Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

MartinH

Medlem
Såg nu att det fanns för 1 person men inte 2 på en del sträckor via Uniteds hemsida med ANA F. Vet någon om antalet platser stämmer? Söker jag på 2 personer hittar jag noll och ingenting oavsett dag mellan Januari-September.
Det släpps i princip aldrig 2 platser med ANA i F. Ibland finns det med avgång inom ett par dagar.
 

palmen

Moderator
Det släpps i princip aldrig 2 platser med ANA i F. Ibland finns det med avgång inom ett par dagar.
Det stämmer för resor mellan Europa och Asien, till USA däremot kan man dock hitta två platser relativt enkelt även om det inte var aktuellt i detta fall.
Jag har vid något enstaka tillfälle under sommarmånaderna lyckats hitta 2 platser i ANA First från Europa men de går att räkna på ena handens fingrar.
 

Jonted

Medlem
Det stämmer för resor mellan Europa och Asien, till USA däremot kan man dock hitta två platser relativt enkelt även om det inte var aktuellt i detta fall.
Jag har vid något enstaka tillfälle under sommarmånaderna lyckats hitta 2 platser i ANA First från Europa men de går att räkna på ena handens fingrar.
Tack till er båda! Det förklarar ett och annat. Får nog tänka om min rutt lite.
 

JensE

Medlem
Trevlig bokning!
Sitter själv och tittar på en liknande resa.

Är det Lufthansa F du tänker dig att du ska boka om till på utresan samt att du har ANA F på vägen hem?
Hur hittade du biljetterna med ANA i sådant fall? Har försökt leta men hittar inte en enda biljett på United.

EDIT: Såg nu att det fanns för 1 person men inte 2 på en del sträckor via Uniteds hemsida med ANA F. Vet någon om antalet platser stämmer? Söker jag på 2 personer hittar jag noll och ingenting oavsett dag mellan Januari-September.
Just nu är det ANA på både dit och hem. Kanske bokar om till Lufthansa om det dyker upp utan att behöva boka om något annat flyg då jag åker med fakiren vid 6.
Hade velat provat på Asiana men dom har blackout under perioden.
Använde expertflyer för all sökning. Varje flyg med +-3 dagar och sedan pusslade ihop det till det fungerade.
 

Jonted

Medlem
Just nu är det ANA på både dit och hem. Kanske bokar om till Lufthansa om det dyker upp utan att behöva boka om något annat flyg då jag åker med fakiren vid 6.
Hade velat provat på Asiana men dom har blackout under perioden.
Använde expertflyer för all sökning. Varje flyg med +-3 dagar och sedan pusslade ihop det till det fungerade.

Tack!
 

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | Sida 68 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Asiana, Thai, SAS
Kabinklass: C+F
Avreseort: Stockholm
Destination: Bangkok / Phuket (open-jaw)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 95 000 inkl Amex 2 for 1 Voucher
Skatter&avgifter (per person): 3189 SEK
När (avresans tidpunkt): Jul / Nyår
Bokad: Idag

ARN-FRA Lufthansa C
FRA-ICN Asiana F
ICN-KIX Asiana C
KIX-BKK Thai F
BKK-HKT Thai C (2 dagar efter ankomst i BKK, ej award)

HKT-BKK Thai C
BKK-CDG Thai F
CDG-ARN SAS C

Vi har en tajt connection på 95 min i Osaka/Kansai men det ligger uppenbarligen över MCT.
Någon som vet huruvida man måste ta sig genom immigration även om man bara passerar och inte ska in i landet, dvs som i USA?

Visa bifogad bild 68795

Om du menar utrikes-utrikes transfer på Osaka Kansai flygplats (KIX), behöver du inte att gå in i landet (Japan).
 

palmen

Moderator
Bonusprogram: Sas Eurobonus
Flygbolag: Asiana, Lufthansa, Sas och Thai
Kabinklass: Eco, Plus, Business och First
Avreseort: Stockholm
Destination: Sydney
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 180 000, 1 st Amex 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 3650:-
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): Oktober
2018
Bokad: November 2017

Min första CT är bokad. Nu gläds både far och jag till att se V8 Supercars på Bathurst!

ARN-FRA, SK Plus
FRA-ICN, OZ First
ICN-SYD, OZ Business

SYD-BKK, TG First
BKK-MUC, TG First
MUC-ARN, LG Eco


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Tog de bara betalt för business?
 

Capa

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Asiana, Singapore, THAI
Kabinklass: C, F, C, F, C, F
Avreseort: ARN
Destination: HKG
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 114.000 ( 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca 1800
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): Februari
Bokad: I veckan


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


09.05 - 11.25 ARN - FRA SK635 B737-600 C
17.45 - 12.05 FRA - ICN OZ542 A380-800 F
16.55 - 22.15 ICN - CGK OZ761 A330-300 C
08.25 - 11.10 CGK - SIN SQ953 B777-300 F
13.10 - 14.35 SIN - BKK SQ974 A330-300 C
16.00 - 19.45 BKK - HKG TG606 B747 F


Blir en trevlig resa till Hongkong!
Har en del tid i Asianas First Class lounge på ICN, en kortare stund i Private Room på Changi och en snabbmassage (hoppas jag) i Royal Orchid First class loungen på BKK.
Sambo mindre nöjd ;-)

Hemresan blir en blygsam SAS C HKG-ARN.
Totalt 174.000 poäng och 2st vouchrar för resan.

Riktigt snygg resa! Blir lite nyfiken;

-Om du skulle haft BKK som slutdestination och flugit BKK-ARN som hemflygning, skulle det vara giltig routing for en 2-4-1 bokning? Alltså ARN-FRA-ICN-CGK-SIN-BKK / BKK-ARN. Hade iof blivit 190K poäng men en voucher mindre. Kanske tveksamt med "most reasonable route".
-Kör ni transit-hotellet på CGK eller hur har ni tänkt övernattningen? Åker ni in till stan?

Gillar upplägget skarpt!
 
Riktigt snygg resa! Blir lite nyfiken;

-Om du skulle haft BKK som slutdestination och flugit BKK-ARN som hemflygning, skulle det vara giltig routing for en 2-4-1 bokning? Alltså ARN-FRA-ICN-CGK-SIN-BKK / BKK-ARN. Hade iof blivit 190K poäng men en voucher mindre. Kanske tveksamt med "most reasonable route".
-Kör ni transit-hotellet på CGK eller hur har ni tänkt övernattningen? Åker ni in till stan?

Gillar upplägget skarpt!

Första frågan vet jag inte svaret på. Jag tror detta var ”ok” eftersom jag bokade en enkelresa.
På CGK så bor vi någonstans på flygplatsen, inget bokat ännu.
 
Toppen