Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS + Virgin
Kabinklass: Business (plus för SAS)
Avreseort: ARN
Destination: LAS
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 130 000
Skatter&avgifter (per person): 1686 + 150 kr (??) ombokningsavgift totalt 1836 per person (mycket bra, inklusive 450 kr bokningsavgift).
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Juli 2025
Bokad: Dec 2024
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Kunde inte se hela resan i sök utan fick lägga på connecting genom att ringa in. bokade lhr-las online. kunde inte addera LPI-AMS-LHR som syndes på sas sida.
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 4 st totalt för att få åter skatter vid ombokning.

LHR-LAS:

VS155
| Flygplan
Boeing 787-9
Trafikeras av Virgin Atlantic

Bokningsklass G

Fråga till någon som vet? är detta "Upper class"?
Jag flög med poäng i G och det var Upper Class.

Ärlig fråga, kallar de eco för ”lower class”?

Edit. Eller low class
Economy / Premium / Upper Class

Säkerligen en strategi för att ta bort ordet "business" och verka mer lyx/fritids-inriktad.
"Business Hotel" är ju inte nåt som direkt rungar av premium-känsla ;)

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS + Virgin
Kabinklass: Business (plus för SAS)
Avreseort: ARN
Destination: LAS
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 130 000
Skatter&avgifter (per person): 1686 + 150 kr (??) ombokningsavgift totalt 1836 per person (mycket bra, inklusive 450 kr bokningsavgift).
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Juli 2025
Bokad: Dec 2024
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Kunde inte se hela resan i sök utan fick lägga på connecting genom att ringa in. bokade lhr-las online. kunde inte addera LPI-AMS-LHR som syndes på sas sida.
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 4 st totalt för att få åter skatter vid ombokning.

LHR-LAS:

VS155
| Flygplan
Boeing 787-9
Trafikeras av Virgin Atlantic

Bokningsklass G

Fråga till någon som vet? är detta "Upper class"?

Virgin kallar sin business för upper class. Bokningsklass G är upper klass i en liknande bokning som jag också har. Tänk dock på att deras upper class- stol på Dreamlinern inte är lika bra som på A330neo och A350.

Läste häromdagen att "leg by leg"-bokning har återinförts, men verkar fortfarande som en Wish-variant av *A-upplägget då hela routingen måste synas för agenten? Mycket märkligt.
Om hela routingen måste synas för agenten finns väl inget behov av bokning ben för ben? Att "most reasonable route" måste uppfyllas förstår jag (vad nu det betyder i praktiken) men det är ju inget nytt.

Däremot har jag tolkat det som att du inte kan mixa klasser vid bokning ben för ben, då krävs tillägg av feeder flights genom ombokning istället.

Om hela routingen måste synas för agenten finns väl inget behov av bokning ben för ben? Att "most reasonable route" måste uppfyllas förstår jag (vad nu det betyder i praktiken) men det är ju inget nytt.

Däremot har jag tolkat det som att du inte kan mixa klasser vid bokning ben för ben, då krävs tillägg av feeder flights genom ombokning istället.

Fri tolkning på ”leg by leg tillåtet från idag”. Om jag behöver låsa LHR-JFK innan ARN-LHR är det mig veterligen varken det ena eller det andra utan snarare en feeder flight.

Attachments

• IMG_7924.png
    IMG_7924.png
    {memory} MB · Visningar: 105
Jag råkade i all stress missa 3 bokstäver ur min sons fulla efternamn, typ ”Eriks” istället för ”Eriksson”, 3 bokstäver fattas. Det är en Skyteam/virgin-bokning. Hur gör jag?

Toppen