Senator
Moderator
I år har jag gjort ett Excelark. Det känns som något är fel i TripIT, jag tror att TripIT räknade med hela min resa i december/januari till Hawaii. Så här är min statestik för 2017 inklusive nästa veckas resa till Kapstaden.
Ändrat 2017-12-21 då jag hade missat 3 flygningar
Hur många flygningar har du gjort? 134 nu 137 segment inkl 3 nästa vecka
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 194,544 nu 195,429 miles inkl nästa vecka
Januari: Great Circle Mapper
Februari: Great Circle Mapper
Mars: Great Circle Mapper
April: Great Circle Mapper
Maj: Great Circle Mapper
Juni: Great Circle Mapper
Juli: Great Circle Mapper
Augusti: Great Circle Mapper
September: Great Circle Mapper
Oktober: Great Circle Mapper
November: Great Circle Mapper
December: Great Circle Mapper
Vilka flygbolag har du flugit?
American (AA) 15
Air Canada (AC) 9
Finnair (AY) 2
British Airways (BA) 20
Delta (DL) 1
Ethiopian (ET) 2
Hawaiian (HA) 1
Lufthansa (LH) 26
Swiss (LX) 17
Malaysian (MH) 4
Austrian (OS) 2
Qatar (QR) 4
South African (SA) 1
SAS (SK) 16
Brussels (SN) 2
Singapore (SQ) 2
United (UA) 10
26 segment är long-haul vart av 13 eller hälften är i First överraskande nog.
Nya flygplatser besökta under året? Faktisk inte, det närmaste jag kommer är utrikes från Bromma. EDIT: hade fel: WRO i Polen var ny.
Nya flygbolag testade under året? Hawaiian på en inter-island, samt Finnair long-haul
Antal hotellnätter/övernattningar?
Hilton 105 nätter + det tillkommer 5 i år
SPG har jag bott 5 nätter
IHG 2 nätter
Andra 2 nätter + tillkommer 5 nätter till
Bästa hotellvistelse? Conrad Bali var nog bäst i år
Sämsta hotellvistelse? Pappa hade bokat ett relativt sukigt hotell uppe vid Vöringsfossen.
Bästa reseminnet? Jag tror det kommer nu, nämligen Sydafrika med mamma, pappa, brorsan och sambon. Alternativt överraskningsresan med sambon till Zermatt.
Sämsta reseminnet? Inga dåliga minnen i år, i så fall ilandsproblem
Största överraskningen? Hur mycket First det har blivit
Annat "första gången" under året?
Finnair Business long-haul
Utrikes från Bromma
Singapore Airlines A380 Suites
2x betalda British Airways First, något jag hade sagt jag aldrig skulle göra
Mål för 2018? Resa mindre. Det kommer det garanterat bli. Jag släpper härmed nyheten att i april kommer Senator Junior, precis dags till min 46 årsdag i april skall jag bli pappa. Då går det inte att harva runt som nu
Detta hade inte hänt utan BC under 2017? Ingenting jag minns just nu.
Bonusfrågor
Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Det som jag glädjer mig åt härinne, har jag pratat flera gånger med grunderna om. Nämligen alla nya vänskap som skapats. Varje gång jag ser människor från BC som möts upp runt omkring i världen blir jag genuint glad, och tycker det är helt fantastiskt att BC har spelat en liten roll i att möjliggöra detta.
Bästa loungen: Jag är en sucker för FCL i Zurich, men ger även applåder till American Flagship på JFK, och särskilt deras Dining Room som var en trevlig upplevelse.
Sämsta loungen: SAS ARN T4. Hade varit bättre om alla fick 60kr till Pressbyrån eller O'leary's
Ändrat 2017-12-21 då jag hade missat 3 flygningar
Hur många flygningar har du gjort? 134 nu 137 segment inkl 3 nästa vecka
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 194,544 nu 195,429 miles inkl nästa vecka
Januari: Great Circle Mapper
Februari: Great Circle Mapper
Mars: Great Circle Mapper
April: Great Circle Mapper
Maj: Great Circle Mapper
Juni: Great Circle Mapper
Juli: Great Circle Mapper
Augusti: Great Circle Mapper
September: Great Circle Mapper
Oktober: Great Circle Mapper
November: Great Circle Mapper
December: Great Circle Mapper
Vilka flygbolag har du flugit?
American (AA) 15
Air Canada (AC) 9
Finnair (AY) 2
British Airways (BA) 20
Delta (DL) 1
Ethiopian (ET) 2
Hawaiian (HA) 1
Lufthansa (LH) 26
Swiss (LX) 17
Malaysian (MH) 4
Austrian (OS) 2
Qatar (QR) 4
South African (SA) 1
SAS (SK) 16
Brussels (SN) 2
Singapore (SQ) 2
United (UA) 10
26 segment är long-haul vart av 13 eller hälften är i First överraskande nog.
Nya flygplatser besökta under året? Faktisk inte, det närmaste jag kommer är utrikes från Bromma. EDIT: hade fel: WRO i Polen var ny.
Nya flygbolag testade under året? Hawaiian på en inter-island, samt Finnair long-haul
Antal hotellnätter/övernattningar?
Hilton 105 nätter + det tillkommer 5 i år
SPG har jag bott 5 nätter
IHG 2 nätter
Andra 2 nätter + tillkommer 5 nätter till
Bästa hotellvistelse? Conrad Bali var nog bäst i år
Sämsta hotellvistelse? Pappa hade bokat ett relativt sukigt hotell uppe vid Vöringsfossen.
Bästa reseminnet? Jag tror det kommer nu, nämligen Sydafrika med mamma, pappa, brorsan och sambon. Alternativt överraskningsresan med sambon till Zermatt.
Sämsta reseminnet? Inga dåliga minnen i år, i så fall ilandsproblem
Största överraskningen? Hur mycket First det har blivit
Annat "första gången" under året?
Finnair Business long-haul
Utrikes från Bromma
Singapore Airlines A380 Suites
2x betalda British Airways First, något jag hade sagt jag aldrig skulle göra
Mål för 2018? Resa mindre. Det kommer det garanterat bli. Jag släpper härmed nyheten att i april kommer Senator Junior, precis dags till min 46 årsdag i april skall jag bli pappa. Då går det inte att harva runt som nu
Detta hade inte hänt utan BC under 2017? Ingenting jag minns just nu.
Bonusfrågor
Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Det som jag glädjer mig åt härinne, har jag pratat flera gånger med grunderna om. Nämligen alla nya vänskap som skapats. Varje gång jag ser människor från BC som möts upp runt omkring i världen blir jag genuint glad, och tycker det är helt fantastiskt att BC har spelat en liten roll i att möjliggöra detta.
Bästa loungen: Jag är en sucker för FCL i Zurich, men ger även applåder till American Flagship på JFK, och särskilt deras Dining Room som var en trevlig upplevelse.
Sämsta loungen: SAS ARN T4. Hade varit bättre om alla fick 60kr till Pressbyrån eller O'leary's
Last edited: