Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

JPE

Medlem
Svarar här istället så vi inte spammar den andra tråden. @MeddanSwe
Hittar ingenting i slutet av december?

Finns följande i slutet av december när jag söker nu (från ARN till SXM, FDF och PTP). Finns bara platser till SXM.

1736936035122.png

1736936015262.png

1736936064566.png

1736936077636.png

Emil123

Medlem
Blir en tur tillbaka till Maldiverna nästa vinter. Fanns mycket i början av december/slutet nov via AMS eller CDG. Hoppas att vädret blir bra då det kan vara lite regn vid den tiden.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: KLM, AF, Virgin
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH
Destination: MLE
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 165 000 och 1st (+ 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 5239 med omboknings avg på feederflights
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Dec 2025
Bokad: 21/1-25
Hur hittades tillgänglighet: sas.se / AwardFares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Nej
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 3st

Första personen såg bara platser i ECO, Andra såg från AMS till MLE i Business men inte feeder fligtherna men den 3e löste allt. Sökte långa benen först ut från AMS och hem till CDG samt kollade direkt vilka feeder som funkade med dessa. Gjorde första bokningen klart och sedan la han till feeder och allt var löst på 30min! Mycket trevlig och kunnig kille. Alla dukument kom på mailen inom 30min.
Premiär för oss med Virgin tyvärr så flyger dom 787 med gamla kabinen till Male.

CPH - AMS KLM 737-800 Business
AMS - LHR KLM 737-800 Business
LHR - MLE Virgin 787-9 Business

MLE - LHR Virgin 787-900 Business
LHR - CDG Air France A220 Business
CDG - CPH Air France A220 Business
Flög hem från MLE med Virgin 787 nu i Januari. Såklart den är lite daterad men tyckte inte det var så farligt, hade ju dock otroligt låga förväntningar. Åkte även med en 1.5åring så var fullt upp. Mycket insyn men sätena var ändå rätt sköna, blev mycket utrymme vid huvudet när man fällde ner. Man kan äta ihop om en sitter på fotstödet även om det blir lite trångt :)

Ta två platser på vänstersidan bara, helst längre fram då baren/toaletterna är nära de bakre raderna.

Du kan be om pyjamas på dagsflyget också, ibland har de extra med sig. Jag och min sambo fick varsin till samlingen :)

LPC123

Medlem
Flög hem från MLE med Virgin 787 nu i Januari. Såklart den är lite daterad men tyckte inte det var så farligt, hade ju dock otroligt låga förväntningar. Åkte även med en 1.5åring så var fullt upp. Mycket insyn men sätena var ändå rätt sköna, blev mycket utrymme vid huvudet när man fällde ner. Man kan äta ihop om en sitter på fotstödet även om det blir lite trångt :)

Ta två platser på vänstersidan bara, helst längre fram då baren/toaletterna är nära de bakre raderna.

Du kan be om pyjamas på dagsflyget också, ibland har de extra med sig. Jag och min sambo fick varsin till samlingen :)
Låter ju ändå okej :) tagit platserna 2,3A på vänster sida båda vägarna. Tack för tipset!

Emil123

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: KLM, Air Europa
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: CUN
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 195 000 och 2st (+ 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2852
Antal resenärer: 3
När (avresans tidpunkt): Höstlovet 2025
Bokad: 16/1
Hur hittades tillgänglighet: sas.se / AwardFares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 3 st

ARN-AMS KLM Embraer 195 Business
AMS-MAD Air Europa 737-800 Business
MAD-CUN Air Europa 787-8 Business

CUN-MAD Air Europa 787-8 Business
MAD-AMS KLM 737-800 Business
AMS-ARN 737-800 Business

Bokade av Indien när dessa dök upp (ingen ledsen för det hemma) blir Cozumel och Intercontinental Presidente för lite snorkling på höstlovet.
Full poäng drogs trots voucher, fel datum på anslutningsflyg, sms från SAS om "ogiltig bokning" etc lite allmänt strul men efter 3 samtal blev det rätt..
Hur menar du full poäng, Air Europa är ju x2, kostade hela resan 195k för 3 pers? Borde ju vara dubbla?

Gus

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, Air France
Kabinklass: Ekonomi
Avreseort: CPH (snart ARN)
Destination: PPT (Tahiti, och sedan Bora Bora)
Mellanlandning: LAX
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 70 000p med Amex-voucher
Skatter&avgifter (per person): 1700kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): 28 Jan - 8 Feb (+2)
Bokad: 2024-12-06
Hur hittades tillgänglighet: Sas/awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja, men har inte lyckats uppgradera sträckan CPH-LAX till business :(
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 4-5

Allt är i ekonomi och kommer nog förbli så då det inte finns något i business alls till PPT. Har försökt boka delsträckorna CPH-LAX i business när det dykt upp men det går alltså inte eftersom hela sträckan måste vara i business. Detta är en försämring mot *A då man kunde kombinera och bygga ihop resor fritt.

Kommer att lägga till ARN-CPH snart som feedflights.
Gärna en liten reserapport från denna resan! Framförallt från Bora Bora vilket alltid har varit en dröm för mig!

Gärna en liten reserapport från denna resan! Framförallt från Bora Bora vilket alltid har varit en dröm för mig!
Resan närmar sig och förberedelserna har påbörjat. En hel del solskyddsfaktor och liknande har inhandlats (självklart reef safe) då UV-index når 12-13 nästan varje dag.

Senast idag kom det ut tillgänglighet igen på delsträckan CPH-LAX men likväl kunde jag inte uppgradera den :(
Har kikat på att dela upp bokningarna så att man bokar CPH-USA och sedan USA-LAX för att få till business över Atlanten men fanns inga bra alternativ som inte påverkade våra planer drastiskt (en dag mindre, avboka aktivtet osv).

Därför får vi hålla oss till bidding. Har förnärvarande ett bud som anses svagt av SAS. Kabinen är 38% uppbokat enligt Awardfares seat map, och det finns nog en hel del som väntar på den fria platsbokningen. Får se hur det går då det är första gången jag deltar i budgivning.

Får se om jag kan skriva ihop något matnyttigt efter- eller under resans gång. Är tyvärr inte mycket till en författare så kommer hålla det kort och gott :)

eddo

Medlem
Någon som fått pdf-biljetter som sett ut som dessa efter (om)biljettering av SkyTeam bonusresa?

Enligt SAS ser allt med bokningen ok ut. Kan välja platser via Tarom...

Attachments

• Screenshot_20250128-134245~2.png
    Screenshot_20250128-134245~2.png
    227,4 KB · Visningar: 118

Rickard_O

Medlem
Någon som fått pdf-biljetter som sett ut som dessa efter (om)biljettering av SkyTeam bonusresa?

Enligt SAS ser allt med bokningen ok ut. Kan välja platser via Tarom...
Vilken del är det du är orolig över?
För att det inte står confirmed efter bokningsklass eller för att städerna spaltas upp lite konstigt och saknar IATA koder eller? (Ser jävligt hemmasnickrat ut från agenten) :D
Hade nog känt mig hyfsat trygg med ticket number och att det står confirmed online i bokningen.

Toppen