Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Varför verkar det inte stämma? Provade du att komma in The First Class Lounge? Av ditt inlägg att döma låter det som att du försökte komma in i The Private Room på en Asiana biljett, vilket inte ska gå enligt det du postade ovan.
Man blir eskorterad till TPR direkt vid ingången, så det var inte direkt så att man provade olika ställen (IMHO). Jag hade Singapore F som ankommande.

Andreas Ekman, 22 minuter sedanAnmäl
Jag personligen och jag tror även fler än mig skulle uppskatta om man även skriver inte vilka flyg, stopp och bolag man flyger med vart.
Detta för att underlätta för alla som kollar i tråden för att få tips och ideer om hur och med vem man kan flyga med till vart.
Känns som att vi börjar glida ifrån grundmallen som är i början av tråden.
Fler och fler har slutat publicera "flygkartan" och även flyg infon.

tex.
Flighter:
ARN-ZRH - Swiss - A321 - Business
ZRH - AMS - Swiss - A321 - Business
AMS - TPE - EVA - B777-300ER - Business
TPE - FUK - EVA - A330-300 - Business

NRT - VIE - Austrian - B777-200ER - Business
VIE - ARN - Austrian - E195 - Business

Om vi bara ska skriva rådatan som tex

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, EVA, Singapore Airline
Kabinklass: Business
Avreseort: Arlanda
Destination: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 135 000
Skatter&avgifter (per person): 1325kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): December 2019
Bokad: April 2019

Så förlorar tråden lite sin funktion, tycker i alla fall jag.
Vi behöver inte diskutera saken i denna tråd utan gör det här.
Ville dock skriva inlägget här så att nästa kanske kan tänka på detta och fortsätta på det som var från början.

Självfallet tycker jag alla borde/skall skriva ut vilka flygplan/modell/bolag med vilken rutt, det är ju sådant som get tips och råd!

Självfallet tycker jag alla borde/skall skriva ut vilka flygplan/modell/bolag med vilken rutt, det är ju sådant som get tips och råd!
Flygplan och modell ser jag som bonus, upp till var och en om man vill gå så djupt.

Att skriva vilken rutt och med vilket bolag håller jag dock med om är väldigt värdefullt för att själv kanske kunna boka något liknande.

Hittade tillgänglighet på LH F MUC-JFK och fick Kristina i luren som fixade, nu blir det First First om en vecka! Pga ändrade priser sedan första bokningen så blev det 1300kr billigare per person :)

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: Swiss och Lufthansa
Kabinklass: Business och First
Avreseort: Stockholm Arlanda
Destination: New York JFK
Enkelresa eller Tur&retur: ToR open jaw, hem från Boston via Zürich till Stockholm
Antal poäng (per person): 76250
Skatter&avgifter (per person): 1175
Antal resenärer: 2, amex 241
När (avresans tidpunkt): Juli 2019
Bokad: Juli 2018

ARN-ZRH Swiss Business
ZRH-MUC Swiss Business
MUC-JFK Lufthansa First
Hyrbil
BOS-ZRH Swiss Business
ZRH-ARN Swiss Business

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Hoppas du fick lite tid i ZRH också på vägen ut så du kan prova Swizz First Lounge när du är där :)

Toppen