Senaste nytt

Ditt reseår 2015

1. Hur många flygningar har du gjort? 67
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? Oklart.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SK, BA, QF, QR, JAL, UA, LX
  4. Nya flygplatser besökta under året? PER, MEL, ADL, DPS
  5. Nya flygbolag testade under året? JAL
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? 100
  7. Bästa hotellvistelse? Westin Chosun, Seoul
  8. Sämsta hotellvistelse? Sheraton Stockholm.
  9. Bästa reseminnet? Liveaboard Komodo - alldeles underbart.
  10. Sämsta reseminnet?
  11. Största överraskningen? Den höga standarden på Qantas inrikes: Från nötmix och vatten i SAS Plus till ordentlig middag, AVOD och fri alkohol i QF ekonomi.
  12. Annat "första gången" under året? Utlandsflytt.
  13. Mål för 2016? : Försöka nå status hos Qantas. Flyga EY Apartment.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : Galleries First-möte samt efterföljande avtuppning i London.
Bonusfrågor:
  1. Bästa loungen: Japan Airlines First Class Lounge Tokyo.
  2. Sämsta loungen: Menzies Landvetter

1. Hur många flygningar har du gjort? 28
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 42 611
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SK, LH, UA, KL
  4. Nya flygplatser besökta under året? OSL, DXB, LHR
  5. Nya flygbolag testade under året? -
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? 89
  7. Bästa hotellvistelse? Att bli igenkänd personligen på mitt favorithotell (IHG) i USA även om det var ett år sedan jag var där senast.
  8. Sämsta hotellvistelse? -
  9. Bästa reseminnet? Dagflygning FRA-LAX med LH C och nytt restaurangkoncept.
  10. Sämsta reseminnet? Jag har väl egentligen inget dåligt reseminne. Med låga förväntningar kommer man långt. :)
  11. Största överraskningen? -
  12. Annat "första gången" under året? US Domestic First (med UA).
  13. Mål för 2016? Det gamla målet från tidigare år kvarstår, att någon gång under året flyga propellerplan.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? Skaffat mig Amex Elite vilket också renderade i min första 2-4-1 voucher.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: - (har ej deltagit i något event).
  2. Bästa loungen: Star Alliance-loungen på LAX.
  3. Sämsta loungen: UA-domestic lounge på LAX.

Last edited:
Vad passar bättre än att fira 1000:e inlägget med en sammanfattning av 2015!
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 51
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 25-26'00 miles (+ 30 kkr SJ-resor)
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS (inkl. wetlease), Air Berlin, Lufthansa, Widerö.
    Första året utan Malmö - stort!
  4. Nya flygplatser besökta under året? : MRS, LIS, MAN, HKG, CDG T1
  5. Nya flygbolag testade under året? : "Air Berlin operated by TUIfly" - lite som Air Berlins svar på JetTime...
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 72
  7. Bästa hotellvistelse? : -
  8. Sämsta hotellvistelse? : Det är tuff kamp mellan de otrevliga personalen på Quality Hotel Park, Södertälje och den dryga personalen på Comfort Malmö - men jag tror att Comfort Malmö "vinner" tävlingen på målfoto.
  9. Bästa reseminnet? : 3 veckors rundresa i sydvästra Europa
  10. Sämsta reseminnet? : Som alltid de där hotellnätterna som görs tokförkyld
  11. Största överraskningen? : När jag lämnar tillbaka bilen hos Sixt i Spanien, och killen erbjuder han sig att köra oss till vårt hotellet efter att vi lämnat tillbaka bilen.
  12. Annat "första gången" under året? :
    Medlem på BC!
    EBG
    Första träffen i Göteborg
    Första träffen i Stockholm
    Amex 2-4-1
    Pendlarmöte på Landvetter
    Samt massa andra små "dumheter" som att åka T5-T2-bussen på ARN för att bränna ett av de sparade Diners-besöken på Auroralougen - vem kommer på sådant?
  13. Mål för 2016? :
    1) Att nå EBD
    2) Att inte förnya SJs svarta (1 kanske ger 2?)
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : Mitt liv hade varit lite mera tråkigare! Sen hade nog listan under fråga 12 varit mycket kortare...
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Att jag blev medlem och att jag tog steget ut och började gå på träffar!
  2. Bästa loungen: Sentor München G24
  3. Sämsta loungen: Det bortplockade julbordet hos Menzies i Göteborg. Eller vad säger @David ?
Tack så mycket för mitt första år, som aktiv medlem!

1. Hur många flygningar har du gjort? : 8 (jag flyger tyvärr inte i jobbet)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 8 750
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, LH
  4. Nya flygplatser besökta under året? : FRA, LIS
  5. Nya flygbolag testade under året? : LH
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 5
  7. Bästa hotellvistelse? : Corinthia London
  8. Sämsta hotellvistelse? : ingen (jag har bara två hotellvistelser, Palacio Ramalhete i Lissabon, som var strålande, och Corinthia i London som var fantastiskt)
  9. Bästa reseminnet? : Första gången i Plus till PMI med hela familjen, 2 juli på Arlanda och känslan att traska förbi den absurt långa kön till security.
  10. Sämsta reseminnet? : Frankfurt på väg hem från Lissabon, SAS-appen visar fel gate och hustrun och jag tvingas till olympisk spurt i kulvertarna för att hinna till boardingen.
  11. Största överraskningen? : Hur fullkomligt värt det är att flyga Plus med barn.
  12. Annat "första gången" under året? : Lounge! Ja, ni hör ju...
  13. Mål för 2016? : EBG med hjälp av två milageruns till LHR i VIP Plus samt boka first First till (förmodligen) Tokyo.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : American Express Elite, OT, Coop MedMera Mer och Betalo (snyft!), Friends & Family, insikten att First är möjligt för en vanlig människa... Typ allt gällande guldkant på resor, flyg och flygplatser. Oändligt tacksam för all kunskap.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: När jag första gången läste/hörde talas om FCT någon gång i höstas. Jag blev helt knäckt, kunde inte sova på hela natten.
  2. Bästa loungen: Air Canada på LHR. Mycket trevlig.
  3. Sämsta loungen: Det här blir ju inte helt rättvist, men i alla fall… Jag hade skyhöga förhoppningar på SilverKris på LHR, men den kändes lite muggig. Visst, helt okej mat och sådär, men sofforna var fläckiga och den kändes allt annat än sprillans ny. Kontrasten mot Air Canada var total.

1. Hur många flygningar har du gjort? : 24, enbart privat.
2. Hur långt (i miles) har du flugit under året? : 15.948
3. Vilka flygbolag har du flugit? : SK, A3, LX, Olympic.
4. Nya flygplatser besökta under året? : ATH, SKU, TXL.
5. Nya flygbolag testade under året? : A3, Olympic
6. Antal hotellnätter? : 30
7. Bästa hotellvistelse? : Intercontinental Berlin, Sofitel Athen var också toppen.
8. Sämsta hotellvistelse? : Inget hotell som utmärker sig. Har fått vad jag betalat för.
9. Bästa reseminnet? : Hur trevligt det faktiskt var i Aten. Förra besöket gjordes 1981!
10. Sämsta reseminnet? : Inget, allt har levt upp till förväntningarna.
11. Största överraskningen? : Måste nog säga Aegean och de 4 resor jag gjort i C (uppgraderade från billigaste ekonomi)
12. Annat "första" gången under året? : Guld i alla tre allianserna.
13. Mål för 2016? : Behålla *A guld. Inga problem eftersom det är så lätt att återkvalificera med A3. Utnyttja mitt HHD.
14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : Guld i 3 allianser, HHD, CCG (använt deras 4-4-2), Accor platinum som blev till guld och
bidrog till att jag fick både HHD och CCG.

1. Hur många flygningar har du gjort? 36
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? ca 40 000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SK, LH, NZ, TG (yes 100 % *A)
  4. Nya flygplatser besökta under året? AKL, NRT, PPT, BKK, GOT (alltid tåg eller bil till Göteborg annars)
  5. Nya flygbolag testade under året? NZ, TG
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? 35 (Främst IHG & Hyatt)
  7. Bästa hotellvistelse? Clubrum på Intercontinental Osaka - Park Hyatt Tokyo var också bra men mina förväntningar innan var högre.
  8. Sämsta hotellvistelse? Har klarat mig väldigt bra - men har också valt alla övernattningar själv.
  9. Bästa reseminnet? Första C longhaul i mitt liv, Sas CPH - NRT.
  10. Sämsta reseminnet? En väldigt skakig flygning inrikes i Sverige mitt under stormen Gorm.
  11. Största överraskningen? NZ PE på dreamlinern - riktigt bra produkt.
  12. Annat "första gången" under året? -
  13. Mål för 2016? Har redan säkrat EBG så det får bli att hålla kvar platinum i IHG samt hinna använda min andra 241 voucher.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? Min första C longhaul (se punkt 9)
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: - (har ej deltagit i något event).
  2. Bästa loungen: AKL Air New Zealand Gold
  3. Sämsta loungen: UA på NRT.

Toppen