Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Kommer precis som några andra här på forumet åka på 2018 års CES i Las Vegas. Ping! @Brandten
Egentligen går alltså resan till LAS, men det finns inga awardplatser ALLS dit dom aktuella dagarna, så det får jag lösa på annat sätt.
Hur som helst så ska det bli roligt att testa ANA F och Asiana F. Hoppas även att jag kan byta C-benen mot något roligare framöver. Har lagt lite olika alerts i Expertflyer så vi får se...

Bonusprogram: Star alliance
Flygbolag: SAS, Swiss, ANA, Asiana
Kabinklass: C, F
Avreseort: Copenhagen airport (CPH)
Destination: Los Angeles (LAX)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 75 000 (med Amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 3296:-
När (avresans tidpunkt): Januari 2018
Bokad: Juni 2017

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

CPH-ZRH SAS Plus
ZRH-NRT Swiss C
HND-LAX ANA F
LAX-LAS Hyrbil om jag inte hittar något roligare
LAS-LAX Samma som ovan
LAX-ICN Asiana F
ICN-CDG Asiana C
CDG-CPH SAS Plus

Edit: En ganska galen routing om man frågar... vem som helst egentligen, men det är ert fel. Ert fel I tell you!!! ;)
Grymt att få detta för 150k poäng, nu vet jag hur jag ska lägga upp resan till San Francisco som förhoppningsvis blir av i Oktober :)
Lika bra att lägga en temporär bokning redan nu :)

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Asiana, Thai, Singapore Airlines, ANA
Avreseort: ARN
Destination: IAH
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 45 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3602:-
När (avresans tidpunkt): Sept 2017

ARN-FRA LH Business
FRA-ICN OZ First
ICN-BKK TG First
BKK-HKG TG First
HKG-SIN SQ Business
SIN-NRT NH First
NRT-IAH NH First

Ja vad ska man säga.. kan nog inte bli så mycket bättre. Fick feeling när jag pusslade så den spårade ur lite:) Drygt 38h i first för 45k poäng eller, om man så vill, strax under 20 poäng per F-minut!
Försökte få till IAH-LAS men stendött med platser, så det får lösas separat. Skatterna drog iväg lite också tyvärr men kanske inte så förvånande med tanke på mängden flyg.
Enda tänkbara justering blir LH FRA-ICN, då fru Hylve utvecklat nåt slags FCT-beroende.
Nu hänger jag inte med. 45 000 poäng för detta?

Nu hänger jag inte med. 45 000 poäng för detta?
Verkar vara blandat ifall man får betala för Asien eller Nordamerika när man flyger till USA via Asien. En enkel är 60% av zonpriset, vilket i detta fall är 150k poäng för F till Nordamerika.

Verkar vara blandat ifall man får betala för Asien eller Nordamerika när man flyger till USA via Asien. En enkel är 60% av zonpriset, vilket i detta fall är 150k poäng för F till Nordamerika.
Nu faller det på plats, missade att det var en enkelresa.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Asiana, Thai, Singapore Airlines, ANA
Avreseort: ARN
Destination: IAH
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 45 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3602:-
När (avresans tidpunkt): Sept 2017

ARN-FRA LH Business
FRA-ICN OZ First
ICN-BKK TG First
BKK-HKG TG First
HKG-SIN SQ Business
SIN-NRT NH First
NRT-IAH NH First

Ja vad ska man säga.. kan nog inte bli så mycket bättre. Fick feeling när jag pusslade så den spårade ur lite:) Drygt 38h i first för 45k poäng eller, om man så vill, strax under 20 poäng per F-minut!
Försökte få till IAH-LAS men stendött med platser, så det får lösas separat. Skatterna drog iväg lite också tyvärr men kanske inte så förvånande med tanke på mängden flyg.
Enda tänkbara justering blir LH FRA-ICN, då fru Hylve utvecklat nåt slags FCT-beroende.

Haha, den där är ju helt sjuk!
Så ni betalar alltså för en enkel till Houston 45k poäng per person. Det är helt sjukt bra!
Flyger Lufthansa First till Inceon från Frankfurt? Hade för mig de slutat med det.

Haha, den där är ju helt sjuk!
Så ni betalar alltså för en enkel till Houston 45k poäng per person. Det är helt sjukt bra!
Flyger Lufthansa First till Inceon från Frankfurt? Hade för mig de slutat med det.

Japp, ett så kallat fynd!:) Verkar vara lite roulette gällande om man får betala för asien-zonen eller inte och den här gången hade jag tur!
Tror Lufthansa ska återuppta A380 till ICN under Juli-Sept, så det borde gå att hitta F under den perioden.

Tack för inspirationen. Var tvungen att testa boka min första resa nu idag. Från början var hemresan Los Angeles-Seoul-Instabul-Arlanda, men testade ändra så vi tar Seoul tillbaka till New York sedan hem, och det var inga problem! :) Vet inte om jag hade tur nu när jag läser om att de inte gillar backtracking, eller om de lättat på denna regel också.

Bonusprogram: Star alliance
Flygbolag: SAS, Swiss, ANA, Asiana
Avreseort: Arlanda (ARN)
Destination: Los Angeles (LAX)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 75 000 (med Amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 3099:- (från början, lite osäker nu efter ändringen)
När (avresans tidpunkt): Januari 2018

ARN-ZRH SAS Plus
ZRH-NRT Swiss C
HND-LAX ANA F

LAX-ICN Asiana F
ICN-JFK Asiana F
EWR-OSL SAS Business
OSL-ARN SAS Plus

Helt sjukt att det där går igenom. Borde ju inte gå på något sätt men tydligen finns inget i systemet som stoppar i alla fall.

Toppen