Är inte så insatt i detta, men nu måste det väl ändå vara slut, eller? Svårt att tro nån vågar satsa pengar i ett bolag som hade svåra ekonomiska problem redan före Corona och nu nekas statligt stöd.
Ja, detta borde innebära slutet för Norwegian. Åtminstone det Norwegian som vi känner till, men den rätt komplicerade koncernstrukturen kanske gör att man kan rädda vissa verksamheter på något sätt...
Vi får väl se om 45min, men skulle förvåna mig mycket om man inte annonserar antingen att man går i konkurs eller söker vägar att sälja bolaget innan det inträffar. Iom att produktionen hos flygplanstillverkarna gått ner kraftigt, och branschen verkar konsolidera, så finns det kanske snart 150 flygplan att plocka.
Easyjet ser ju ut att kunna gå samma öde till mötes inom ett kvartal, så kanske blir det lika många Airbus till försäljning också.
Framförallt Ryanair och Wizzair kommer skörda i spillrorna.... Norwegian försvinner med största sannolikhet, Easyjet försvinner möjligen och Eurowings uppgår i Lufthansa. Är väl bara Vueling kvar, som har några konkurrerande resandevolymer att tala om. Halva marknaden, under de prisnivåer som erbjuds av de statliga (och halvstatliga) aktörerna, riskerar att raderas i Europa.
Synd om folk som förlorar jobben, men verkligen en bransch som balanserat på orimlighetens rand ett bra tag.