Senaste nytt

Diskussion om hotell i Mersin mm

Det är inte ett dugg irrelevant eftersom det är det vi diskuterar. Finns det skäl för att välja bort Radisson Blu Mersin av andra skäl än hotellets kvalitet? Du säger att det har skett ett minskat kundflöde utan att förklara varför. Jag poängterar då återigen att hotellet är en udda fågel i aktuell kategori och att det måste beror på minskad efterfrågan. Jag har också gjort några kvalificerade antaganden vad detta kan beror på (räcker nog i och för sig med att läsa tidningen för att förstå detta).

Tyvärr Agö. Du får nog gå till sida 1 och börja om för du har tappat kärnfrågan helt.
Sedan skrev jag inget annat än att jag spekulerade lite om att ett minskat kundflöde kan/kunde vara en av orskaerna. Vore det så väl att mina spekulationer blev sanna och implementerade teorier skulle du få läsa i Aftonbladet redan till kvällen - " SAS_CPH_LOUNGE har avsatt Stefan Löfven och hans regering pga att SAS_CPH_LOUNGE spekulerade i om Löfven var komptent nog att driva ett land" men sådana drömmar likt Pojken med guldbyxorna hör (i Löfvens fall) bara hemma i spekulationernas värld.

Dessutom tror jag att de som har betydlig mer erfarnhet av att sätta kategorier ligger lång över vår kunskapsnivå
Som sagt. Du måste lära dig att läsa vad som skrivs och inte läsa vad du TROR skrivs och därmed lägga ord i andras munnar. Jag har aldrig skrivit att jag vet vad du har för erfarenheter utan jag bara följde en logisk ordning då du enligt egen utsago aldrig skulle rekommendera ett hotell som du inte har bott på.
Du skriver att det ligger lång(t) över vår kunskapsnivå. I det ligger väl att du menar att vår (din och min) kunskapsnivå inte är i paritet med de som sätter awardpriser. Du vet ju inte vad jag har för erfarenhet av detta. Däremot är det korrekt: jag skulle aldrig rekommendera ett hotell jag inte bott på eller en restarurang jag inte ätit på.

Sedan skippa ordet teori. Vi är långt ifrån det. Sedan för att spinna vidare på att slå "hål". Palazzi antydde, utan att outa dig på ngt sätt, att du jobbar som jurist och du borde då om någon veta att det handlar inte om att slå hål per se utan vad man faktiskt kan visa.

Korrekt, juridik handlar om att få rätt, inte om att ha rätt. I regel brukar det dock vara bra att ha viss fakta att backa upp påståenden med. Det har jag försökt göra men jag har inte sett att du försökt med detsamma.

I "vårt" fall så kan du visa lika mycket som jag gällande varför ditt exempelhotel inte är "värt" den kat den har.
Vad är det nu du har visat igen? Du har spekulerat i att underhållet av hotellet är dåligt och att kategorisering av awards sker utifrån hotellets kvalitet utan att nämna något om efterfrågan?

I spekulationens värld, om vi kan fortsätta där, så tror jag att det finns fler faktorer än så bakom kat klassningen av det hotellet. Kan du visa annat så är jag den förste att backa i den frågan.
Berätta gärna om dessa faktorer och framförallt korrelationen till sänkningen 2013. Vore intressant att höra.

Skönt att du äntligen kom hit, för:

Exakt! Jag har lagt till relevant information så att trådskaparen kan bilda sig en uppfattning om detta ytterst prismässiga guldkorn.

Tyvärr Agö. Du får nog gå till sida 1 och börja om för du har tappat kärnfrågan helt.

Inte alls, kärnfrågan är om det finns anledning att boka award på aktuellt hotell och, om inte, varför så är fallet. Det är alltjämt det jag diskuterar.

Kan ni inte ta dispyten på PM istället?
Tråden förstörs och det tillkommer ingen relevant information.
Det är iallafall min reflektion.

Men vi kan ändå sluta nu :) Jag har insett att vi alla är sådana gamla hundar att vi nog aldrig kommer ändra åsikter ;)
Och det tar även lite för mycket tid från de arbetsuppgifter jag har i min lilla bisyssla (jobbet alltså) :p

....................Du vet ju inte vad jag har för erfarenhet av detta. .........

Om jag rent spekulativt skall spinna vidare på det så tror jag att om du hade varit med/är i processen för något program som sätter kat är jag ganska övertygad om att du hade då hänvisat till något kriterieformulär eller bedömningsprocess som ett bolag följer när de sätter kat, annat än enbart baserat på en personlig upplevelse.
Ett sådant dokument skulle i mina ögon ha betydligt högre intergritet map riktighet än en hänvisning till en spekulativ tidningsartikel som underlag till varför ett hotell går från 3 till 1.

Om jag rent spekulativt skall spinna vidare på det så tror jag att om du hade varit med/är i processen för något program som sätter kat är jag ganska övertygad om att du hade då hänvisat till något kriterieformulär eller bedömningsprocess som ett bolag följer när de sätter kat, annat än enbart baserat på en personlig upplevelse.
Ett sådant dokument skulle i mina ögon ha betydligt högre intergritet map riktighet än en hänvisning till en spekulativ tidningsartikel som underlag till varför ett hotell går från 3 till 1.
Det finns säkerligen kvalitetsbaserade kriterier men detta styrs som sagt ytterst av efterfrågan. Vi fick ju smaka på det i Stockholm när Blu-hotellen höjdes till 70 000/natt förra året (från 50 000/natt). Det har ju ingenting med standardhöjning att göra utan motiverades rimligtvis på grundval av att awards på dessa hotell var kraftigt efterfrågade. Då kan man ju passa på att kräma ut lite extra.

Toppen