Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Axxo

Medlem
Tja, om du åker tidigare så sparar de 600€ per person på er så kanske det ökar chansen. Förbered dig i så fall med förslag så är det säkert lättare. Finns ingen SWISS First imorgon så alternativen är SQ via SIN eller ANA via LHR om de är medgörliga. Sedan hänger det på hur de planerar. Enligt flightradar är det nu två LH maskiner parkerade på GOT varav en landade för 4 timmar sedan vilket jag tror är ett tecken på att de kommer parkera dessa maskiner under morgondagen och sedan använda dessa onsdag morgon dvs. det kommer gå en tidigare kärra från GOT 06:00 som landar när strejken är över alltså efter 07:10. Nu kräver detta väldigt precis planering och det kommer säkert bli stora störningar även under onsdagen men det finns nog en chans att de inte kommer ställa in er kärra på onsdag morgon.Vi
Vilken analys :) Tack!

Om jag måste så jag hade åka business via LHR (ANA) idag men det är endast om jag åker idag. Helt First så klart :)

Jag fick till mig av en annan medlem att dom brukar informera 24 timmar innan vid strejk. Just nu är det mindre än 24 timmar och flyget ska gå.
 

Taggen

Medlem
Vilken analys :) Tack!

Om jag måste så jag hade åka business via LHR (ANA) idag men det är endast om jag åker idag. Helt First så klart :)

Jag fick till mig av en annan medlem att dom brukar informera 24 timmar innan vid strejk. Just nu är det mindre än 24 timmar och flyget ska gå.
Ja, antagligen så kommer du iväg imorgon bitti då de har haft en tid på sig att planera detta och placerat ut maskiner runt om i Europa. 2 maskiner står på LHR, 2 maskiner på OSL, 2 maskiner på HEL, 2 maskiner på CPH osv.
 

JPE

Medlem
Vilken analys :) Tack!
Om jag måste så jag hade åka business via LHR (ANA) idag men det är endast om jag åker idag. Helt First så klart :)

Jag fick till mig av en annan medlem att dom brukar informera 24 timmar innan vid strejk. Just nu är det mindre än 24 timmar och flyget ska gå.
Blev nyfiken så jag kollade flighterna och det verkar ju gå som vanligt så jag gissar att du/ni sitter och njuter i FCT just nu :)
 

Kimmen00

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Swiss, Turkish, Thai
Kabinklass: Business, Economy
Avreseort: ARN
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 127 500 (255 000 poäng + 1 st 241-voucher)
Skatter&avgifter (per person): 1 804 SEK
Antal resenärer: 3
När (avresans tidpunkt): Juli 2024
Bokad: 2024-02-21
Hur hittades tillgänglighet: sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Nästan, ett av anslutningsflygen gick inte att lägga till som önskat, utan fick istället ta ett dagen innan
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Lyckades hitta 3 platser med Turkish ZRH-IST-BKK med utresa den 3e Juli, och byggde min resa utifrån detta, då familjen vill sitta tillsammans på samma bokning så fick det bli direktflight med Thai i ekonomi på hemvägen. Tänkte hålla ett öga öppet för att se om det öppnas upp nya platser i business, men som det ser ut nu är det rätt skralt (max 2 på samma flyg).

Bokad enligt nedan:
2024-07-02 SK1429 ARN-CPH (SAS Plus), LX1273 CPH-ZRH (Business)
Layover
2024-07-03 TK1908 ZRH-IST (A330-300 Business), TK058 IST-BKK (A330-300 Business)
Destination
2024-07-24 TG960 BKK-ARN (A350-900 Economy)

Ska bli kul att prova Turkish business, även om jag inte har skyhöga förväntningar. Första longhaul busines för familjen iaf!
Turkish C är bland de bättre tycker jag..
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: LOT, Thai, EVA, SAS
Kabinklass: Business, First
Avreseort: WAW
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: Open jaw, WAW-BKK-ARN (WAW-LHR-BKK-AMS-ARN)
Antal poäng: 97500
Skatter&avgifter (per person): 1401 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Mars 2024
Bokad: Februari
Hur hittades tillgänglighet: nätet
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 2 (pga ombokningar)

Första resan av två i mars för att tömma bonuskontot. Ledig i mars pga jobb-byte från Norge till Sverige. En solotur att börja med, nästa blir en parresa.
Hade ursprungligen också bokat Emirates BKK-HKG tor i first, men när Thai släppte platser i first från London fick det räcka.
Hur hittade du biljetter i F med Thai om jag fråga, Vilket sökverktyg använde du?
 
Toppen