Senaste nytt

Ditt reseår 2014

1. Hur många flygningar har du gjort? : Om jag nu har räknat rätt med det som är planerat under december blir det 77 segment. Är nog första året jag kan minnas där jag har bränt av långt mera poäng/miles/Avios än vad jag har tjänat in.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : TripIT säger 139,379 km som blir 86,624 miles. Vet ej om resten av året är inräknat i detta
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : BA, AA, SK, UA, LX, OS, TG, CX, KA, US, UX
  4. Nya flygplatser besökta under året? : RIC och med @sembl fick jag besöka Skopje (SKP) i mars
  5. Nya flygbolag testade under året? : Dragon Air (KA), Air Europa (UX)
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : Jag tror 60 nätter
  7. Bästa hotellvistelse? : Hum... Måste vara Hilton Bentley Miami
  8. Sämsta hotellvistelse? : Ingen bottennapp då jag har till stor del varit på hotell som jag känner redan
  9. Bästa reseminnet? : Jag tror kanske roadtripen i Kalifornien med vapendragaren som aldrig officiellt ägde rum, samt återföreningen med min värdfamilj i Denver som jag inte hade sätt på 24 år...
  10. Sämsta reseminnet? : Konstigt nog min Cathay F. Inte för att det var fel, men för att jag brände 124 000 Avios på ARN-LHR-HKG-HKT i affärsklass och förstaklass utan att vara mentalt och känslomässigt närvarande. Helt bortkastat..
    Detta kanske kombinerat med min US Airways Envoy resa från Rom (FCO) till Charlotte (CLT) samt åter från Philadelphia (PHL) till FCO.. Nej, undviker detta om jag kan..
  11. Största överraskningen? : United First mellan LGA och ORD. Hade totalt sågat United ett tag, samt att jag har varit på US Airways så många gånger i år :)
  12. Annat "första gången" under året? : Cathay First
  13. Mål för 2015? : Nästa år blir det två LH/LX F resor för Miles & More Senator, skulle vilja ha några flera Asienresor...
Bonusfrågor:
  1. Bedste/gode BusinessClass.se/dk/no-oplevelser: Häpnad över alla goda vänner man har fått härinne. Måste vara den turligaste människan i världen
  2. Bedste loungen: En överraskning, kanske inte bästa med AA Flagship på LAX gillar jag
  3. Værste loungen: PMI är ingen höjdare

Last edited:
  1. Sämsta hotellvistelse? : Hotell Toppen Storuman
Intressant att höra vad som var så dåligt? Jag har bott där ett antal nätter i år vid olika tidpunkter - visst är det inte något märkvärdigt, men en ok säng i ett ganska trångt rum från 1985 med ok frukost.

Ja du, var ska jag borja?

Vi var pa vag upp till Tarnaby for en veckas skidakning och bestamde oss for att stanna ett par dagar i Storuman pa vagen upp. Vi anlande en Fredag eftermiddag och stannade tills pa Sondag morgon. Nar vi anlande ca kl 15 pa eftermiddagen, trots att vi i princip var de enda gasterna, sa var inte rummet iordninggjort (vi hade bokat familjerum). Efter att papekat detta i receptionen sa kom 2 stycken stadare motviligt och baddade iordning soffan. Rummet i sig var sakert fint nagon gang pa 60-talet, med vingliga ben pa baddsoffan samt damm overallt (ingen hojdare for en dammallergiker som mig). Badrummet sag ut som nagot fran en dalig skrackfilm.

I restaurngen pa fredagskvallen serverades kebabbuffe, vi valde att bestalla fran menyn. Vi fick in halvstekta hamburgare som man fick plcoka fran en salladsbuffe till. Det fanns ocksa en separat salladsbuffe for de som at kebab - men man fick absolut inte plocka sallad fran fel buffe.

Pa lordagkvallen stangde dessutom koket kl 18 vilket gjorde att vi inte kunde ata pa hotellet. Tyvarr sa stangde aven den lokala kinarestaurangen kl 20 och vi missade den med 5 minuter och vi hittade ingen annanstans att ata sa det blev till att svalta.

Frukosten serverades i lobbyn pa hotellet, da de inte orkade/ville inte oppna restaurangen for frukost. Det som serverades var allt stallt i ett kylskap som personalen tittade till ett par ggr i timmen. Mat som var kvar fran dagen innan serverades innan ny mat kom - inte min favorit att ata skalada kokta agg som ar nagon dag gamla.

Personalen var dessutom ganska otrevlig och fick ossatt kanna oss som om vi var till besvar och att de helst hade haft ett tomt hotell.

2014.PNG

1. Hur många flygningar har du gjort? : 40
2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 23 110
3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Blue 1, Nextjet, Norwegian, Ryanair.
4. Nya flygplatser besökta under året? : Peking, Gdansk, Düsseldorf, München, Pori, Vilnius.
5. Nya flygbolag testade under året? : Nextjet
6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 45
7. Bästa hotellvistelse? : Legendale Hotel Beijing. Sämsta hotellvistelse? : Ett skit hotell i Gjövik jag fick när Strand var fullt.
8. Bästa reseminnet? : Dricka Champagne på Kinesiska muren, Liverpool Anfield, Liverpool vs Arsenal 5-1, Alpvandring.
9. Sämsta reseminnet? : Luftfjädringen pajade på Autobahn i 230 km/h.
10. Största överraskningen? :Berghotel Rudolfshutte på 2315 meter höjd.
11. Annat "första gången" under året? : EBG.
12. Mål för 2015? : Behålla EBG samt testa minst ett nytt flygbolag
Bonusfrågor:
13. Bedste/gode BusinessClass.se/dk/no-oplevelser:
14. Bedste loungen: Senator Dusseldorf
15. Værste loungen: Stansted kommer ej i håg vad den heter, men dålig var den.
16. Smultronstället. Ön och bastun på ön.

2014-1.JPG
2014-2.JPG
2014-3.JPG
2014-4.JPG
2014-5.JPG
2014-6.JPG
2014-7.JPG
2014-8.JPG
2014-9.JPG
2014-10.JPG
2014-11.JPG
2014-12.JPG
2014-13.JPG
2014-14.JPG
2014-15.JPG

Attachments

• 2014-8.JPG
    2014-8.JPG
    {memory} MB · Visningar: 232
  1. Sämsta hotellvistelse? : Hotell Toppen Storuman
Intressant att höra vad som var så dåligt? Jag har bott där ett antal nätter i år vid olika tidpunkter - visst är det inte något märkvärdigt, men en ok säng i ett ganska trångt rum från 1985 med ok frukost.
Tva bilder fran badrummet pa vart rum, hade inte raknat med nagot lyxhotell men detta var inte bra for ca 1600kr natten.
IMG_0652.JPG
IMG_0654.JPG

1. Hur många flygningar har du gjort? : 10
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 16726 miles (26918 km)
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, British Airways, Norwegian
  4. Nya flygplatser besökta under året? : San Fransisco (SFO), London Gatwick (LGW)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Norwegian
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ~18
  7. Bästa hotellvistelse? : Ingen utmärkande bra
  8. Sämsta hotellvistelse? : Ingen speciellt dålig heller
  9. Bästa reseminnet? : Långhelg i Amsterdam med promenader längs kanalerna
  10. Sämsta reseminnet? : -
  11. Största överraskningen? :
  12. Annat "första gången" under året? : Första betalda Business-biljetten privat. Första året med guld-kort
  13. Mål för 2015? : Använda mina EB-poäng till en longhaul C (fick avboka en i år =( )
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse: A3-guldkort börjar komma till användning. Även för matchning =)
  2. Bäste loungen: BA Galleries lounge Heahrow
  3. Værste loungen: United Club SFO - skralt med ätabara saker. ok sittplatser och utsikt

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

1. Hur många flygningar har du gjort? : 93. Planerat 4 till (ARN-EWR och ARN-MMX t/r). Första gången på ett gäng år med <100!
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : drygt 75000 hittills, bör bli 85000 totalt.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Air Canada, Lufthansa, Austrian, SAS, Turkish, United (blev bestämt ren *A i år)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : LED (St Petersburg), MAD (ja, faktiskt aldrig varit där förut, och det var inte ens MR), ESB (Ankara), YTZ (Toronto Billy Bishop), BLL (räknas det om man aldrig klev av planet?)
  5. Nya flygbolag testade under året? : nix :(
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 79 (5 kvar)
  7. Bästa hotellvistelse? : Radisson Blu Style Hotel, Vienna. Ganska litet rum, men riktigt bra och trevlig service (och välkomstpresenten var champagne....)
  8. Sämsta hotellvistelse? : Stenungsbaden Yacht Club. Typiskt svenskt konferens/kickoff, men ett av de minsta rum jag någonsin varit med om, och dåligt städat.
  9. Bästa reseminnet? : På inrådan härifrån provade jag Uniteds business på UA68/69. Mycket positivt överraskad!
  10. Sämsta reseminnet? : En hel dag på landningsbanan i BLL efter en weather-divert från CPH. Egentligen inte så dåligt faktiskt - riktigt bra service (under omständigheterna), kalasfint väder i Billund (men 30-40m sikt i CPH) så man kunde sitta på trappan med laptopen i solskenet.. Men det blev inte så produktivt - bara att vända i loungen på CPH och åka hem igen när vi väl kom fram.
  11. Största överraskningen? : Kul att landa på en flygplats som man måste ta båt från ankomsthallen för att komma i land (YTZ).
  12. Annat "första gången" under året? : Bytt Hilton mot Marriott, för att se om gräset är grönare på andra sidan. Det verkar ungefär lika grönt. Eurobonus Diamond (fanns ju inte förut).
  13. Mål för 2015? : Dags för Dreamliner. Just fixat bokningen, IAH-LHR med United i C. Tillbaks till Asien!
Bonusfrågor:
  1. Bedste loungen: Turkish CIP, Istanbul
  2. Værste loungen: Någon United club domestic.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Toppen