • Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 38173
  • Vilka flygbolag har du flugit? United Airlines (1X First), Lufthansa (6X Business), Air France (1X Business), Iberia (1X Business / 1X Eco), SAS (4X Plus), Belavia (6X Eco), Turkish Airlines (3X Eco), Bulgaria Air (2X Eco), KLM (1X Eco)
  • Nya flygplatser besökta under året? Batumi, Madrid, Sofia, Varna, Tenerife
  • Nya flygbolag testade under året? Bulgaria Air, Iberia
  • Nya besökta länder? Georgien
  • Antal hotellnätter/övernattningar? 43+
  • Bästa hotellvistelse? Hilton Batumi
  • Sämsta hotellvistelse?
  • Bästa reseminnet? Missade nästan flyget till Sint Maarten i loungen i Amsterdam. Tydligen uppdateras in skärmarna så det blev väldigt bråttom..
  • Sämsta reseminnet? SAS "Prio boarding" *G/EBD/EBG/Plus där man går på sist..
  • Största överraskningen? Att covid-19 fortsätter prägla vårt resande (hur, vart och när vi reser)
  • Annat "första gången" under året? Iberia Lounge i Madrid
  • Mål för 2022? Som alltid.. Bättre flygresor. Resa mindre men resa bättre.
  • Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Några tokiga resplaner.. (sen får vi se vilka som förverkligas).
 

Ping

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 19
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året?
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Lufthansa, Eurowings, Air dolomiti, Brussels airlines, TAP air portugal,
  4. Nya flygplatser besökta under året?
  5. Nya flygbolag testade under året?
  6. Nya besökta länder? 2
  7. Antal hotellnätter/övernattningar?
  8. Bästa hotellvistelse? Steigenberger airport hotel BER
  9. Sämsta hotellvistelse? Ingen dålig hotellvistelse iår faktiskt :)
  10. Bästa reseminnet? Berlin, gött att vara tillbaka igen
  11. Sämsta reseminnet? Behöva avbokade senaste Berlin resan
  12. Största överraskningen? Fick tillbaka runt 50% på en icke avbokningsbar biljett, trodde det skulle vara 0%.
  13. Annat "första gången" under året? Första gången jag fick en courtesy upgrade, trevlig överraskning även om det var en av mina kortaste flighter.
  14. Mål för 2022? Resa mer igen när det lugnat sig lite.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Återkvalificering M&M. Hade ingen aning om att man kunde få så mycket mer poäng för lite mer pengar, om man är kreativ med reseplaneringen.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Alla reserapporter som börjat dyka upp igen
  2. Bästa loungen? Lufthansa FRA, The Loft BRU
  3. Sämsta loungen? TAP Premium Lounge LIS & Vinga lounge GOT, bättre sitta utanför lounge än i dessa.
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Istanbul, Turkiet
  2. Bokade resor som fått ställas in? Berlin
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum?
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Youtube
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Inget. Pengar har dock lagts på en nyare bil.
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Passade på att återkvalificera mig när M&M körde dubbla statuspoäng under 2021.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Friheten från alla staters restriktioner.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? London, Berlin (tekniskt sett "kan" jag resa till båda ställen men mycket restriktioner samt regler som ändras snabbt utan förvarning)
 

mylabel

Medlem
Hur många flygningar har du gjort? 34
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 46762
Vilka flygbolag har du flugit? LH, KM, FR, SK, TP, AC, LX, Easyjet, Thai Smile
Nya flygplatser besökta under året? YUL, PDL, PSA
Nya flygbolag testade under året? Easyjet, Thai Smile
Nya besökta länder? 0
Antal hotellnätter/övernattningar? 39 med Marriott. Resten tappar jag räkningen.
Bästa hotellvistelse? JW Marriott BKK
Bästa reseminnet? Sista minuten resa till Italien i sommar
Annat "första gången" under året? - Skyteam Elite Plus, Easyjet nya A321neo, Swiss A220
Mål för 2022? - Att inte bli av med *G eller STE Plus

Bonusfrågor:
Bästa loungen?
MLL YUL i den här tiden(Flyg) ,Executive lounge i JW BKK(On ground)
Sämsta loungen? Senator i FRA när man inte fick äta eller dricka pga restriktioner

Covid-19 frågor:
Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället?
USA
Bokade resor som fått ställas in? Colombia
Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Att kunna resa utan att bli näspaneterad
Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Sydafrika
 

Rasmus_1

Medlem
Hur många flygningar har du gjort? 34
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 14 401 miles
Vilka flygbolag har du flugit? SK, LX och LH
Nya flygplatser besökta under året? VNO och MLA
Nya flygbolag testade under året?
Nya besökta länder? 1
Antal hotellnätter/övernattningar? 15
Bästa hotellvistelse? Hyatt Regency Malta, uppvärmd takpool som var helt magisk
Bästa reseminnet? Höstsemester på Malta med min fru och Xterra Gozo Trails 50k ultralopp
Annat "första gången" under året? - Swiss A220
Mål för 2022? - Att åter kunna nyttja mina 2-4-1 med AmEx

Bonusfrågor:
Bästa loungen?
Senator i ZRH Terminal A som åter var öppen
Sämsta loungen?

Covid-19 frågor:
Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället?
USA, Australien och Japan
Bokade resor som fått ställas in? Seychellerna med ET
Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? En värld som var mer öppen
Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? NZ
 

gdaily

Medlem
En endaflygning, tur/retur Arlanda-Tallinn (bonusbiljett i Plus så att man fick sig en whisky i alla fall) med SAS. Ingen lounge.
Typ 3-4 pendelresor med VikingLine kompletterade detta miserabla reseår.
Jag är i alla fall glad att jag förutspådde resekaoset nu å både flyg och tåg kring jul och hyrde hyrbil för skånejulresan...
 

Mr Planning

Medlem
  1. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 13982
  2. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, LOT, Pegasus, Qatar, Aegean, Bulgaria Air, Swiss, Austrian, Lufthansa
  3. Nya flygplatser besökta under året? 7
  4. Nya flygbolag testade under året? Bulgaria Air & Aegean
  5. Nya besökta länder? 8
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? 20-30?
  7. Bästa hotellvistelse? Radisson Bukarest
  8. Sämsta hotellvistelse? Det dyraste hotellet under sommaren som inte riktigt ledde upp till förväntningarna, Adams beach, Cypern
  9. Bästa reseminnet? Spontan resan till Armenien, fick meddelande från en kompis som är från Armenien, att han var på väg dit samtidigt som jag var i Istanbul, på väg till Georgien, bokade av flyget hem, och bokade en taxi mellan dom två länderna istället.
  10. Sämsta reseminnet? Alla nya regler & formulär man måste deala med, samt alla dessa munskydd...
  11. Största överraskningen? Att jag till slut kunde resa utomlands, nån dag efter att Schweiz öppnade upp
  12. Annat "första gången" under året? Hann med att besöka 4 länder under en och samma dag
  13. Mål för 2022? Att få flyga longhaul för första gången på två år...
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Alla bra kampanjer som dyker upp, som man hade missat annars

Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Den har blivit avbokad & ombokad fler gånger än vad jag kan minnas, och säker på att åka är jag inte förens jag är ombord planet till Cancun
  2. Bokade resor som fått ställas in? Allt för många...
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minimum? Kuskat Europa runt i sommar istället för USA
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? En jobbig promenad i regnet ner till Nimis
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Suttit i telefonkön till SAS "Tallinn"
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Kommer att avsluta Amex, då kortet inte ger någonting längre tyvärr
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Alla slippa alla nya regler. Att få slippa bära munskydd. Friheten
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Påskön
 

nissefalk

Medlem
  1. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 12,892
  2. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, American, Singapore
  3. Nya flygplatser besökta under året? 4
  4. Nya flygbolag testade under året? Singapore i Business
  5. Nya besökta länder? 1
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? 12
  7. Bästa hotellvistelse? Waldorf Astoria Rom
  8. Sämsta hotellvistelse? Inget som sticker ut
  9. Bästa reseminnet? Första besök till Polen det som sticker ut var att det var ett år sedan jag flög sist
  10. Sämsta reseminnet? Munskydd, extra papper etc etc
  11. Största överraskningen? Att USA öppnade upp så jag kunde åka över på min bokade bonus resa
  12. Annat "första gången" Inget
  13. Mål för 2022? Att få åka till Asien har 2 resor bokade
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Minns inte om det var något speciellt under året

Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Tokyo
  2. Bokade resor som fått ställas in? 4
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minimum? Lite mer Europa än normalt då USA och Asien varit stängt
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Inget
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Varit hemma
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Fortsatt som vanligt
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Alla slippa alla nya regler. Att flyga till Asien
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Tokyo
 
Toppen