Om vi ska spekulera i huruvida de här biljetterna kommer att annulleras eller ej, hur skulle en annullering kunna motiveras? Jag är inte jättepåläst på ämnet och jag är verkligen inte jurist, men jag känner till några enstaka fall där biljetterna annullerades. Air Lingus placerade ett kommatecken på fel ställe vid ett tillfälle så deras businessclassbiljetter blev 10 (eller var det 100?) gånger billigare och det föll på sin orimlighet, priserna var helt enkelt för låga för att folk inte skulle ha insett att det rörde sig om ett misstag. United hade vid ett tillfälle matat in fel på växlingskurs mellan danska kronor och brittiska pund och biljetter betalda i danska kronor blev jättebilliga. Dessa biljetter annullerades senare med motivation att man var tvungen att aktivt göra något udda, nämligen växla till danska hemsidan, för att få fram de låga priserna och på så sett borde man ha insett att det rörde som om ett misstag. Jag vet inte om danskar också fick sina biljetter annullerade, man kan ju tycka att United borde godkänna dessa bokningarna. Vad tror ni motivationen blir om de här biljetterna annulleras? Är det ok att hävda att det bara finns två val, annullering eller konkurs? Båda valen innebär ju att det inte blir någon resa och då är det ju bättre att få sina pengar tillbaka än att man förlorar dem.