Inte vet jag. Det var inte igår jag flög denna sträcka så...TheTravelGuy skrev:Slutade dem inte servera finchampagne helt under jan/feb? :OKlicka för att utvidga...
Inte vet jag. Det var inte igår jag flög denna sträcka så...TheTravelGuy skrev:Slutade dem inte servera finchampagne helt under jan/feb? :OKlicka för att utvidga...
Går det inte att åka via SingaporeGolfkillen skrev:Bonusprogram: EurobonusFlygbolag: Asiana på långflygningenKabinklass: First på långflygningenAvreseort: KöpenhamnDestination: SeoulEnkelresa eller Tur&retur: T/RAntal poäng (per person): 95kSkatter&avgifter (per person): ~3300 SEKAntal resenär: 2När (avresans tidpunkt): september 2018Bokad: mars 2018Eftersom@palmenhar pratat sig så varm om Asiana first class, så kände jag att det var dags att boka det. Vi stod i valet och kvalet att boka Singapore eller Asiana. Jag har aldrig varit i Seoul så det fick bli det som bestämde.http://www.gcmap.com/mapui?P=cph-fra-icn&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperKlicka för att utvidga...
Inte i September, alla First awards på SQ var väl slut då. Fanns kanske enstaka.Gerad88 skrev:Går det inte att åka via SingaporeKlicka för att utvidga...
Gerad88 skrev:Går det inte att åka via SingaporeKlicka för att utvidga...
Jo, hade gått att åka via Singapore säkert, det fanns en massa ledigt från Köpenhamn till Singapore. För mig är flygresan bara en liten del av upplevelsen, jag sover bättre i en hotellsäng och äter bättre på en restaurang än i vilken förstaklass som helst. Därför vill jag inte först flyga till Singapore och sen sex timmar till Seoul.Canadien skrev:Inte i September, alla First awards på SQ var väl slut då. Fanns kanske enstaka.Klicka för att utvidga...
Kul, grattis! Försöker också hitta F hela vägen till AKL men Tallin lyckas inte hitta, nåt med married segments. Hur gjorde du?4fun skrev:Nu när jag såg att man kunde åka Singapore Airlines F så var jag tvungen att boka tur och retur Australien / New Zeeland i F.Framför allt var jag sugen på A380-800 F, är det egna sviter?Har Business Class från BNE-SIN, ska försöka hitta något roligare. T.ex Sydney -> SIN, eller Sydney ->BKK i First.
Bonusprogram: EurobonusFlygbolag: Singapore AirlinesKabinklass: First Class & Business ClassAvreseort: CPHDestination: Auckland (open jaw)Enkelresa eller Tur&retur: T&RAntal poäng : 120 000 per person (Amex 2 for 1)Skatter&avgifter (per person): ~3000 SEKAntal resenär: 2När (avresans tidpunkt): November 2018Bokad: Mars 2018CPH-SIN SQ F (B777 300ER)SIN-AKL SQ F (A380 - 800)// DESTINATION //BNE - SIN Business Class SIN-CPH F (B777 300ER)Visa bifogad bild 73883Visa bifogad bild 73882Klicka för att utvidga...
Cattis skrev:@ante_77Jag har bokat samma rutt i december,fast i Business. Är summan för skatter/avgifter på din resa för 4 personer?Klicka för att utvidga...
ante_77 skrev:Ja, 10802kr är för alla 4Klicka för att utvidga...
Cattis skrev:Är det skillnad på barn och vuxna,gällande skatter/avgifter? Jag har betalat 3620 kr /vuxen. Åker dock via CPH hem,vet inte om det har betydelse.Klicka för att utvidga...
dino_81 skrev:Det var den, som vanligt, trevliga och duktiga Kristina som tog emot samtalet och ca. 15 minuter senare var resan bokad och betald. Är nöjd med flygbolagen och har (i dagsläget) ingen tanke på att försöka ändra till Lufthansa om möjligheten uppstår.http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-gva-lhr-hnd-bkk-hkg-icn-fra-arn&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperKlicka för att utvidga...
Henrik_B skrev:Bonusprogram: EurobonusFlygbolag: SAS, Thai, SingaporeKabinklass: Plus/F/F/C/F/PlusAvreseort: ArlandaDestination: SydneyEnkelresa eller Tur&retur: T&RAntal poäng : 190000 (2-4-1)Skatter&avgifter (per person): 4784 SEKAntal resenär: 2När (avresans tidpunkt): 2018Bokad: 2017/2018Uppdaterar tidigare bokning där två ben i TG Business/First bytts mot SQ Business/First! Måste passa på nu innan glaciären hinner smälta bort!Hatten av för@pwah!http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-cdg-bkk-syd-sin-cph-arn&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperKlicka för att utvidga...
Vad är det för flygplanstyp till från SYD? Letat platser med A380 nya kabinen men inte hittat.Henrik_B skrev:Bonusprogram: EurobonusFlygbolag: SAS, Thai, SingaporeKabinklass: Plus/F/F/C/F/PlusAvreseort: ArlandaDestination: SydneyEnkelresa eller Tur&retur: T&RAntal poäng : 190000 (2-4-1)Skatter&avgifter (per person): 4784 SEKAntal resenär: 2När (avresans tidpunkt): 2018Bokad: 2017/2018Uppdaterar tidigare bokning där två ben i TG Business/First bytts mot SQ Business/First! Måste passa på nu innan glaciären hinner smälta bort!Hatten av för@pwah!http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-cdg-bkk-syd-sin-cph-arn&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperKlicka för att utvidga...
Det gäller bara att hitta platser. Det finns (fanns?) ett fåtal under hösten men det var väldigt knapert. Jag tror att om du ska hitta sådana platser är det till att vara extremt flexibel och ha tur.Double Trouble skrev:Jag antar att sträckan SIN-SYD är med SQ F? Försöker själv få till den sträckan, vill du berätta lite om hur du fick tillväga, behövde du ringa flera gånger? Ungefär när din resa är under 2018?Klicka för att utvidga...
Double Trouble skrev:Grym bokning! Jag antar att sträckan SIN-SYD är med SQ F? Försöker själv få till den sträckan, vill du berätta lite om hur du fick tillväga, behövde du ringa flera gånger? Ungefär när din resa är under 2018?Borde inte kostnaden vara 240000 istället för 190000?Klicka för att utvidga...
Matore skrev:Vad är det för flygplanstyp till från SYD? Letat platser med A380 nya kabinen men inte hittat.Klicka för att utvidga...
jisis skrev:Jag får inte tillgång till FCT på Frankfurt va?Klicka för att utvidga...
jisis skrev:Är det bättre att åka via LHR istället?Klicka för att utvidga...
MrDollar skrev:Nej, enbart om du reser i First med Lufthansa/Swiss eller har HON statusHar för mig att det blir dyrare skatter om du åker via LHRKlicka för att utvidga...
Mycket trevligare att flyga från LHR.jisis skrev:Är det värt att istället vänta med en liknande resa för att få komma in där?Jag är ju ingen loungeräv. VIlket har både för och nackdelar. Jag är nog nöjd med Senator samtidigt som jag inte får chansen så ofta.Jag tycker ändå att jag har två fina F i bokningenKlicka för att utvidga...
Abbs skrev:Mycket trevligare att flyga från LHR.Klicka för att utvidga...
seat56f skrev:Bonusprogram: SAS EurobonusFlygbolag: SQKabinklass: 3xF, 1xCAvreseort: CPHDestination: AKL/SYDEnkelresa eller Tur&retur: T&R (open-jaw)Antal poäng (totalt): 240.000 (och 2-4-1)Skatter&avgifter (totalt): ~3500kr/pers (huruvida YQ utgår eller ej på SQ verkar oklart)Antal resenär: 2När (avresans tidpunkt): Feb/Mar 2019Bokad: Mars 2018http://www.gcmap.com/mapui?P=CPH-SIN-AKL,SYD-SIN-CPH&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperCPH-SINSQ FB777-300ERSIN-AKLSQ FA380-800 ("gamla" Suites enl seatmap)SYD-SINSQ CB777-300ERSIN-CPHSQ FB777-300ERKlicka för att utvidga...