Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

Kursen har fått överdrivet med stryk detta år, och jag tror med bailout pengar från staten och uppköpet från Kineserna så kommer kursen att återhämta sig fint i slutet av 2020, början av 2021, då vi knappt kan flyga så köpta jag lite aktier motsvarande en Business , kursen är alltså ner 97% i år, för att kursen ska hitta tillbaka till tidigare kurser ska den göra en uppsving på runt 3400%. Hyfsad timing när kursen är upp 3,5%, men återstår att se om detta var ett genidrag eller idioti =)
 
Last edited:

igelkotten

Medlem
Kursen har fått överdrivet med stryk detta år, och jag tror med bailout pengar från staten och uppköpet från Kineserna så kommer kursen att återhämta sig fint i slutet av 2020, början av 2021, då vi knappt kan flyga så köpta jag lite aktier motsvarande en Business , kursen är alltså ner 97% i år, för att kursen ska hitta tillbaka till tidigare kurser ska den göra en uppsving på runt 3400%. Hyfsad timing när kursen är upp 3,5%, men återstår att se om detta var ett genidrag eller idioti =)

Ja, det återstår att se. Men för att klargöra, kinesiska staten har inte gjort något uppköp, och norska statens "bailout" är enbart lånegarantier (likt det SAS har fått från svenska staten). Tillskottet av likvida medel är ett lån de tagit från DNB.
 

BAS

Medlem
kursen är alltså ner 97% i år
Nu jämför du äpplen och päron, en aktie idag är inte samma som en aktie i årsskiftet. Just nu är börsvärdet för Norwegian ca 8,7 miljarder SEK, i årsskiftet var börsvärdet ca 7,2 miljarder. Alltså är bolaget värderat ca 20% högre idag jämfört med 1 januari.

Rimligt?
 

011430121

Medlem
Kursen har fått överdrivet med stryk detta år, och jag tror med bailout pengar från staten och uppköpet från Kineserna så kommer kursen att återhämta sig fint i slutet av 2020, början av 2021, då vi knappt kan flyga så köpta jag lite aktier motsvarande en Business , kursen är alltså ner 97% i år, för att kursen ska hitta tillbaka till tidigare kurser ska den göra en uppsving på runt 3400%. Hyfsad timing när kursen är upp 3,5%, men återstår att se om detta var ett genidrag eller idioti =)
”Kineserna” har inte gjort något uppköp, de fick välja mellan kolera eller pest de valde mellan att förlora pengarna eller omvandla den skuld Norwegian hade till aktier som får avyttras portionsvis framöver.
Hoppas din investering blir lyckad, men dessvärre tror jag inte att den inte är värt något den 30 juni 2021.

Vill minnas att Norwegian ökade 14% i fredags, idag klockan 10,30 är det upp 8% med stor handel som det har varit den senaste tiden.
 

apknug

Medlem
Ja, det återstår att se. Men för att klargöra, kinesiska staten har inte gjort något uppköp, och norska statens "bailout" är enbart lånegarantier (likt det SAS har fått från svenska staten). Tillskottet av likvida medel är ett lån de tagit från DNB.
Fast 400 fräscha miljoner har väl landat på Norwegians bankkonto, typ i förra veckan, i samband med nyemission?
 
Toppen