Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

1 hr 10 min för byte i Peking, bra eller a*** (inom MCT men känns lite)? Skulle kunna ändra till Shanghai men då blir det dryga 4 timmar för byte och 'sämre' bolag.

I min bok är det kort om tid. Jag har haft 2h som lägst och den gången kändes det stressigt med allt köande. Samtidigt gick det kanonsmidigt sist jag var där och 1h 10 min hade garanterat räckt. Jag hade inte känt mig säker i alla fall, har varit på Peking 4 gånger.

Peking är definitivt ingen flygplats a la Zürich som nämns ovan.
 
Om det är en genomgående bokning och du ska vidare till tredje land ser jag inga problem med det bytet.

I min bok är det kort om tid. Jag har haft 2h som lägst och den gången kändes det stressigt med allt köande. Samtidigt gick det kanonsmidigt sist jag var där och 1h 10 min hade garanterat räckt. Jag hade inte känt mig säker i alla fall, har varit på Peking 4 gånger.

Peking är definitivt ingen flygplats a la Zürich som nämns ovan.
Tack för svaren. Får väl se om någon annan rutt öppnar sig, om jag inte hinner är väl risken att jag blir ombokad till Air China vilket jag helst vill undvika...
 

palmen

Moderator
Du får ta foton och köra en rapport när du kommer hem & är i form :)
Kommer nog aldrig komma i form efter detta ;)
Rund är ju visserligen en form också

@palmen Det vore väldigt uppskattat med en rapport när du återkommer!
Någon form av rapportering blir det, hälsningar från luften, incheck på i lounger, kanske dagens bild och så.
Om det blir en längre rapport, liverapport (med mest bilder och kortare text) låter jag vara osagt. Bättre att inte lova något så har man inte lovat för mycket.
 
Toppen