max.timander
Medlem
Men shit, bra tillgänglighet. Vad ska man välja?Har aldrig varit där men har länge funnits på min bucket list pga stranden som ligger precis vid banänden.Finns även ok med bonusplatser till Guadalupe (PTP) och Martinique (FDF).
Men shit, bra tillgänglighet. Vad ska man välja?Har aldrig varit där men har länge funnits på min bucket list pga stranden som ligger precis vid banänden.Finns även ok med bonusplatser till Guadalupe (PTP) och Martinique (FDF).
Har aldrig varit där men har länge funnits på min bucket list pga stranden som ligger precis vid banänden.Finns även ok med bonusplatser till Guadalupe (PTP) och Martinique (FDF).
Men shit, bra tillgänglighet. Vad ska man välja?![]()
Hittar ingenting i slutet av december?
Flög hem från MLE med Virgin 787 nu i Januari. Såklart den är lite daterad men tyckte inte det var så farligt, hade ju dock otroligt låga förväntningar. Åkte även med en 1.5åring så var fullt upp. Mycket insyn men sätena var ändå rätt sköna, blev mycket utrymme vid huvudet när man fällde ner. Man kan äta ihop om en sitter på fotstödet även om det blir lite trångtBlir en tur tillbaka till Maldiverna nästa vinter. Fanns mycket i början av december/slutet nov via AMS eller CDG. Hoppas att vädret blir bra då det kan vara lite regn vid den tiden.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: KLM, AF, Virgin
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH
Destination: MLE
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 165 000 och 1st (+ 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 5239 med omboknings avg på feederflights
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Dec 2025
Bokad: 21/1-25
Hur hittades tillgänglighet: sas.se / AwardFares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Nej
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 3st
Första personen såg bara platser i ECO, Andra såg från AMS till MLE i Business men inte feeder fligtherna men den 3e löste allt. Sökte långa benen först ut från AMS och hem till CDG samt kollade direkt vilka feeder som funkade med dessa. Gjorde första bokningen klart och sedan la han till feeder och allt var löst på 30min! Mycket trevlig och kunnig kille. Alla dukument kom på mailen inom 30min.
Premiär för oss med Virgin tyvärr så flyger dom 787 med gamla kabinen till Male.
CPH - AMS KLM 737-800 Business
AMS - LHR KLM 737-800 Business
LHR - MLE Virgin 787-9 Business
MLE - LHR Virgin 787-900 Business
LHR - CDG Air France A220 Business
CDG - CPH Air France A220 Business
Låter ju ändå okejFlög hem från MLE med Virgin 787 nu i Januari. Såklart den är lite daterad men tyckte inte det var så farligt, hade ju dock otroligt låga förväntningar. Åkte även med en 1.5åring så var fullt upp. Mycket insyn men sätena var ändå rätt sköna, blev mycket utrymme vid huvudet när man fällde ner. Man kan äta ihop om en sitter på fotstödet även om det blir lite trångt
Ta två platser på vänstersidan bara, helst längre fram då baren/toaletterna är nära de bakre raderna.
Du kan be om pyjamas på dagsflyget också, ibland har de extra med sig. Jag och min sambo fick varsin till samlingen![]()
Hur menar du full poäng, Air Europa är ju x2, kostade hela resan 195k för 3 pers? Borde ju vara dubbla?Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: KLM, Air Europa
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: CUN
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 195 000 och 2st (+ 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2852
Antal resenärer: 3
När (avresans tidpunkt): Höstlovet 2025
Bokad: 16/1
Hur hittades tillgänglighet: sas.se / AwardFares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 3 st
ARN-AMS KLM Embraer 195 Business
AMS-MAD Air Europa 737-800 Business
MAD-CUN Air Europa 787-8 Business
CUN-MAD Air Europa 787-8 Business
MAD-AMS KLM 737-800 Business
AMS-ARN 737-800 Business
Bokade av Indien när dessa dök upp (ingen ledsen för det hemma) blir Cozumel och Intercontinental Presidente för lite snorkling på höstlovet.
Full poäng drogs trots voucher, fel datum på anslutningsflyg, sms från SAS om "ogiltig bokning" etc lite allmänt strul men efter 3 samtal blev det rätt..
Gärna en liten reserapport från denna resan! Framförallt från Bora Bora vilket alltid har varit en dröm för mig!Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, Air France
Kabinklass: Ekonomi
Avreseort: CPH (snart ARN)
Destination: PPT (Tahiti, och sedan Bora Bora)
Mellanlandning: LAX
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 70 000p med Amex-voucher
Skatter&avgifter (per person): 1700kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): 28 Jan - 8 Feb (+2)
Bokad: 2024-12-06
Hur hittades tillgänglighet: Sas/awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja, men har inte lyckats uppgradera sträckan CPH-LAX till business
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 4-5
Allt är i ekonomi och kommer nog förbli så då det inte finns något i business alls till PPT. Har försökt boka delsträckorna CPH-LAX i business när det dykt upp men det går alltså inte eftersom hela sträckan måste vara i business. Detta är en försämring mot *A då man kunde kombinera och bygga ihop resor fritt.
Kommer att lägga till ARN-CPH snart som feedflights.
Resan närmar sig och förberedelserna har påbörjat. En hel del solskyddsfaktor och liknande har inhandlats (självklart reef safe) då UV-index når 12-13 nästan varje dag.Gärna en liten reserapport från denna resan! Framförallt från Bora Bora vilket alltid har varit en dröm för mig!
Vilken del är det du är orolig över?Någon som fått pdf-biljetter som sett ut som dessa efter (om)biljettering av SkyTeam bonusresa?
Enligt SAS ser allt med bokningen ok ut. Kan välja platser via Tarom...