P.Andersson
Medlem
Jag hade inte ändrat. Rätt skönt att landa hemma direkt. Hade det varit Eco hade jag bytt.
Du spar ju poängen och är på god väg till nästa resa med dina 130 istället för 90.![]()
Hej
Jag hade inte ändrat. Rätt skönt att landa hemma direkt. Hade det varit Eco hade jag bytt.
Du spar ju poängen och är på god väg till nästa resa med dina 130 istället för 90.![]()
Tack för din input. Vi kommer att landa på lördag morgon och kommer inte behöva vara superutvilade då lediga lördag+söndag. Vi är dessutom ganska unga så klarar oss bra i sas plus. Enda anledningen att jag funderar på att byta är för att jag gillar lyxen att åka i Businessclass (champagne, lite finare servering av mat osv). Det fanns ett alternativ att byta till Lufthansa Business class men då behövde vi eventuellt åka hem ett par dagar tidigare från NYC. Så det är frågan om det är värt att åka hem lite tidigare, betala mer i både poäng och pengar för att få testa lufthansa business..
Hade sparat poängen och pengarna men då har jag rest business en hel del.HejTack för din input. Det kommer fortfarande bara vara 1 byte då jag ändå måste vidare från Arn - Got med sas plus. Frågan är om det är värt att åka hem 2 dagar tidigare för att få testa åka Lufthansa business (samt betala minst 4000kr totalt + ytterligare 20 000poäng) eller spara till nästa resa.
Tack för tipset, har googlat under dagen och fått intrycket att Lufthansa business kanske inte är den bästa. Har tidigare åkt med Qatar Business som jag älskade och nu på lördag får jag testa SAS businessJa det är ju bra att du inte ännu fått business vanor, det kommer med åren. Om du nu skall välja business för att prova lyxen så tycker jag du skall välja något annat än Lufthansa. Jag tycker inte deras business och service är något att hänga i julgranen. Försök istället med Swiss eller Austrian om du skall hålla dej till *A.
Nej är det korta svaretHejTack för din input. Det kommer fortfarande bara vara 1 byte då jag ändå måste vidare från Arn - Got med sas plus. Frågan är om det är värt att åka hem 2 dagar tidigare för att få testa åka Lufthansa business (samt betala minst 4000kr totalt + ytterligare 20 000poäng) eller spara till nästa resa.
Om du nu skall välja business för att prova lyxen så tycker jag du skall välja något annat än Lufthansa. Jag tycker inte deras business och service är något att hänga i julgranen.
Jag tycker att det är helt rätt att prova de ”lite sämre” Businessprodukterna först om man inte är så van, då finns det utrymme för positiva upplevelser med bättre produkter framöver på kommande resor. Det är lite tråkigt att flyga med SAS nya kabin (1-2-1) först och sedan med Lufthansas 2-2-2, även om den senare är trevlig och lyxig nog för en riktigt trevlig upplevelse om man inte är van.Tack för tipset, har googlat under dagen och fått intrycket att Lufthansa business kanske inte är den bästa. Har tidigare åkt med Qatar Business som jag älskade och nu på lördag får jag testa SAS business![]()
Jag tror absolut inte att jag skulle bli missnöjd med Lufthansa. Däremot har jag åkt Qatar Airways Businessclass till Bali från Stockholm (passade på när det var 2 för 1) vilket var riktigt lyxigt. Förra året åkte jag SAS plus till Los angeles tur/retur vilket jag tyckte var trevligt, men servicen var sådär.Jag tycker att det är helt rätt att prova de ”lite sämre” Businessprodukterna först om man inte är så van, då finns det utrymme för positiva upplevelser med bättre produkter framöver på kommande resor. Det är lite tråkigt att flyga med SAS nya kabin (1-2-1) först och sedan med Lufthansas 2-2-2, även om den senare är trevlig och lyxig nog för en riktigt trevlig upplevelse om man inte är van.
Min vän som gjorde sin första resa i Business åkte till USA med lufthansa och hem med sas. Han tyckte lufthansa var bättre.Jag tycker att det är helt rätt att prova de ”lite sämre” Businessprodukterna först om man inte är så van, då finns det utrymme för positiva upplevelser med bättre produkter framöver på kommande resor. Det är lite tråkigt att flyga med SAS nya kabin (1-2-1) först och sedan med Lufthansas 2-2-2, även om den senare är trevlig och lyxig nog för en riktigt trevlig upplevelse om man inte är van.
Sedan dök det upp Lufthansa first class till Bogota och då blev en tripp åt andra hållet.
Bonusprogram:Eurobonus
Flygbolag:SAS, Avianca, Lufthansa
Kabinklass: Business
Avreseort:Arn
Destination:Scl//Mvd
Enkelresa eller Tur&retur: Open jaw
Antal poäng (per person):70000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person):7051
Antal resenärer:2
När (avresans tidpunkt):nov 2018
Bokad: Okt 2018
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Flighter
SK533 Airbus A320
AV121 Boeing 787-8
AV115 Airbus A320-100/200
//
AV110 Airbus A319
LH543 Airbus A340-600
LH804 ?
Höga avgifter och skatter om man jämför med andra resor i tråden. Montevideo som är dyrt?
Blir en lång bensträckare i Bogota på hemvägen. Borde hinna in till stan o ta en kaffe på Monserrate
Ev en tur med Norwegian Air Argentina SA Mendoza-Buenos Aires.
Stort tack till alla som tipsat om lättförtjänta eurobonuspoäng. Utan er hade resan aldrig blivit av!