Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 5390
Vilka flygbolag har du flugit? Sunclass Airlines
Nya flygplatser besökta under året? 1
Nya flygbolag testade under året? 1
Nya besökta länder? 0
Antal hotellnätter/övernattningar? 15
Bästa hotellvistelse? Vår gård Saltsjöbaden eller Atlantico del Mirador på Gran Canaria
Sämsta hotellvistelse? -
Bästa reseminnet? Gotland med 6-månaders
Sämsta reseminnet? -
Största överraskningen? Hur smidigt det gick att flyga med bebis
Annat "första gången" under året? Första hotellnätterna och resor med barn
Mål för 2022? Hinna flyga longhaul business innan barnet fyller 2 i januari 2023.
Detta hade inte hänt utan BC under 2021? För första gången på flera år har BC haft väldigt lite inflytande på resorna. En Gotlandssemester och en chartervecka på Gran Canaria. Men resorna som är bokade för det här året hade som vanligt inte hänt utan BC.
Covid-19 frågor:
Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Föräldraledighet utomlands men där har tåget tyvärr gått. Och en longhaul business med barnet som vi hoppas på i november/december i år!
Bokade resor som fått ställas in? 0
Hur har du semestrat när flygresor varit ett minimum? Tog båten till Visby
Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Tyresö slott, mysigt utflyktsmål.
Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Skaffat barn...
Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? I princip inte.
Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Att ha hela världen tillgänglig utan pcr-tester och hälsodeklarationer och vaccinationsbevis.
Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Singapore
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 57670 Miles
Vilka flygbolag har du flugit? Lufthansa, Ethiopian, Swiss, Austrian, LOT, SAS, Finnair, Air Serbia & Air Canada
Nya flygplatser besökta under året? Toronto, Halifax & Chania
Nya flygbolag testade under året? Air Serbia
Nya besökta länder? Inga nyheter
Antal hotellnätter/övernattningar? 50+
Bästa hotellvistelse? Conrad Etihad Tower Abu Dhabi (Fick 2 nätter i deras "Etihad Suite" på 55 våningen).
Sämsta hotellvistelse? Domes Zeen Chania, a Luxury Collection Resort. Ett hotell som tillhör Marriott, det var trevligt men nivån låg inte på den man ska förvänta sig när man pröjsar 800 EUR per natt. Hotellet har egna små hus istället som rum med pool osv. Men det var aningen sådär!
Bästa reseminnet? Fick uppleva mitt första F1 race LIVE i Monza, fick blodad tand så var även på sista F1 racet för säsongen i Abu Dhabi
Sämsta reseminnet? Även om jobbresor är roliga så är minimal sömn inte det. Gjorde x antal resor till Serbien april - juli och det var ofta så man landa 23:30 på kvällen och flög ut 06:00 dagen efter.
Största överraskningen? Hur enkelt det ändå är att resa under pandemin om man bara har koll på saker och ting
Annat "första gången" under året? Flög Air Serbia, ruskigt trevligt crew som tränats av Etihad Airways men tyvärr dras allt ner av den katastrofala catering dem har.
Mål för 2022? Resa mycket mer!!!!
Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Tack vare att jag börja samla hotellpoäng (tack vare BC) på Hilton genom åren så fick jag uppleva F1 race på det bästa sättet genom Paddock Club och sponsordelen hos Hilton med McLaren.
Covid-19 frågor:
Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Japan, till 200%
Bokade resor som fått ställas in? Rundresa i Japan, Bali m.m främst beror på inreserestriktioner som gör det omöjligt att resa dit!
Hur har du semestrat när flygresor varit ett minimum? Har åkt på 3-4 semesterresor under 2021, inte varit ett problem
Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Utvecklat min matlagning hemma
Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Byggt upp min vin/champagne samling under senaste 2 åren
Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Inte alls, mitt resande har dundrat på men aningen mindre än innan pandemin.
Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Friheten att resa överallt!
Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Japan, njuta av god mat och kultur
Hur många flygningar har du gjort? 28 stycken tror jag snabbt räknat!
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? Inte loggat iår så inte koll...
Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Wizz, Finnair, Ryanair, Finnair,
Nya flygplatser besökta under året? Malta
Nya flygbolag testade under året?
Nya besökta länder? Malta
Antal hotellnätter/övernattningar? cirkus 35
Bästa hotellvistelse? Hilton Malta och det var inte ens nära
Sämsta hotellvistelse? Den är solklar, men pga händelsen kan jag ej ta upp den.
Bästa reseminnet? 2 veckor på Malta med Frugan och en vecka Polen i sommras med frugan.
Sämsta reseminnet? Roadtrip på västkusten med katastrofväder...
Största överraskningen? Att folk är så egoistiska även i en pandemi.
Annat "första gången" under året? Bilsemester i Sverige.
Mål för 2022? Fitness. Ska bli i mitt livs form till September
Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Sjukt mycket härliga middagar, samtal och surr med vänner från BC varje år!
Bonusfrågor:
Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Reserapporterna är alltid najs må jag säga
Bästa loungen? Pontus
Sämsta loungen?
Covid-19 frågor:
Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? USA för att träffa alla vänner
Bokade resor som fått ställas in? Extremt många för andra året irad. Sånt som händer i dagens läge.
Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Bil samt vandrat en hel del i naturreservat.
Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Tiveden naturreservatg en dryg timme hemifrån
Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Jobbat hemma och spelat sjukt mkt golf.
Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nja, same ole same ole
Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Spntanitet och flyga nya saker.
Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Säger som min gode vän @Tonton En resa tillsammans till något härligt ställe med lite skön sol, träning och öl
Ändrar mig när det gäller sämsta resminne: Det sämsta minnet är den sunkiga hytten på TT-lines färja Travemünde-Trelleborg. Det var så illa att jag hade förträngt det...kommer inte åka TT-line igen.
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 35.086
Vilka flygbolag har du flugit? Air France, KLM, SAS, Vueling, Austrian Airlines, Air Canada, Vieques AirLink
Nya flygplatser besökta under året? Orly, Wien, Toronto, San Juan, Ceiba, Vieques
Nya flygbolag testade under året? Austrian Airlines, Air Canada, Vieques AirLink
Nya besökta länder? Då jag inte räknar transit, 0.
Antal hotellnätter/övernattningar? 52 övernattningar, endast 1 natt på hotell.
Bästa reseminnet? Vieques, Puerto Rico. Att vara ensam på magiska stränder.
Sämsta reseminnet? 18 timmar transit på Torontos Flygplats
Största överraskningen? Hur otroligt hjälpsamma Flyging Blue är gällande omkbokningar som Guld. När jag drabbades av corona i April 2021 och ringde cirka 15 timmar innan en flight och hade en voucher för hela beloppet inom en timme. Det är service!
Annat "första gången" under året? Guld hos både Flying Blue och Eurobonus.
Mål för 2022? Diamond hos Eurobonus och Platinum hos Flying Blue.
Detta hade inte hänt utan BC under 2021? Typ alla mina resor, BC har givit resandet ett mer lugn under dessa tider. Innan varje resa kontrollerades först alltid respektive resemåls hemsida, sedan är det självklara valet BC för att kontrollera hur status ser ut för dagen/senaste veckor. Otroligt tack till alla som delar med sig, små som stora observationer hjälper till under dessa tider.