Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

LSH

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, SAS
Kabinklass: First Class, Business, SAS GO
Avreseort: ARN
Destination: Mexico City
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 87500 poäng
Skatter&avgifter (per person): 2653 kr
Antal resenärer: 1 vuxen
När (avresans tidpunkt): Oktober 2021
Bokad: 27 september 2021

Inte ofta man lyckas hitta first class på Lufthansa, men tack vare att de har satt in en ny avgång på FRA-MEX och MEX-FRA så fanns det möjlighet att hitta 8 platser på både ut och hemresan. Endast SAS go på sista benet LHR-ARN trots att både SAS hemsida och United visar tillgänglighet, men eventuellt så ska det gå att korrigera på efterhand. Kul oavsett att kunna omsätta sina EB-poäng till First resor då möjligheten nästan har försvunnit i samband med pandemin.

Tack för den! Bokade 11/10. När åker du?
 

GOTBound

Medlem
Om allt går enligt plan så blir det första gången i USA sedan 2019 och ett förnyat EBD på två flighter :)

Bonusprogram
: Eurobonus (Bästa tillgänglighet)
Flygbolag: Bolaget
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: MIA
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 115 064 (92 564 netto)
Skatter&avgifter (per person): 993 kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Januari 2022
Bokad: September 2021

Noob fråga, för att hitta resor som betalas med poäng [Bästa tillgänglighet] gör jag en vanlig poängsökning på hemsidan?
 

Big Birger

Medlem
Noob fråga, för att hitta resor som betalas med poäng [Bästa tillgänglighet] gör jag en vanlig poängsökning på hemsidan?
Ja.

Prova även att klicka på "Betala med poäng + pengar" för att se fler alternativ. Det går vad jag vet inte att välja "Visa inte bonus-biljetter" på vanliga bokningsssidan.

upload_2021-10-1_13-40-18.png
 
Om allt går enligt plan så blir det första gången i USA sedan 2019 och ett förnyat EBD på två flighter :)

Bonusprogram
: Eurobonus (Bästa tillgänglighet)
Flygbolag: Bolaget
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: MIA
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 115 064 (92 564 netto)
Skatter&avgifter (per person): 993 kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Januari 2022
Bokad: September 2021
Snyggt, en heads-up är att om man behöver avboka SAS Business Smart biljetter så tillkommer det en kostnad på €400. Lätt att glömma detta och tänka att biljetterna är lika flexibla som bonusresor. Du har säkert koll på detta då du bokat, då det är mer en uppmaning till andra som blir sugna och kanske stressar fram en bokning.

Hur som helst. Grym deal!
 

Johans00

Medlem
Snyggt, en heads-up är att om man behöver avboka SAS Business Smart biljetter så tillkommer det en kostnad på €400. Lätt att glömma detta och tänka att biljetterna är lika flexibla som bonusresor. Du har säkert koll på detta då du bokat, då det är mer en uppmaning till andra som blir sugna och kanske stressar fram en bokning.

Hur som helst. Grym deal!
Absolut, om det är så att USA har stängda gränser i Januari hoppas jag lite på att SAS ställer in flighten och jag får pengarna tillbaka på det viset.
Annars får jag boka om och lägga resan under nästa höst, blir inte en lika bra deal utan 4x statuspoäng men fortfarande helt ok.
 

kajjan85

Medlem
Erfarenhet från dagens EB-awardbokning som kanske kan vara intressant för någon:

Swiss i C mellan BKK och ZRH visade tillgänglighet på United. Agenten på Eurobonus såg dock ingen tillgänglighet. Kört, trodde jag, eftersom det var det enda direktflyget från BKK till Europa hela den veckan - enligt United.

Men då säger agenten till min glädje att hon kan boka Austrian istället, vilket jag faktiskt föredrar. Överlycklig. Detta visade ingen sökmotor tillgänglighet för.

Från mina tidigare erfarenheter pre-covid brukade Swiss och Austrians tillgängligt på United stämma bra överens med Eurobonus, men så är det uppenbarligen inte längre.
 

Taggen

Medlem
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Arlanda
Destination: Boston
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 50 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 880 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): November 2021
Bokad: September 2021

Sällar mig till skaran som hoppas att USA öppnar nu under andra halvan av November samt att det är A321N på sträckan.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Sket sig. SAS bytte till A340 och ställde in så nu fick det bli December istället så får vi se om jag har bättre tur. Kan dock fortfarande inte boka säte på CPH-BOS så vi får se vad det blir.
 

Mr Basic

Medlem
Sket sig. SAS bytte till A340 och ställde in så nu fick det bli December istället så får vi se om jag har bättre tur. Kan dock fortfarande inte boka säte på CPH-BOS så vi får se vad det blir.
Hur många dagar före tänkt avresa ställde SAS in? Är i samma sits, utresa CPH-BOS 1/12 som har ändrats till A340 men inte ställts in ännu. Tänkte vara förberedd med alternativ om/när så sker.
 
Toppen