Dr. Miles
Expert
Det pågår en diskussion om lojalitet i en SAS tråd och jag tänker att starta en ny tråd som inte gäller enbart på SAS utan en generell diskussion om lojalitet.
Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
Jag tycker också lojalitet är viktigt och det spelar en viktig roll i affärer.
Däremot blir jag fundersam när en del personer hävdar att flygbolaget ska erbjuda allt möjligt för att behålla deras lojalitet.
Om lojalitet består endast av förmåner känns det inte så mycket lojalitet för mina öron.
T ex Jag har en fru och om jag byter till en annan kvinna för att andra kvinnan är attraktivare, betyder absolut inte lojal mot min fru.
Samma sak gäller, när man får bra Business class kampanjpris från Qatar Airways till Shanghai för 12.000 SEK då struntar man i att flyga med Lufthansa (om man är lojal mot Lufthansa) som kostar 20.000 SEK för samma datum. Det är inte lojalt.
Lojalitet är något som trots motsättning väljer man den som är lojal mot. Väljer man något annat efter fördel eller förmån, är det en vanlig affär.
Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
Jag tycker också lojalitet är viktigt och det spelar en viktig roll i affärer.
Däremot blir jag fundersam när en del personer hävdar att flygbolaget ska erbjuda allt möjligt för att behålla deras lojalitet.
Om lojalitet består endast av förmåner känns det inte så mycket lojalitet för mina öron.
T ex Jag har en fru och om jag byter till en annan kvinna för att andra kvinnan är attraktivare, betyder absolut inte lojal mot min fru.
Samma sak gäller, när man får bra Business class kampanjpris från Qatar Airways till Shanghai för 12.000 SEK då struntar man i att flyga med Lufthansa (om man är lojal mot Lufthansa) som kostar 20.000 SEK för samma datum. Det är inte lojalt.
Lojalitet är något som trots motsättning väljer man den som är lojal mot. Väljer man något annat efter fördel eller förmån, är det en vanlig affär.