Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Mr Basic

Medlem
Går det verkligen inte att komma runt genom att boka multisegment (dvs att Istanbul blir en ticketed point) istället för tur-och-retur? Jag tror mig (eller rättare sagt, duktiga kundtjänstagenter) ha bokat några "omöjliga" bonusresor och då har det stått typ "resa 1", "resa 2" och "resa 3" istället för "utresa" och "hemresa" när jag har kollat bokningen på SAS hemsida.
Kan inte säga med säkerhet ja eller nej men igår försökte jag boka om till TK ARN-IST och det lyckades inte agenten med (och jag har ”resa 1” och ”resa 2” på utresan).
 

Shoreline

Medlem
Kan inte säga med säkerhet ja eller nej men igår försökte jag boka om till TK ARN-IST och det lyckades inte agenten med (och jag har ”resa 1” och ”resa 2” på utresan).
Lyckades göra just den ombokningen igår.

Agenten var väldigt metodisk i alla steg hen gjorde, sa något i stil med att ”nej, inga varningar dyker upp, så det kommer att funka”.

Skickades därefter till biljettering. Ett par timmar senare fick jag en push från amex att det dragits pengar för ombokning, och nya biljetter låg i mailen.
 

JacobGBG

Medlem
Går det verkligen inte att komma runt genom att boka multisegment (dvs att Istanbul blir en ticketed point) istället för tur-och-retur? Jag tror mig (eller rättare sagt, duktiga kundtjänstagenter) ha bokat några "omöjliga" bonusresor och då har det stått typ "resa 1", "resa 2" och "resa 3" istället för "utresa" och "hemresa" när jag har kollat bokningen på SAS hemsida.

Det går säkert men det kräver sannolikt att du har turen att få en väldigt sällsynt agent som 1) har den nödvändiga kunskapen att göra detta icke-standard arbete som skiljer sig från kundtjänst egna träning och riktlinjer 2) har lust att göra detta när denna istället bara kan säga "computer says no".
 

Mr Basic

Medlem
Lyckades göra just den ombokningen igår.

Agenten var väldigt metodisk i alla steg hen gjorde, sa något i stil med att ”nej, inga varningar dyker upp, så det kommer att funka”.

Skickades därefter till biljettering. Ett par timmar senare fick jag en push från amex att det dragits pengar för ombokning, och nya biljetter låg i mailen.
Uppfattat. Då blir det några samtal till kommande vecka.
 

Rickard_O

Medlem
Måste skriva av mig angående ett samtal jag hade med SAS precis angående en ombokning.
Har väntat i snart 45h på att det ska biljetteras, ringde in igår och undrade vad som hände med den men fick inget bra svar.
Ringde in nu precis och frågade vad som händer och bad han gå igenom och kolla om det är något som saknas, då börjar han "granska" hemresan som är något "ordinär" om vi säger så :rolleyes: men inte någon jätteomväg. Till det roliga är att efter det säger han "Men jag kan inte det här med Star Alliance biljetter så jag vet inte". Vafan sitter han där och svarar i telefon då för? :oops:
 

Rickard_O

Medlem
Samtidigt föredrar jag att de säger det rakt ut, istället för att hitta på egna villkor och regler.
Det kan jag vara beredd att hålla med om, men han sa att dom hade satt en deadline kl 23:00 imorgon på mitt "case" innan det avbokas, det kändes iaf lite skönt att höra att han hade så mycket koll.
Han ville heller inte pilla för det va för många kockar inblandade i ombokningen tyckte han, 2st totalt.
 

Rickard_O

Medlem
Måste skriva av mig angående ett samtal jag hade med SAS precis angående en ombokning.
Har väntat i snart 45h på att det ska biljetteras, ringde in igår och undrade vad som hände med den men fick inget bra svar.
Ringde in nu precis och frågade vad som händer och bad han gå igenom och kolla om det är något som saknas, då börjar han "granska" hemresan som är något "ordinär" om vi säger så :rolleyes: men inte någon jätteomväg. Till det roliga är att efter det säger han "Men jag kan inte det här med Star Alliance biljetter så jag vet inte". Vafan sitter han där och svarar i telefon då för? :oops:

Det kan jag vara beredd att hålla med om, men han sa att dom hade satt en deadline kl 23:00 imorgon på mitt "case" innan det avbokas, det kändes iaf lite skönt att höra att han hade så mycket koll.
Han ville heller inte pilla för det va för många kockar inblandade i ombokningen tyckte han, 2st totalt.

När man talar om trollen, 17:03 dök dom nya biljetterna upp i mailkorgen!
 

Tamas

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Sas, Thai Airways, Ana, United
Kabinklass: Business, First
Avreseort: ARN Stockholm
Destination: KIX, Osaka
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 97 500 EB
Skatter&avgifter (per person): Ca 1800:-
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Januari 2024
Bokad: Januari 2024
Hur hittades tillgänglighet: Olika Sökställen
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Det hände en grej... :eek:
Det är farligt att slö surf söka...

Har inte flygit Thais nya First bara den gamla och det är ju kul att flyga lite :D
Lyckades dessutom få 2 sträckor med Thai first, dessutom prova Ana The Room igen, bara flygit den 1 gång.
Flygit Ana First The Suite, 5 gånger :cool: och den gammla Ana first 1 gång så blir kul att prova Business The Room igen.
Blir en dag i Bangkok med sol och en dag i Osaka med neonskyltar :p
Dessutom blir det en andra jorden runt!
Så resan blir som följer.

Flighter:
ARN-LHR - SAS - A320 - Business
LHR-BKK - Thai Airways - B777-300 - First
BKK-KIX - Thai Airways - B777-300 - First
KIX-HND - ANA - B787 - Economi
HND-ORD - ANA - B777-300ER - Business
ORD-LHR - United - B767-300 - Business
LHR-ARN - SAS - A320 - Business
Den var en fin bokning :) Jag hoppas jag kan hitta en liknande framåt i april.
Hur många dagar i förväg hittade du business platser från Japan till USA?
Och vilken tjänst använde du för att hitta first platserna?
 

Rebel

Medlem
Jag har problem att boka resor på hemsidan, När jag hittar resan med awardfares och klickar på länken finns alla resor. Men jag är ju inte inloggad. Och när jag loggar in so försvinner alla resor och jag får bara fel meddelandet vi har problem just nu

Är det bara jag som har detta problem ??
 
Toppen