Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Firetee

Medlem
Jag har en Star Alliance award-bokning i augusti:
ARN-ORD-DTW, där planen är att bli hämtade av svärföräldrarna (som bor i Kanada) för att komma över till deras hus i Kanada. Det börjar kännas mindre och mindre sannolikt att detta kommer gå med stänga gränser och jag som endast svensk medborgare. Tankarna har börjat gå åt att boka om direkt till Toronto (Ex ARN-FRA-YYZ) för att skippa USA-biten. Bokningen är gjord förra året med en voucher som gick ut vid årsskiftet.
Frågan är därför, om det går att boka om trots att vouchern har gått ut (sitter inte på några nya vouchers)? Förstår att det tillkommer ombokningsavgift osv.
Svarar kanske inte direkt på din fråga:
Min voucher hade också gått ut, men de sa inget om det. Inte heller någon ombokningsavgift, men ett av mina positioneringsflyg hade blivit inställda. Innan de såg det så bad Tallinn mig att återkomma närmare avresa...
 

Gerad88

Medlem
Svarar kanske inte direkt på din fråga:
Min voucher hade också gått ut, men de sa inget om det. Inte heller någon ombokningsavgift, men ett av mina positioneringsflyg hade blivit inställda. Innan de såg det så bad Tallinn mig att återkomma närmare avresa...
Jag bokade också om på grund av inställt flyg utan avgifter och etc. Sen gjorde jag ytterligare en ändring 3 dagar senare på bokning och behövde inte betala någon ombokningsavgift.
 

Axxo

Medlem
Av förklarliga skäl så var jag tvungen att ändra min sommarbokning till Asien, jäkligt trist då jag fått till den "perfekt" utifrån vad jag ville flyga. Som tur är går det ju att boka om en befintlig bokning och det har istället blivit en jul/nyårs-resa inbokad istället. Finns stor risk att dena resa bokas om utifall att det öppnas upp för Singapore First igen.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Swiss, ANA, SAS
Kabinklass: Business, First, Plus
Avreseort: Stockholm
Destination: Tokyo/Hong Kong
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och Retur
Antal poäng : 112500 poäng (1st Amex 2.4.1 Voucher)
Skatter&avgifter (per person): oklart, räknades inte om
Antal resenärer: 1st
När (avresans tidpunkt): December 2020
Bokad: Juni 2020


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-ZRH - Swiss Business, A320
ZRH-LHR - Swiss Business, A220
LHR-HND - ANA First Suites, B77W
HKG-NRT - ANA Business, B789
HND-LHR - ANA First Suited, B77W
LHR-ARN - SAS Plus, A320neo


Tidigare resa var med följande flyg bland annat, hade varit kul att testa men hoppas möjligheten dyker upp igen.
Stockholm-Tokyo, ANA Business
Peking-Singapore, Singapore First A380
Singapore-Frankfurt, Singapore First B77W


Hur fick du till Peking -Singapore med First A380? Maintenance change under sommaren?
 
Av förklarliga skäl så var jag tvungen att ändra min sommarbokning till Asien, jäkligt trist då jag fått till den "perfekt" utifrån vad jag ville flyga. Som tur är går det ju att boka om en befintlig bokning och det har istället blivit en jul/nyårs-resa inbokad istället. Finns stor risk att dena resa bokas om utifall att det öppnas upp för Singapore First igen.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Swiss, ANA, SAS
Kabinklass: Business, First, Plus
Avreseort: Stockholm
Destination: Tokyo/Hong Kong
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och Retur
Antal poäng : 112500 poäng (1st Amex 2.4.1 Voucher)
Skatter&avgifter (per person): oklart, räknades inte om
Antal resenärer: 1st
När (avresans tidpunkt): December 2020
Bokad: Juni 2020


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-ZRH - Swiss Business, A320
ZRH-LHR - Swiss Business, A220
LHR-HND - ANA First Suites, B77W
HKG-NRT - ANA Business, B789
HND-LHR - ANA First Suited, B77W
LHR-ARN - SAS Plus, A320neo


Tidigare resa var med följande flyg bland annat, hade varit kul att testa men hoppas möjligheten dyker upp igen.
Stockholm-Tokyo, ANA Business
Peking-Singapore, Singapore First A380
Singapore-Frankfurt, Singapore First B77W

Tråkigt med alla ändrade resor. Fast den nya verkar ju också vara riktigt trevlig med ANA first suites. Är det fortfarande att det bara släpps en first suites plats för EB?
 

fasa21

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Arlanda (ARN)
Destination: Tokyo (HND)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 60000 (FlyPremium)
Skatter&avgifter (per person): 1168 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Maj 2021
Bokad: Juni 2020

ARN-CPH - Airbus A320neo - Plus
CPH-HND - Airbus A350-900 - Business
HND-CPH - Airbus A350-900 - Business
CPH-ARN - Airbus A320neo - Plus


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Hur lyckades du med bokning i maj 2021? Ringde du Tallin?
 
Toppen